• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailkleding. Wat draag je?

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Meestal trek ik wat gemakkelijke kleding met zakken erin aan als ik aan het detailen ben. Vaak draag ik in de zomer gewoon een joggingbroek en een T-shirt. In ieder geval let ik erop dat ik er geen ritsen en en hardere delen aan de buitenkant van de kleding zitten. De schorten zoals die werden geleverd bij mijn Rupes polijstmachines, gebruik ik eigenlijk nooit.

rupes_bigfoot_detailing_apron_schort.jpg
109112101000.jpg
stofjas_100_katoen_kaki.jpg
rupes-big-foot-detailing-belt-1.jpg



Wat dragen jullie het liefste? Misschien zijn er ook nog goede tips?
 
Laatst bewerkt:
Misschien een beetje sjonnie, maar ik draag atijd een trainingsbroek. Deze heeft geen knopen, ritsen of andere gekkigheden die kunnen krassen. Je kan dan als het moet ook tegen de auto aan leunen als je op het dak moet polijsten.
 
Sowieso altijd een short zoals die van Rupes. Je wilt niet weten hoeveel schade je veroorzaakt met de buckle van je riem als je tegen de auto geleund staat om het dak te doen.

Daarnaast een (werk) spijkerbroek en een shirt. Bij warm weer een korte broek.
 
Joggingbroek of korte broek. Afgelopen week het rupesschort gekocht en gister voor.het eerst gebruikt. Bevalt prima!
 
Een Havep werkbroek met een Hilfiger shirt, polo, trui of jas... hangt van het weer af, wassen bij 5 graden met een string aan is mij aan de frisse kant..
 
  • Leuk
Reactions: marco01
Draag altijd een werkbroek waarbij de sluitingen achter een voering zitten. En een T-shirt, sweater oid als het wat kouder is. Vaak gympen en bij kouder weer werk schoenen. Rupes schort is onderweg dus die ga ik straks ook dragen.

En niet te vergeten latex handschoenen van Colad en mijn Sony kop telefoon met noise canceller.
 
Meestal een werkspijkerbroek, of bij mooi weer een korte broek. Riem haal ik er dan van tevoren even af, verder een t-shirt en als het fris is vaak een bodywarmer. Ik ben van mening dat je er een gewoonte van moet maken om niet tegen de auto te hangen, ook niet als je aan het detailen bent. Het is nooit helemaal te voorkomen, maar als je met je volle gewicht tegen de lak hangt, dan is elk kledingstuk een bron van krassen (ik heb nog geen detailers gezien die mf-kleding hebben).:cool: