Een onaangename verrassing vorige week. De zwarte Passat bleek ineens een grote witte plek te hebben op de achterbumper. En niet zo'n klein stukje ook! Precies bij het deel dat uitsteekt, direct na het rechterachterwiel. De achterbumper van mijn mooie Passat was dus stevig geschampt door iets of iemand. Echte diepe witte krassen en misschien helemaal tot op de witte grondlaag? Met je nagel erlangs en je bleef in vrijwel iedere kras hangen. Goed waardeloos!]-0
Echt lelijke krassen, en bijzonder talrijk.
Afgelopen zaterdag de krassen te lijf met de DAP 500, de oranje Monello pad, (cutting factor 4) en de Menzerna Power finish 3,5. Gelijk begonnen met zwaar geschut want dit zag er niet best uit. Het schoot ook niet echt op, maar toch stug volgehouden. De Menzerna Pad begon uiteindelijk echt stuk te gaan. Maar wat een goeie pad is dat, ik heb er een witte Golf helemaal mee gedaan, de Pad gewassen, mijn Passat volledig ontkrast, weer de Pad gewassen, en nu de laatste aanval op de bumper.
De foto’s na het poetsen laten een iets mooier resultaat zien dan in werkelijkheid (er zitten nog wel krasjes die je op de foto niet ziet); maar toch een prachtig resultaat. De ergste krassen zijn verdwenen. Ik kon niet verder gaan omdat er kleine witte plekjes door begonnen te komen. Vanwege die plekjes durfde ik het nabewerken met de Menzerna Final Finish ook niet echt meer aan.
Na de behandeling met de Menzerna, toch weer een klein wonder.
Dus toen maar gestopt en daarna nog de Poorboys Black Hole, de Poorboys EX-P en de Natty's Paste Wax aangebracht. Toen werd het weer diepzwart en de Black Hole vulde ook de zichtbare krasjes nog wat op. Ik kan altijd nog een keer voorzichtig de krasjes met lak opvullen. Voor deze zaterdag was het echter wel genoeg. Auto wassen en in de garage, met een tevreden gevoel. En een beter resultaat dan ik had durven hopen. De Passat heeft er weer een vervelende plek bij gekregen, maar dit avontuur heeft gelukkig toch nog een happy end gekregen. Wondermiddel Menzerna mag ik wel zeggen.
^ In combinatie met de DAP en de Monello pads toch wel een bijzonder resultaat en meer dan een half uur heeft het niet gekost.