• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Blue velvet getopt met de purple haze

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Vanavond eindelijk eens de tijd gevonden om de auto voor een gedeelte met de Dodo waxen te behandelen. Tijdje geleden bij Tim de Blue velvet en Purple haze besteld en vanavond was het eindelijk zo ver.
Ik moet zeggen ze hebben me versteld doen staan! De auto was nog redelijk schoon dus na het wassen direct begonnen met de Blue velvet. De 'harde' wax doet zijn naam eer aan. Ondanks dit is het product toch lekker makkelijk uit het potje op je pad te krijgen. Ondanks dat de wax er wat 'korrelig' uitziet als je door het potje bent geweest gaat het opbrengen van de wax lekker makkelijk. Drie kwartiertjes kuren en vervolgens afgenomen met een MF. Ook dit ging zonder al te veel moeite.

Vervolgens de Purple haze.. In tegenstelling tot de Blue velvet een stuk zachter wat er dus ook voor zorgde dat ik met mijn eerste 'graai' in het potje te veel wax op mijn pad had. Met dit overschotje aan product heb ik het hele dak + een voorscherm kunnen doen. Ik kreeg bijna het gevoel dat er product uit de pad bleef komen! Lekker economisch in gebruik dus.

De finish die deze combo achter laat vind ik verbluffend. Na de Blue velvet zag je al een lekkere natte glans die door de Purple haze waarschijnlijk alleen nog maar natter is geworden. :D
Ik zal proberen morgen bij daglicht nog wat foto's te maken en te posten. Voor nu zijn deze 2 foto's de enige die ik heb, toen waren de batterijen van de camera leeg! :D
:party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg er zin van om mijn testpotjes Blue Velvet en Purple Haze boven te halen en te gebruiken (ipv er regelmatig aan te ruiken :)).

Heb je de Purple Haze lang laten curen? En 3 kwartier curen voor de Blue Velvet, is dat echt nodig? Ik dacht dat die niet zo lang moest curen, dus ben benieuwd of het echt moet.
 
Ik dacht dat een 5-10 min genoeg was..Langer kan natuurlijk geen kwaad als het er dun op zit.
In ieder geval ,mooie reflectie shots..
Nu wachten op buiten foto's :)^
 
Curen is inderdaad niet zo lang nodig, maar aangezien we ook nog met een paar vrienden bij elkaar zaten en een pilsje tussendoor dronken is het natuurlijk allemaal wat uitgelopen. Het kan in ieder geval geen kwaad en het is zelfs na 3 kwartier nog makkelijk uit te poetsen! ;)
 
zie dit topic nu pas.. (tenminste helder :D)
Maar wat een mooi resultaat man! :cool:
En de beading mag er idd ook zijn :)