• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Fantastic Plastic

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Iemand al ervaring met de Fantastic Plastic?
Ik heb 'm net voor het eerst gebruikt en de trims werden er niet echt zwarter van of is dat ook niet de bedoeling?
De strip op de achterbumper heb ik eerst ontvet met IPA en daarna PF aangebracht, resultaat was dat het dezelfde grijze kleur als voor het opbrengen kreeg.
De rest van de trims heb ik niet ontvet maar gewoon over de resten blackwow van vorige applicaties aangebracht, dat werd wel mooi.
Het lijkt erop dat dit meer een pure bescherming is voor de trims ipv. een dressing die ze mooier moet maken, maar dat kan ik ook verkeerd zien natuurlijk.
 
Wat ik begreep is dat er in de Fantastic Plastic ook een vluchtige stof (ipa of iets dergelijks) zit en dat het meer bedoeld is om het te reinigen en een beschermende laag (sealant) achter te laten. Het is volgens mij inderdaad niet bedoeld als dressing die het materiaal voedt/diepere zwartere kleur geeft.
 
Alternatief voor "vettige/wet look" producten staat er. Je wilt toch juist een wet look op je trims zou ik zeggen. Erg duur trouwens.
 
Door het hoge concentratie IPA reinigt ie het oppervlak en dan laat een sealantlaag achter.
Je kan het layeren en buffen en laat geen witte bende achter.
Kan op rubber en plastic.
Is geen blingbling maar satijnachtige glans.

Dit volgens de heren van Dodo .... zelf geen ervaring, maar wellicht geeft dit je wat extra info.

@BlackTwist: de ene wel, de ander niet. Om die reden zijn er ook 2 versie Trim Sealant uitgebracht ( gloss & satin ) :)