• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deuren niet laten vastvriezen

Marius

Detailing addict
28 okt 2010
84
58
38
Hallo,

klopt het dat ik ergens op dit forum gevonden heb dat wanneer je wil dat je deuren niet vastvriezen, dat je dan je deurrubbers moet behandelen met een trim gel?

Heb op mijn deurrubbers vandaag alleszins al CG New Look Trim Gel gedaan, zullen het de komende weken alleszins wel merken of het helpt :)


Greets

Marius
 
Behandel zowel de rubbers als het vlak waar die rubbers tegenaan komen (lak met wax).
Voor rubber is de Poorboys World Natural Look of Trim Restorer een fijn product.
Als beide vlakken de hechting van ijs beperken / voorkomen heb je bereikt wat je wilt.

Hans
 
RedCat zei:
Behandel zowel de rubbers als het vlak waar die rubbers tegenaan komen (lak met wax).
Voor rubber is de Poorboys World Natural Look of Trim Restorer een fijn product.
Als beide vlakken de hechting van ijs beperken / voorkomen heb je bereikt wat je wilt.

Hans

Misschien een domme vraag, maar die producten zijn toch op waterbasis. Vriest het dan niet eerder vast?
 
Het is de bedoeling dat je er zo weinig op doet dat het op kan drogen
Eenmaal droog vormt het een laagje dat geen water meer bevat en zelfs afstoot.

Hans
 
vaseline heeft de eigenschap dat er vuil in blijft hangen....

de meeste restorers zijn vuil afstotend en daarom m.i. beter geschikt.
 
RedCat zei:
Het is de bedoeling dat je er zo weinig op doet dat het op kan drogen
Eenmaal droog vormt het een laagje dat geen water meer bevat en zelfs afstoot.

Hans

Bedankt, ik heb het vanmiddag gelijk maar gedaan!
 
Bij onze Volvo S40 zit op de rubbers een soort laagje 'flock' of 'velours', wat dan tegen het deurstijlen komt als de deur gesloten is.

Op zich lijkt dit een hele mooie oplossing, maar het probleem is dat er vaak een heel dun vliesje water tussenkomt, wat vervolgens bevriest.
Hierdoor krijg je de deur moeilijk open. Ik ben bang dat ik het rubber kapot trek als het echt hard vriest.
Je zou denken dat ze in Zweden wel weten om te gaan met bevroren rubbers etc?

Hebben jullie misschien tips om dit bevriezen tegen te gaan? Ik kan hier geen vaseline op gaan smeren, dan is het effect van het flock/velours helemaal weg.
Ik zat te denken om de deurstijlen nog eens goed in de coll. 845 te zetten, zou dit helpen?
 
zou dan voor de Natural Look Tip van RedCat gaan, kijken of het met velours ook werkt ( zou met een achterdeur gaan testen ;) )
 
Natural look heb ik niet in mijn collectie. Wel de Trim Detailer van Meg, zou dat ook wat zijn?
Als ik het dunnetjes aanbreng en even nawrijf, zou het misschien wat kunnen worden natuurlijk.

Vanmiddag eens proberen voordat de nieuwe ijstijd aanbreekt....als je de weerberichten moet geloven.....
 
In de Benz had ik een stukje bekleding dat met stof is afgedekt, ook met de Natural Look gedaan :confused:
Droogt netjes op, niets meer van te zien. Dus ik denk dat de flock ook wel gaat.
Ik zou eerst een stukje insmeren en kijken hoe het opdroogt.

Sponning (lak) in de 845 is super, heb ik ook gedaan.

Hans
 
RedCat zei:
In de Benz had ik een stukje bekleding dat met stof is afgedekt, ook met de Natural Look gedaan :confused:
Droogt netjes op, niets meer van te zien. Dus ik denk dat de flock ook wel gaat.
Ik zou eerst een stukje insmeren en kijken hoe het opdroogt.

Sponning (lak) in de 845 is super, heb ik ook gedaan.

Hans

Ah kijk, dan toch maar eens met de Trim Detailer van Meg proberen en de sponning in de 845 zetten.

De resultaten laat ik jullie weten!
 
Ik heb eergisteren ook de deurrubbers van de C4 picasso in de Meguiars rubber & vinyl protectant gezet. Dat reiningt en omdat het een vettig product is voorkomt het vastvriezen. Ik heb dit in het verleden gebruik voor het dashboard maar daar gebruik ik nu natural look en trim restorer voor. Deze producten drogen en zijn daardoor beter en handige in het gebruik, zeker voor het interieur waar je vaak met je vingers aan het kunstof komt. Krijg je weer van die vette vingers als je daar die rubber en vinyl protectant voor gebruikt. Maar voor de rubbers is het perfect spul.

Gelijk al een beetje slotontdooier in het sleutelgat en de sloten in de dueren met WD40 ingespoten.

Antievries in het tankje,.....laat de winter maar komen.