• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Display navigatie vergald na reinigen

Juist! De APC heb ik overigens in een clean hoekje voorzichtig geprobeerd, maar zoals gezegt veranderde daar niets aan.
Kleine greep uit de communicaties met Nanolex: "In principle the product is not a display cleaner but since it’s very gentle it shouldn’t cause this kind of effect."

Ik ga nu een filmpje maken waarop ik wederom de Nanolex erop gebruik om te kijken wat de effecten zijn. De schade is er toch al, aldus Nanolex:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alright, het heeft even geduurd vanwege de temperaturen.
Ik heb meerdere malen contact gehad met Nanolex, meerdere filmpjes verstuurd maar helaas is het slecht te bepalen wat de oorzaak is.

De eerste maal was het duidelijker zichtbaar, maar niet duidelijk of het door de kwast of cleaner kwam.
De twee/derde maal was er al teveel coating weg om uitsluitsel te geven.

Kortom, het is niet anders!
Nu wil ik de resterende coating netjes verwijderen, alleen vraag ik mij af hoe.

Ik heb al de tip gelezen over alcohol, maar tast dit het plastic niet aan/word het niet mat?

Zodra de coating verwijderd is zal ik een screenprotector op maat bestellen zoals eerder geopperd.
 
Als er op het label van de fles niet duidelijk wordt vermeld dat het middel niet geschikt is voor dergelijke doeleinden zou ik er juridisch gezien werk van maken. Dat een kwast de oorzaak van de schade is valt in alle waarschijnlijkheid zeer eenvoudig uit te sluiten, dit is voor nanolex natuurlijk een voor de hand liggende stok om mee te slaan maar nogal uit de lucht gegrepen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Als een nieuw scherm (veel) duurder kost dan je eigen risico dan is dit zeker een poging waard.
Een telefoontje naar hun met het verhaal en je weet direct hoe je er juridisch gezien voorstaat.
Mijn ervaring met juristen is dat wanneer zij met bedrijven gaan communiceren er in veel gevallen meer mogelijk is dan wanneer je zelf het wellis-niettis spelletje aangaat.
 
Als er op het label van de fles niet duidelijk wordt vermeld dat het middel niet geschikt is voor dergelijke doeleinden ....

Relevant is dat vooraf problemen met dit soort schermen bekend waren (zie de link in post #7)
Kan je vervelend vinden dat je dat als gebruiker niet wist, maar dat doet er juridisch niet aan af

Daarnaast staat verre van vast dat het scherm bestendig is tegen welk schoonmaakmiddel dan ook
Teveel juristen pakken zaken aan omdat ze ook bij verlies betaald krijgen.
 
Bedankt voor je reactie @D!m!tr! maar zo zit ik niet in elkaar. Een nieuw display (alleen een front paneeltje) zit geloof ik onder de 300 euro.
Nanolex heeft mij netjes te woord gestaan, het is achteraf bekend dat het display inderdaad erg gevoelig is.

Ik wil daarom ook de resterende coating netjes verwijderen en dan een screenprotector er op.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en RedCat
Alrighty! Vandaag tijd en zin gevonden om hier mee verder te gaan. Helaas krijg ik nul coating verder verwijderd.
Ik heb onderandere make up remover, nagellak remover (zonder aceton) en 99% alcohol probeerd. (Hiervoor natuurlijk de minder krachtige spullen gebruikt zoals interior cleaner, apc)

Met geen enkel product heb ik iets van coating kunnen verwijderen. Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
 
Dag Poetselfjes!
Hele fijne dagen gewenst!

Vandaag het interieur onderhandel genomen voor de eerste keer.

Helaas heb ik na het reinigen van het infotainment display vreemde vlekken die ik niet meer weg krijg. Het lijkt alsof er iets aangevreten is, maar je voelt geen hoogte verschil.

Ik heb gebruik gemaakt van de Nanolex Interior cleaner en een zachte kwast.
https://www.carclean.com/nl/interior-cleaner-750ml.html

Ik heb geprobeerd de vlekken na te reinigen met APC+D 1:10 maar dat doet helemaal niets.

Wie heeft de verlossende tip, baal er flink van!
Brillenpoets met een zacht doekje. Duurt lang maar uiteindelijk gaat het weg.