• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dieper inwerken op krassen

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
32
Ik heb nu een dap900 met monello polijstmiddelen.

Echter kan ik niet diep genoeg op werken op de wat diepere krasjes.

Swirls etc zijn geen probleem.

Ligt dit aan de pad/dap of rotary of de polijstmiddelen?

Doe anders eerst de hele auto. Dan doe je wat ervaring op met het apparaat en de producten.
Daarna nogmaals die plek aanvallen, maar wees voorzichtig.
Mijn idee. Wanneer het met Monello niet lukt, dan ook niet met Scholl.

Doe anders eerst de hele auto. Dan doe je wat ervaring op met het apparaat en de producten.
Daarna nogmaals die plek aanvallen, maar wees voorzichtig.
Mijn idee. Wanneer het met Monello niet lukt, dan ook niet met Scholl.
Nee precies, sommige krassen waren heel diep. het is dan helaas niet anders! bedankt voor de reacties!

Door zo'n kras toch te polijsten, rond je de scherpe hoeken van de kras wat af. Je ziet de kras tenslotte door lichtbreking. Door de afgeronde hoeken maak je de kras minder duidelijk zichtbaar.
En anders vol storten met een glaze, zoals bijvoorbeeld Black Hole of de witte variant.

Je zult op een gegeven moment moeten kijken tot hoe ver je wil gaan.
Wat al aangegeven is: soms kun je een diepere kras niet helemaal wegkrijgen, maar kun je deze al heel wat minder zichtbaar krijgen.
Ik heb zelf een paar van die krassen in mijn achterklep, maar ik moet al wat moeite doen om die teruggevonden te krijgen.

Zoals hierboven al beschreven
Kan je het wat camoufleren met een glaze.

Laatst bewerkt:
Precies. Zoals Soepergrover ook schrijft. Soms kun je gewoon niet anders. Natuurlijk haal je het liefst alles weg, maar dat is niet altijd veilig.
Volgende stap is dan zo onzichtbaar mogelijk maken. Scherpe hoeken vervangen door afgeronde hoeken.
Daarna met een Glaze camoufleren.

Dat is ook zeker waar, heb ook een bmw gehad met wat krassen op de achterklep.

Deze zag je na behandeling alleen nog vanuit een bepaalde hoek met veel licht...

Microvezel cuttingpads geven een DA wel nog wat extra correctie. Heb deze nu een paar keer gebruikt op mijn Rupes en de correctie is echt stukken beter dan op foam.

Microvezel cuttingpads geven een DA wel nog wat extra correctie. Heb deze nu een paar keer gebruikt op mijn Rupes en de correctie is echt stukken beter dan op foam.
+1 :-)
Deze week nog plaatselijk een kras 'minder zichtbaar' gemaakt.
Als je goed ziet van opzij in het licht zie je ze nog.
Gepolijst met microvezel padje en D301 compound.

20160426_170540807_iOS.webp
20160426_170932123_iOS.webp

Monello veloce en een oranje pad....

Je zou nog voor een gele pad kunnen gaan, maar heel veel verschil maakt dat niet ten opzichte van oranje. Als je zeker weet dat je genoeg blanke lak hebt, kun je ook overwegen om lokaal met een paars wolletje aan de slag te gaan.