• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailing-dag bij ThaBird

dutchbase

Detailing rookie
10 jul 2009
20
0
Vanochtend maakte ik de reis naar ThaBird.

Samen hebben we mijn auto bekeken en vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het volgende:

Beoordelen van de algehele staat en swirls:

gtsvoor.webp

Lijkt me duidelijk...

Daarna hebben we de auto gewassen en gekleid. En toen de belangrijkste stap: het aanpakken van de swirls. Ons plan van aanpak was om met SSR2.5 aan de slag te gaan, maar zelf met oranje pad waren verbeteringen maar moeilijk zichtbaar. ThaBird had een nieuwe zending Menzerna binnen gekregen en dat had meteen het gewenste resultaat: weg swirls en omdat we het vermoeden hebben dat de motorkap gespoten was, hadden we meteen het hardnekkigste paneel van de auto gehad.

De andere panelen lieten zich ook makkelijk behandelen met de Menzerna. Na de Black Hole en Collinite had de auto een hele diepe zwarte look gekregen.

Plaatje bij het praatje:

gtsna.webp

gtsna2.webp

Ik wil ThaBird (nogmaals) bedanken voor zijn scherpe blik, zijn adviezen en zijn gastvrijheid (ook zijn vrouw en geweldig leuke zoontje).

Was een zeer gezellige dag, ondanks de regenbuitjes tussendoor.

De Motorkap was echt snoei hard 2 hits oranje en SSR2.5 deed gewoon niks. de Menzerna P0 85 RD 3.02 op wit en finish met de 106FA deed het hem.

De rest van de auto was meteen strak met een single hit op wit en menzerna 203S, stond er echt verbaasd van dat het geen nadere na bewerking nodig had 8o

Hoewel ik er huiverig voor was omdat we buiten op straat met het zonnetje moesten werken,en de spook verhallen dat menzerna alleen binnes huis te verwerken was.
Was ik zeer aangenaam verast dat het product prima te verwerken was on de parasol :-)^

@Thabird.

Met dit weer zijn de menzerna's gewoon goed te doen. Heb gister een zwarte 207 gedapt met de menzerna's, geen centje pijn!

ThaBird zei:
De Motorkap was echt snoei hard 2 hits oranje en SSR2.5 deed gewoon niks. de Menzerna P0 85 RD 3.02 op wit en finish met de 106FA deed het hem.

De rest van de auto was meteen strak met een single hit op wit en menzerna 203S, stond er echt verbaasd van dat het geen nadere na bewerking nodig had 8o

Wat ik eigenlijk mis in dit leuke verslag is of jullie met de DAP of een rotary gewerkt hebben....

Mooie Vectra ! resultaat is eveneens prachtig, mooie diep geworden zeg :love ook een erg mooie grille :love

Leuk dat jij ook die Signum mod hebt gedaan ! heb ik ook bij de GTS van m'n ouwe lui gedaan :-)^

IMG_1499modded.webp

IMG_4662modded.webp

@Sjors-V6: Ja, die Signum mistlampcovers zaten er al heel snel op, was één van de eerste wensen, naast een andere grill en Xenon.