• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepere krassen met DAP500

Schaevertje

Detailing rookie
12 mrt 2011
14
0
Hallo,

Vorige week wou ik al eens wat beginnen te polijsten. De wagen betreft een Ford Taunus uit '81, met originele lak. Ben uiteraard eerst begonnen met kleien.

Nu heb ik eerst eens op de kofferklep geprobeerd, aangezien die er qua krassen het ergste aan toe is. Helaas kan ik van de krassen zelf geen foto's maken (oud 4 MP cameraatje, krassen zijn totaal niet te zien op de foto's).

Heb de DAP500 gebruikt, in combinatie met de oranje Monello pad en SSR2,5 op stand 5. De lichtere swirls gingen perfect weg, diepere krassen zijn beter zichtbaar geworden (logisch want met het polijsten komt het vuil er mee uit).

Nu dacht ik eens volgende combi te gaan bestellen en proberen:
https://www.Carclean.com/product/101648
https://www.Carclean.com/product/101852

Zou dit een goede combi zijn om met de DAP500 de zwaardere krassen weg te krijgen?

OK, bedankt. Enige ervaring met die wollen pad? Las een review ervan op de webshop, van iemand die zei dat die enorm pluist?

Inizio Forza icm een wolletje is een hele heftige combi. Probeer anders eerst even het wolletje icm de gewone inizio of de Mezzo. Overigens ontkom je niet aan het in stappen afbouwenvan de cuttingfactor.

hoe diep zijn de krassen? als ze te diep zijn krijg je ze toch niet weg, zal je dan wel zoveel lak verwijderen??
Misschien toch een foto zien te plaatsen?

De theorie dat de krassen na polijsten meer opvallen doordat 'het vuil' er mee uit komt, gaat helaas niet op. De randen van de kras worden afgerond, waardoor de kras hierdoor minder scherp licht weerkaatst en minder zichtbaar wordt.

Dat de kras meer opvalt, doordat de omliggende lichtere krasjes weg zijn, dat is meestal wel zo.

Let er wel op dat sommige krassen wel erg diep kunnen zijn, waardoor ze door de blanke lak laag heen of zelfs tot de grondlaag zijn. Die krassen krijg je niet weg zonder meer schade aan te richten. Een deskundig oog en werken met een lakdiktemeter is dan aan te raden om een schatting te krijgen over hoe grof je nog kan/mag gaan.

2n9b2mx.webp

2yzh92w.jpg

Ik heb enkele foto's kunnen maken. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

zijn die met een vergrootglas vergroot?
Indien dit niet zo is weet je het antwoord zelf al denk ik; je "voelt" ze al bijna op je scherm. Inizio forza op wol met een dap is hier wel het proberen waard denk ik...wel voorzichtig zijn!

Probeer eerst inderdaad even te voelen of je nagels erin blijven haken, gebeurt dit dan krijg je ze niet meer weg.

Als dit niet genoeg duidelijkheid geeft kan je de krassen even natmaken met wat water als je ze dan niet meer ziet krijg je ze nog wel zo goed als weg

Glans is ook wel heel erg ver te zoeken trouwens :-/

Met mijn nagel kan ik ze goed voelen. Zitten een paar erg diepe bij, en die voel je goed.
De foto is lichtjes gezoomd (komt door camera, anders waren ze helemaal niet zichtbaar op foto.), dus op foto lijkt het ietsje erger dan in werkelijkheid. Maar die grote kan ik toch wel goed voelen met mijn nagel.

Ik denk dat ik het toch eens ga wagen met de combi Inizio forza op wol. Moest het misgaan, dan laat ik de klep wel herspuiten. Erger dan dit kan het normaal niet worden. Vraag me soms af wat de vorige eigenaar er toch allemaal mee heeft aangevangen :|

sodeju. Dat zijn inderdaad krassen met een hoofdletter K. Wat gek dat sommigen zo "breed" zijn =-o . Ik denk persoonlijk dat er vrij veel lak verwijderd moet worden om dit nog egaal te krijgen. Succes in ieder geval!

Nu, even geleden in dit topic. Heb vorige week dus de wollen pad & Inizio Forza bestelt.
Ben er dan gisteren mee aan de slag gegaan. De diepste kras heb ik voor een 80% weg gekregen. Ben echter wel bij diezelfde kras wat door de lak gegaan. Misschien ook niet moeilijk na 4 hits met deze combo :-b .
Enfin, weet nu dat ik die krassen wel wegkrijg, maar zal wat voorzichtiger moeten zijn.

Vergelijkbare onderwerpen