• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailplan voor de winter?

Anabasis

Detailing rookie
16 mei 2008
240
0
Misschien een beetje aan de vroege kant, maar ik vroeg mij af of iemand hier een handleiding zou kunnen plaatsen voor de winter?

Waarschijnlijk zal er wel weer weinig sneeuw vallen, maar ik ben toch benieuwd of iemand een goed detailplan heeft voor de maanden november t/m februari wanneer het voornamelijk nat en koud zal zijn. Misschien ook do's en don't's m.b.t. wassen en waxen bijvoorbeeld. Mijn wax houdt het zeker geen vier of meer maanden vol en over een verwarmde garage beschik ik helaas niet.

Hoe pakken jullie het aan gedurende de wintermaanden?

Afgelopen jaar heb ik m nauwelijks gewassen en verder hooguit een quick detailer gebruikt, maar volgens mij moet dat beter kunnen (misschien dat iemand een verwarmde garage heeft in de buurt van Utrecht? :-" )
 
Voor de herfst/winter geef ik de auto nog een goede detailbeurt, zodat ie schoon en goed beschermd de herfst/winter in kan. Wassen gebeurd vaak wat minder in de herfst/winter, zeker als het koud en nat is. Als ik 'm was dan gewoon zoals ik normaal doe en de hele auto nog even in de M135 van Meguiar's. Als het weer en temperatuur het toe laten dan eventueel halverwege de winter nog een waxlaag aanbrengen, maar vaak komt dat er niet van. In het voorjaar krijgt de auto weer een full detail.
 
Hmm, eigenlijk niet veel anders dan ik doe. Ik heb afgelopen zondag gekozen voor een full detail beurt. De M135 is toch de UQD uit de Professional Line?

Zonder verwamde garage kan er dus weinig meer gedaan worden begrijp ik hieruit?
 
Is er een minimumtemperatuur voor wassen en/of waxen?

Tot nu toe doe ik ik niets aan de auto onder de 10°C.
 
Als er veel zout is gestrooid de auto door de wasstraat vooral voor de onderkant of is dit toch heel slecht?
 
Voor het waxen is vanaf 12 graden pas aan te raden. Mocht er een keer een zonnetje staan dan is je lak wel warmer ook al is de lucht dan geen 12 graden, ideaal poetsweer. (in de winter dan ;))
 
+12°C in het zonnetje? Mooi zwarte auto en zon zijn in de winter dus wel een gunstige combinatie :)
Elk nadeel hep z'n voordeel (of was het nou andersom? :D )
 
voor de winter geef ik de mijne altijd een volledige detail beurt, en daarna is het een kwestie van bijhouden, en als ik dan moet waxen o.i.d. doe ik dit gewoon in de wasbox, wassen doe ik wel minder.
 
ik verwaarloos hem in de winter, gewoon alleen na een lange rit even voor 50 cent de wielkasten en velgen afspuiten. Verder niet. Ik begin er gewoon niet aan. Binnekant ook niet. Want dan heb je hem net schoon, ga je weer ergens heen, en als je instapt heb je vast wel weer wat hompen ijs/modder/sneeuw/bos aan je schoenen hangen. Ik vind het wel best, gewoon straks in het voorjaar weer een dagje uittrekken, en alles in een keer :roll
 
ik "verwaarloos" hem ook een beetje, laat m'n vingers er niet afvriezen
velgen hou ik wel goed bij met warm water :grinning:
matten doe ik dan weinig aan, maar de rest juist wel, precies het tegenovergestelde van de zomer eigenlijk
 
Ik heb hier ooit op het forum voorbij horen komen dat Wolfgang een sealant heeft die zo'n 6 maanden blijft zitten..
Dat klonk voor mij nog wel als een optie, hoef je um alleen maar te wassen in die tijd :ja
Ik heb alleen geen idee meer welke het precies was :confused:
 
Gewoon een goede sealant in 2 lagen en een degelijke wax in een paar lagen.
Collinite Super 476S schijnt een hele goede levensduur te hebben.. Heb em wel nog nooit getest.
En dan idd gewoon wassen.:ja
 
1e kerstdag was een prima dag om te wassen hehehe