• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe swirls in Audi-lak: oranje pad met PB SSR2.5 voldoende?

lmazereeuw

Detailing rookie
27 aug 2009
83
0
ik heb een collega en die wil dat ik z'n auto met het 5 stappen plan doe wordt al m'n 3 de auto nice lukt aardig
maar hij heeft een groot aantal krassen.
zo ''diep' heb ik ze nog niet gehad aleen de top laag geen lak. morgen wassen en kleien en foto nemen.
maar ik heb ssr 2.5 van pb met monel pad cutting grade 4 is dat genoeg?? of advies gewoon een test spot maken
of ook wijsheid om ook de ssr 3 te halen of is dat te zwaar .btw. het is een audi is dat een zachte lak??

gr levi
 
Bedoel je dat die krassen door de blanke laklaag heen zijn? Dan ben ik bang dat ook dat niet gaat helpen.
Audi lak is over het algemeen erg hard (maar zonder testspot zou ik nergens van uitgaan).
 
Audi heeft voor zover ik weet heel harde lak. Ik zou gewoon eerst kijken hoever je komt met de middelen die je nu hebt en met het maken van een testspot. Haalt dat niks uit dan zou ik kijken naar een zwaarder middel en zwaardere pad. De Monello serie doet het erg goed op harde lakken.
 
Het begint nu echt vervelend te worden.... ]-0 Hoe vaak moet iedereen het nog zeggen?

Doe ALTIJD een testspot! Je kan niet altijd ervan uit gaan dat een bepaalde pad/product combo werkt...

Zucht...

Sorry dat ik even uit mijn slof schiet, maar ik word er een beetje moe van.
 
Stimpy, je weet dat Levi hier nog niet zo lang zit. Hij is vast nog niet eerder om de oren geslagen met testspots.

Wil je je slof terug? :-b
 
Graag, op 1 slof loopt het niet lekker :-" Het staat pas in ruim 3100 berichten (zie onderschrift) en een sticky over hardheid van lakken. Sorry, zal mij er niet meer over opwinden :grinning: Mea Culpa
 
Sorry dat ik even uit mijn slof schiet, maar ik wordt er een beetje moe van.

[/quote]

helaas mijn doberman heeft de slof op krijg hem niet meer terug :D
maar ik vroeg het aleen maar met de opzet of iemand er ervaring mee had (lak combi ssr)daar is het forum toch voor of ben ik verkeerd :-"
 
Ook al heeft iemand daar ervaring mee, je weet niet wat het doet op de lak van de auto die JIJ doet, iedere lak is anders, ook al is het van hetzelfde merk en type auto. Je kunt dit alleen zien dmv een testspot. Vandaar dat ik er op blijf hameren ;)
Het forum is inderdaad voor vragen en mijn opmerking is ook niet bedoeld om je van het vragen af te houden.
 
Voorbeeld:
Dit weekend een kofferbak gedaan van een Mercedes 420SEC van 1990 stond vol vegen en krasjes
Mercedes, harde lak dus?... fout!
Emblemen waren verwijderd en koffer is herspoten geweest met blijkbaar een zachte lak.
Ik heb alles weg gekregen met SSR1 op wit en enkele plaatsjes SSR2.5 :ja
 
Ik snap Levi's vraag, maar daar kan niemand hier (ook de doorgewinterde hard core detailers niet) een zinnig antwoord op geven. Ik snap nog beter de reactie van Adrie, want de vraag lijkt bijna wekelijks voorbij te komen, zeker als je al wat langer op het forum actief bent. So no offence richting de vragenstellers, maar probeer het zelf zoals altijd op een testspot met een lichte combo. Voor het vervolg: gewoon verder lezen op het forum, dan kom je er vanzelf achter.

:slotje ??!!
 
Toch kan ik me ook voorstellen dat een relatieve beginner voor de zekerheid bij zijn mede forummers navraag doet. Bekwame antwoorden zullen de vragensteller zijn zelfvertrouwen doen toenemen. En ja, testspot blijft het beste advies.
 
lmazereeuw zei:
ik heb een collega en die wil dat ik z'n auto met het 5 stappen plan doe wordt al m'n 3 de auto nice lukt aardig
maar hij heeft een groot aantal krassen.
zo ''diep' heb ik ze nog niet gehad aleen de top laag geen lak. morgen wassen en kleien en foto nemen.
maar ik heb ssr 2.5 van pb met monel pad cutting grade 4 is dat genoeg?? of advies gewoon een test spot maken
of ook wijsheid om ook de ssr 3 te halen of is dat te zwaar .btw. het is een audi is dat een zachte lak??

gr levi

Ik heb namelijk een audi 80 en deze combo werkt voor mij het beste
- ssr3 op oranje cutting
- ssr2.5 op wit
- ssr1 op groen light cutting/finish
Maar ja altijd met een lichte combo beginnen:)^ Veel sucses
 
heb vandaag gewassen kleienen polishing met ssr 2.5 maar de krassenwaren er nog kon ze niet weg krijgen
15092009301.jpg

15092009302.jpg


zou het mischien aan de pad liggen is van monelleo cutting grade 4 met de ssr2.5 en de koffer bak 2x behandelt en nog niet weg
maakt ssr 3 dan veel uit of als je 2x met 2.5 doet en het nog niet weg is 3 dus eigenlijk ook niet meer helpt??
of zou ik een andere pad moeten nemen

15092009308.jpg

maar de motor kap is wel een spiegel geworden helaas van de meeuwen poep paar plekjes teveel in gevreten:no
 
Dit is een gevalletje compound! SSR3 zal waarschijnlijk nodig zijn, maar een auto in deze staat zal meer baat hebben bij de Raffini Polish Kit! :ja
 
Gebruik je een DAP of ander vergelijkbare D/A machine?
Probeer het eens met een rotary, deze heeft veel meer 'bite'.

Een combinatie van een gele pad en ssr3 zou enige verbetering moeten geven. Let wel, nabewerken is noodzakelijk!

Anders zou je nog een pass kunnen maken met een Meguiars So1o Wool Light Pad.
Deze is nog een stap grover dan een gele pad.
 
Precies zo ziet de lak van mijn pa's Golf er ook uit, de vorige eigenaar is er niet zo netjes mee omgegaan...

Succes met het verwijderen :cool:
 
goed ga de ssr3 uitbroberen maar nu nog een vraag heb de set van 4 pads voor de exenter (dap500)van monello met cutting grade 0,0,2,4.
hebben jullie een aanrader voor een andere pad die het beter doet op een harde(re) lak zit me suf te zoeken naar een goede pad maar kan hem niet vinden:schaam
 
ik denk dat je wel genoeg aan die pads hebt voor normaal gebruik..

de ultieme dap500 pad (dus de zwaarte) is de paarse lake country foamed wool.

samen met inizio heb je toch wel een hele zware combi..
wil dit er niet mee uitgaan.. dan moet je echt aan de rotary

er staat er nog 1 voor 12 euro geloof ik hier in de tekoop sectie!
 
lmazereeuw zei:
ik heb een collega en die wil dat ik z'n auto met het 5 stappen plan doe wordt al m'n 3 de auto nice lukt aardig
maar hij heeft een groot aantal krassen.
zo ''diep' heb ik ze nog niet gehad aleen de top laag geen lak. morgen wassen en kleien en foto nemen.
maar ik heb ssr 2.5 van pb met monel pad cutting grade 4 is dat genoeg?? of advies gewoon een test spot maken
of ook wijsheid om ook de ssr 3 te halen of is dat te zwaar .btw. het is een audi is dat een zachte lak??

gr levi

Welke Audi is het van welk bouwjaar.
Ziet er namelijk verdacht uit.

Ik ken dat soort krassen ben ik bang.
(van een 80 competition)
Die zitten onder de blanke lak namelijk

Kijk hier maar eens:

http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=4493&highlight=allroad

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]