• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailstarterspakketten

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Omdat er regelmatig gevraagd wordt "wat moet ik hebben om mee te beginnen" ed.

Misschien een goed idee om van alle/enkele merken een kant en klaar starterspakket samen te stellen en als zodanig te verkopen?
Net zoals bij het DAP500 CCS Starterspakket.
Is deze trouwens permanent of maar tijdelijk zo te koop?
 
Goed idee.
Ik hoop dat het DAP pakket voor altijd verkrijgbaar is voor deze prijs.
Ben in november jarig en dan is dit een mooi cadeau.
 
Zeker een goed idee. Ik ben pas nieuw, dus ben nog aan het rondkijken wat het beste is om aan te schaffen. Met zo een startpakket weet je zeker dat je goed zit.
 
Op het forum staat sowieso een overzicht van wat je als beginner zou kunnen aanschaffen:
Klik
Als je de PB producten aanschaft heb je een goed pakket tegen een toch al voordelige prijs!
 
Jawel maar dat het dan ook als kant en klaar voorgekouwd pakket te koop is.

Ik kan me voorstellen dat wanneer iemand al die producten ook nog bij elkaar moet gaan zoeken, hij/zij ergens anders gaat zoeken waar ze wel kant en klare pakketten verkopen
 
Het probleem is dat je eigenlijk niet een kant en klaar pakket zo maar kunt samenstellen, zoals iedereen inmiddels weet zijn alle lakken anders en dus heb je daar ook weer andere producten voor nodig ;) Als je vaste pakketten gaat maken dan is de kans groot dat er producten in zitten die je nooit zult gebruiken en je dus eigenlijk ook dan duurder uit bent.
 
Daar heb je wel gelijk in Adrie.
Hoe het bij de andere merken zit weet ik niet.

Maar bij Poorboy's World kan je onderscheid maken tussen lichte en donkere auto's.
Hoef je alleen maar White Diamond/Black Hole en Natty's White/Natty's Blue om te wisselen, de overige producten blijven hetzelfde toch?
 
Met polijstmiddelen wordt dat weer een probleem. Wat dat betreft heeft Adrie gelijk.
Andersom zou je best een goede set MF artikelen kunnen samenstellen of een reinigingsset (shampoo + mitt + klei + detailer).
Sowieso wat 'voorzichtige' producten waar je als beginneling gelijk een jumpstart hebt.
 
Met polijstmiddelen ben je al weer een stadium verder.

Ik heb het over een STARTERS pakket

dus: adhv het Poorboy's pakket wat Tim voor mij heeft samengesteld.
-shampoo + mitt + droogdoek
-klei + vloeistof + doek
-PP + pad + doek
-BH of WD + pad + doek
-wax + pad + doek
 
Het zal wel aan mij liggen maareuuuuhhh......PP???.....BH????......of...WD??????.....kan iemand mij dat uitleggen?...Ben nieuw hier namelijk..:schaam ....Greetzzzz MeanD....
 
Poorboy's pp , Black Hole BH , White Diamond WD

Na verloop heb je het wel bijna allemaal door als je maar veel leest
en vooral testen en vragen stellen:ja


Grtz M
 
als wax kan je gewoon de natty's red nemen, of de normale natty's dan zit je altijd goed.

in plaats van de blackhole of white diamond kan je ook een ander product nemen van een ander merk.
denk hierbij aan bijvoorbeel

smartglaze van smartwax
limeprime lite van dodo
crystal wet glaze van CG
 
Ik vond het niet erg om uren rond te kijken op het forum en op Carclean.com... De keuze is inderdaad wel enorm... het hangt er allemaal maar vanaf hoe ver je wil gaan natuurlijk.
Ik ben begonnen met het DAP500 startpakket en heb dan nog wat extra dingen bijgekocht (Meg's klei, Last Touch detail spray, glasscleaner, clear vue, extra zwarte pad, M7, M21, Natural look dressing)
En dan heb ik nog niets voor de bandjes/velgen ;)