• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dikke aangekoekte klonters teer verwijderen

insignia-boy

Detailing rookie
16 nov 2009
32
0
Tja de titel zegt het zelf, met welk wondermiddel en handwerkt kan ik dit verwijderen volgens jullie.

Ik heb er al een deeltje van kunnen verwijderen met bezine, omdat teer oplost met bezine. Maar niet genoeg.

Ik dacht IronX te bestellen, wat denken jullie ?
 
Je kunt beter Tar-X gebruiken, Iron-X is voor metaaldeeltjes te verwijderen. Diesel werkt ook zeer goed! Zelf gebruik ik Tardis, dit is o.a. ook om teer te verwijderen.

Tardis aan het werk:

DSC00641.jpg


Iron-X is voor aangekoekte en ingebrande ijzervijlsel, remstof e.d.:

Voor:

DSC00638.jpg


Tijdens:

DSC00639.jpg


Na:

DSC00640.jpg
 
IronX is niet voor teer, werkt ook niet voor teer en is zonder van de IronX.

Uiteraard kan je het wel proberen omdat er vast ook wat metaaldeeltjes op zitten maar voor teer gaat IronX niet werken.
 
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover vind ik persoonlijk fijn werken. Tar X heb ik zelf nog niet mee gewerkt maar daar hoor je ook veel goede verhalen over.
 
Iron X hoort trouwens ook in je collectie te zitten, je zal verstelt staan van wat er nog vanaf komt. :ja
 
Paulus de Boskabouter zei:
Tarmalade van Dodo is ook goed spul trouwens!
Goed spul maar bedoelt voor hele lokale teerspetters niet als een auto vrij bezaaid is met die rommel.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Je kunt beter Tar-X gebruiken, Iron-X is voor metaaldeeltjes te verwijderen. Diesel werkt ook zeer goed! Zelf gebruik ik Tardis, dit is o.a. ook om teer te verwijderen.

Tardis aan het werk:

DSC00641.jpg


Iron-X is voor aangekoekte en ingebrande ijzervijlsel, remstof e.d.:

Voor:

DSC00638.jpg


Tijdens:

DSC00639.jpg


Na:

DSC00640.jpg


amaai zeg dat smelt voor de ogen,

dat ziet er goed spul uit, bedankt voor jullie reactie :)^ :)^
 
Verwijdert IRONX ook teer?

Ik weet namenlijk niet of ik teer of remslijpsel op de velgen zit

(De velgen zijn nog geen jaar oud en worden elke week gepoest!)

Weet iemand wat dat kan zijn teer of remslijpsel
 
Tar & Glue remover van ValetPro is ook een aanrader. Net zoals Tar-X trouwens.

Tardis is mijn laatste redmiddel, ik gebruik het niet graag , maar als het moet dan moet het....:roll
 
Iemand gaf me ooit de tip om het met boter of pindakaas te doen.
Deze jongen heeft het geprobeerd en het lukte met boter :D
Al zullen er wel beter producten voor bestaan
 
Heelveel olie houdende produkten laten teer van de lak los komen. Teer zelf lost niet op. Het word hooguit iets week. Heb het ook wel eens met wd40 gedaan,gaat monster.