• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dit ben ik!

Boyd

Detailing rookie
1 sep 2018
8
15
Hallo allemaal!

Mijn naam is Boy, alleen deze nickname was al bezet dus heb er maar even een ‘d’ achter gezet.Haha.
Sinds enkele jaren eigen ondernemer in het transport. Heb hierbij een vrachtwagen gekocht, waar ik met plezier veel mee rij.Door de jaren heen heb ik hem naar smaak aangepast. Onderstaande een foto toen ik hem kocht. Nog heel kaal, en al snel een belettering erop laten zetten.
A934FA15-5B64-4D1D-9628-498B548FD82D.jpeg


Nu enkele jaren verder is er heel wat veranderd.

98B303DC-D461-46F8-A9E6-716484FFD169.jpeg


BE772F62-8507-40BA-AC5C-C54BFC574BE1.jpeg



Nu heb ik ondertussen al twee truckshows gehad. Hierbij natuurlijk de auto mooi gewassen en wat extra dingen onder handen genomen. Nu wil ik wat meer de kant op dat hij altijd mooi is en blijft. Aangezien dit mijn eerste auto is, zitten er nogal wat grijze kunstof delen op. Deze zijn al dof. Zie onderstaande foto.
0059B31C-16D6-4D48-8783-BFF2EBBE60F1.jpeg


50FCFA14-0E2D-408A-895D-E551F2995997.jpeg


Nu had ik van een vriend wat sprays gekregen van het merk system123. 1 voor banden zwart, en 1 voor het dashboard.
Deze van het dashboard heb ik gebruikt voor op de grijze kunstofdelen. Alleen was het na 1 avond condens al weg, dus hier ben ik niet over te spreken. (Ik weet dat het ook eigenlijk niet hiervoor bedoeld is)
Nu heb ik hier al een tijd als guest op het forum rond gekeken, en heb hierbij wat meerdere producten gezien die wel wat potentie hebben.
-Gyeon Trim
-Polytrol
Waarschijnlijk zijn er nog andere, maar deze spraken mij wel aan.
Wat zouden jullie als gevorderde aanbevelen? Aangezien het natuurlijk al een grote oppervlakte is.

Nou.. dat was dan een beetje mijn intro. Hoop hier genoeg te leren, maar dat zal hendig goed komen.
Tis natuurlijk wel wat groter caliber dan een personenwagen, maar het detaillen is ook hierbij belangrijk! :)

Groeten Boy
 
  • Leuk
Reactions: Sebastiaan
Welkom op het forum
Trim zou ik gebruiken aangezien deze jongen meer asfalt verontreiniging en rommel te verduren krijgt dan de gemiddelde auto.
 
Yup, Gyeon - Trim zou ik ook gebruiken. :D

1) Wassen gebruik hoge dosering shampoo, drogen
2) Non-Ferro
3) Kleien
4) Nogmaals wassen, gebruik normale dosering shampoo, drogen
5) 2 keer ontvetten met PREP, gebruik bij de eerste keer royaal prep (spuit op de bumper zelf en dan goed verdelen, 2e keer alleen op een doek en dan goed nawrijven)
6) Starten met de eerste laag TRIM, uitpoetsen
7) Na 2 drooguren, starten met de 2e laag trim, uitpoetsen
8) 24 uur goed laten drogen