• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deze producten heb ik in mijn bezit, graag jullie commentaar.

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
148
103
33
Het is niet echt een stappenplan maar eerder een productenlijst :)

Wassen: meguiars nxt generation car wash
Insecten: auto finesse citrus power bug and grime remover
Velgen: iron x en wheelwax van wheelwax
Kleien: meguiars smooth surface clay kit
Voorbereiden: meguiars ultimate compound
Waxen: meguiars nxt generation tech wax 2.0
Zwarte kunstof: Auto finesse revive trim dressing
Motor: Autoglymm engine cleaner
Cockpitspray: Turtle wax fresh shine black berry
Stof: Turtle wax interior 1
Leer: excaliber leather cleaner & conditioner
Ruiten: prisma ruitenreiniger (voorlopig)
Chroom: turtle wax chroom & metal polish

niet alle producten komen van hier :schaam

nu er is altijd ruimte voor verbetering en aanvulling,

DUSSSSSSS.... vuur maar raak!
 
Als je deze producten hebt zou ik ze eerst opmaken en dan verder kijken. Je moet je zelf wel afvragen of het chroom op je wagen echt chroom is of gespoten kunststof.
 
IbizaSigno;341650 zei:
Als je deze producten hebt zou ik ze eerst opmaken en dan verder kijken. Je moet je zelf wel afvragen of het chroom op je wagen echt chroom is of gespoten kunststof.

eerlijk gezegd totaal geen idee.
hoe weet je het verschil?

chroom is bij de grill, mistlampen, aan de ruiten en koffer
 
Wat je hebt opgebruiken zou ik zeggen.

Edit: er zijn wel producten die ik in de loop van de tijd zou vervangen omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Als shampoo kun je kiezen voor Born to be Mild van Dodo Juice. Een een cockpitshine zou ik aan de kant zetten, het doet mij denken aan iets enorm glimmends, in plaats daarvan zou ik gaan voor Natural Look van Poorboys of PERL van C.Pro. Ook vind ik Spritz van Auto Finesse vind ik heel erg fijn! De NXT2.0 zou ik in de loop ook vervangen voor een vaste wax, maar ook dat is persoonlijke voorkeur.
 
Voor de voorbereiding vind ik ultimate compound redelijk grof
Meg's clay kit is ook behoorlijk duur. Kijk eens naar die van mothers of van Monello
Voor het chroom op jouw auto zou ik voor poorboy's prof. polish gaan

En nogmaals Iron-x is geen velgenreiniger
 
H@RM;342027 zei:
Voor de voorbereiding vind ik ultimate compound redelijk grof
Meg's clay kit is ook behoorlijk duur. Kijk eens naar die van mothers of van Monello
Voor het chroom op jouw auto zou ik voor poorboy's prof. polish gaan

En nogmaals Iron-x is geen velgenreiniger


iron x doet nogtans al wat nodig is. doet minstens evengoed zen werk als een gewone velgenreiniger

die ultimate compound heb ik gevonden in het productenboekje van Meg's
 
DC 1991;342042 zei:
iron x doet nogtans al wat nodig is. doet minstens evengoed zen werk als een gewone velgenreiniger

maar is wel -tig keer duurder.........:-"

Gewone autoshampoo maakt je velgen ook proper , enkel het ingevreten remstof zal je met de iron-x WEL wegkrijgen en met geen andere "reiniger"

Bvb Bilberry kan je verdunnen 1/10 en om de zoveel tijd kan je NA het reinigen ermee iron-x aanwenden.
 
Niks mis met meg's ultimate compound. Die finished erg strak! Voor mijn gevoel soms strakker als mezzo.
 
Hoe bedoel je Joos? Want de Ultimate Compound heeft een grove korrel die gemaakt is met Meguiars SMAT technologie. Dat wil zeggen een korrel die niet afbreekt die dus langer kan doorwerken. Monello Mezzo bevat een korrel die wel afbreekt en dus mooier zou eindigen. Misschien zit het er in dat je met de UC langer doorwerkt waardoor je een strakker resultaat krijgt?
 
Dat ik op uc op de dap enorm strak vind finishen. Die heeft soms na het afnemen imo een hardere, meer glasachtige glans.
Puur mijn ervaring hoor. Hoor het wel eens vaker.
 
Ik heb het idee dat in de Ultimate Compound meer oliën zitten, waardoor het mooier lijkt, maar niet mooier is..
 
Ik ben vergeten te vermelden dat ik dit vind na het afnemen met ereaser.
Hier een hit uc afgenomen met ereaser:
null_zps724a231c.jpg
 
Zelf vind ik ook dat UC een mooie finish heeft, maar zoals dieter aangeeft zou dit ook door de oliën kunnen komen. Ook na Eraser hoeft de lak niet per sé schoon te zijn. Op het Dodo Juice forum kwam dit topic naar voren wat ik wel interessant vind http://forum.dodojuice.com/viewtopic.php?f=15&t=1423
 
Zeker interesant, ik vind alleen wel als je dit iedere keer in je achterhoofd houd er echt geen einde meer aan komt. Het komt er dus op neer dat ereaser, ipa en andere degreasers hun werk dus niet altijd voor de volle 100% doen... Ik ga dit aankomende dinsdag uittesten! Dan pak ik dr auto van mn pa aan en ga ik is kijken hoe het nou precies zit met uc. Resultaten post ik hier.
 
De producten die er voor geschikt zijn zullen hun werk zeker doen. Denk dat iemand van het carclean team hier meer over kan zeggen. Volgens mij is thinner niet heel goed voor je lak. En er geen einde aan laten komen, het is net **** ver wil je gaan denk ik. Zelf gebruik ik Monello Spruzzo of een IPA oplossing voor het checken na polijsten als ik dat resultaat voldoende vind dan is het toch in orde!?