• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ Lime Prime pre-wax cleanser _of_ PB Professional Polish

janbu

Detailing rookie
12 nov 2014
2
0
Ik heb een vraagje, of beter gezegd: ik heb interesse in jullie mening/expertise/ervaring op dit gebied. Ik wil mijn beginnende collectie wat uitbreiden en ik kan geen keuze maken tussen de volgende producten:

- DJ Lime Prima pre-wax cleanser
- PB Professional Polish

Ik wil deze handmatig gebruiken op mijn donkerblauwe Audi A6 (ja, een DAP staat ook op mijn verlanglijstje maar die komt later als ik meer ervaren ben). Deze cleaner/polish wordt dan gebruikt als stap voor PB Black Hole, PB EX-P en PB Natty Blue.

Welk product heeft dan jullie voorkeur (en waarom)?

Ik heb pb prof polish en gebruik deze als cleaner en op chromen delen,uitlaat. De dodo juice variant heb ik nog niet gebruikt.

Hoi,

Lime Prime (plus) is simpel weg een goede cleaner met korrels en glaze. Ik heb geen ervaring met prof polish, maar volgens mij is dit enkel een chemische cleaner. In theorie zou Lime Prime dus meer defecten weg kunnen halen, maar handmatig zal je hier waarschijnlijk niet zoveel van merken. Het kan een voordeel zijn omdat je hier een audi (=harde lak) mee wil behandelen.

Wat je wel kan overwegen is dat LP ook een glaze is en eentje waarvan ik van mening ben dat die beter tot zijn recht komt op donkere lak. Je kan dan de black hole overslaan. De keerzijde hiervan is dat EX-P wellicht minder goed hecht op een glaze (al had je hier met black hole ook 'last' van moeten hebben). Daarbij vindt ik dat LP de metallic flake een beetje dimt, maar wel een diepere glans geeft.

Dat is mening en als ik de rijdende rechter was, zou ik zeggen: daar moet u het mee doen, maar je mag altijd nog een andere vraag stellen;) Bijvoorbeeld over de verwerking. Ik heb beide geprobeerd, met mf pads (disco duo) of de witte pad, maar ik ben er nog niet uit wat mijn voorkeur heeft.

Succes!

Bedankt voor de reacties. Ik wist niet dat Lime Prime ook een glaze bevat. Ik zoek een gewoon goede cleaner/polish (voor handmatig gebruik) dus ik ga waarschijnlijk verder met de Poorboys reeks.

Merci !!!