• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diamond White + Light Fantastic...?

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Hallo!

Over een ruime maand ben ik jarig en ik ben van plan een mooie set wax te vragen voor mijn eigen auto:
snc00100f.webp

Die word aanstaande zaterdag met een bekende van de alfaclub met zijn dap aangepakt en swirlvrij gemaakt, ook komt er dan een laagje supernatural op :-d

Maar nu wil ik voor mijn verjaardag graag een mooi setje waxen, het liefst en setje omdat ik het waxen gewoon leuk vind om te doen;)
Tegen de tijd dat ik ze zal gaan gebruiken word de auto eerst gedaan met de pro polish en white diamond van poorboys world, dus de basis zal goed zijn.

En dan de vraag, wat is de meerwaarde van de hard+softwax combo? heeft het een langere standtijd tot gevolg?
Ik heb dan met name interesse in de Diamond White + Light Fantasic van Dodo Juice, iemand ervaring met deze combinatie?

Hoor graag van jullie!

Ervaring met deze waxen van Dodo heb ik niet,

maar volgens mij is er laatst officieel vermeld dat de standtijd niet uitmaakt, of het nou een harde of een zachte wax.

Je kan wel merken dat de harde wax iets zuiniger met aanbrengen is.

Nu lees ik dat je zaterdag de alfa met een dap gaat aanpakken, laat effe weten wat met welke pad en polijstmiddel daar het gaat om "zachte lak".
Ik heb zelf een Alfa 164 met dezelfde kleur en wil deze volgende maand gaan aanpakken.
Ga deze week de dap 900 namelijk bestellen:party
Ga zelf ook PB WD proberen, maar ben zelf collinite fan heb nu de 476 en wil deze met de 915 gaan aftoppen, resultaten volgen nog.
Standtijd van de 476 afgelopen winter 7 maanden en begon toen wel wat minder te worden.
Die van jouw ziet er wel nog goed uit een liefhebbert dus, hier word ik vrolijk van.
Clublid?! SCARB toevallig......:-"

Gr Jos

Het pluspunt van het combineren is gewoon net dat als je anders twee waxlagen aanbrengt...

Voor de stukjes die je bent vergeten. Dat is mijn mening he, ik heb nog geen bewijs gezien dat de standtijd langer is door de combi.

Idd ook lid van de SCARB en actief op http://www.alfa164register.nl uiteraard:lol en ritjes van de SCARB meestal met de 166 van mijn maatje Alfa maatje Gerben.

Waarom niet gewoon een paneltje Supernatural i.p.v. de Light Fantastic?
Met een panel SN, doe je meer dan een jaar en dan blijf je dezelfde topwas gebruiken als dat er nu op gezet gaat worden.

pfff ik begin weer heel erg te twijfelen over de waxen.

ik hoef niet per se een lange standtijd, vind het helemaal niet erg om mn wagen vaak te waxen, das juist deel van de hobby
dus dan is het wel wenselijk als ik het een flinke tijd kan gebruiken, en ik doe natuurlijk niet alleen mn eigen auto...twijfels twijfels

Ja dat zou ik ook kunnen doen...
maar de hard+softwax schijnt zo leuk te combineren.

je leest meer over de blue velvet en purple haze omdat er meer mensen zijn met donkere auto's

keuze's keuze's...

Het is zeker een leuke combi, ik had purple haze en blue velvet, werkt heerlijk:love

Als je het leuk vindt en het budget laat het toe dan zou ik ze beide nemen.

Op onze zilveren auto gebruik ik de light fantastic. Erg fijne wax, makkelijk aan te brengen en af te nemen.
De Diamond White staat nog op het wensenlijstje dus daar kan ik je helaas weinig over vertellen.

De Supernatural is overigens ook erg fijn al hangt daar ook een iets ander prijskaartje aan ;)

nouja aan het budget hoeft het niet te liggen, ik vraag de diamond white aan mn vrienden en de light fantastic aan mn broer+zussen+aanhang. opgelost :D
van mn ouders nog een dap starters kit, klaar is kees ;)

bedankt voor de tips, die laatste deed het 'm ik ben er uit!
zal ook een review schrijven, een deel met de hardwax, deel met de softwax en met beide:ja

Als je maar één wagen te doen hebt, neem dan panels.
Met een panel hardwax kan je meer dan een jaar vooruit met één wagen (je kan daar makkelijk 4 á 5 keer een wagen mee doen).
Als je een grote pot neemt, dan kan je jaren vooruit.

Je ziet tegenwoordig veel wassen vrij snel in vernieuwde uitvoering komen.
Met een panel heb je dan tevens het voordeel dat je niet jarenlang met een volle grote pot van de oude uitvoering zit.

Ik heb zelf bijna alle panels van DoDo en vindt dit makkelijk om het e.e.a. uit te kunnen testen.
Laatst ook een donkergrijs metalic Audi;
Ik zette zowel de Purple Haze als de Blue Velvet naast elkaar om te zien welke het mooiste resultaat gaf.
Op de Audi gaf de Blue Velvet het mooiste resultaat (meerdere mensen gevraagd naar hun mening en deze was anoniem).
Terwijl de Purple Haze weer het mooiste resultaat gaf op een zwarte V70 (in combi met PB BH).

De Supernatural op een metalic bordeaux rode Mercedes CLS (in combi met PB BH) gaf een adembenemend resultaat.

ik doe mijn wagen niet 4 of 5 x per jaar! veel vaker, en niet omdat het moet, maar omdat het kan en het leuk is:jippie
misschien maak ik er wel een 6 voudige test van, ook nog allemaal met en zonder white diamond!

met deze waxen ga ik ook nog de witte twingo van mn moeder doen.

misschien ook wel de zwarte megane van mn vader, dat moet niet echt een probleem zijn denk ik?

De waxen niet, de PB white diamond wel, m.b.t. de zwarte wagen.
Voor een zwarte wagen zou ik echter de Purple Haze aanbevelen al dan niet in combinatie met de PB Black Hole.

Geen genoeg zakgeld gehad vroeger? :-d

Koop toch voor die man een paneltje Purple Haze, ga je zeker geen spijt van krijgen op zwart.
Iedereen was zwaar onder de indruk van het eindresultaat op de V70, zo mooi diep zwart en zo'n glans had de wagen nog nooit laten zien.

Nah ik denk dat mijn vader meer heeft aan een sealant dan aan een wax, rijd een ton per jaar dus dat zijn heel veel km's per week...
maar inderdaad, panneltjes zouden inderdaad nog te doen zijn, zal ns kijken van de zomer