• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice en Wolfgang: niet te combineren?

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
37
Even een hele gekke vraag.

Heb begin maart mijn auto een detailbeurt gegeven. Als wax gekozen voor DJ PH en BV. Vervolgens afgetopt met Wolfgang Fuzion.

Nou merkte ik tot mijn grote schrik dat zaterdag met wassen de beading 0 was!

Auto is sinds maart ongeveer 5 keer gewassen met DJ BTBM en 2 emmers.

Na elke wasbeurt ook nog QD+ van PB gebruikt.

Is het misschien zo dat de Fuzion niet hecht op de DJ??????

Wie oh Wie kan me helpen????

Bedoel je tijdens het wassen geen beading? Als dat zo is... shampoo zorgt voor een sheeting effect, dus geen beading, daardoor loopt het water van de auto af. Belangrijker is om te weten of er na het wassen en drogen geen beading meer is.

Zoals je zegt.. Fuzion niet hecht op de DJ.. dan zou het toch zo zijn dat de DJ nog aanwezig is welke dan voor de beading zal zorgen?

Precies wat adrie hierboven al gezegd heeft, let daarbij ook nog even op de concentratie van je shampoo.. te hoog zorgt voor een ontvettende werking.

Ik gebruik BTBM 20ML op een 19 liter gritguard emmer (gevuld tot ongeveer 17 liter water)

Toppen van Fuzion op Dodo lijkt mij een beetje overbodig; dodo is immers al een mooie wax en je schiet er weinig/niets mee op.
Aangezien Fuzion een combi is van sealant en wax met bepaalde ingredienten, zal dit wel averechts werken op een andere wax.

Ik gebruik 1 dopje BTBM op een grid guard emmer.....
binnenkort krijgt die weer een volledig detailbeurt vanaf kleien tot waxen, dus dan maar geen DJ er tussen.

En ook na het wassen, bij het afspuiten (zonder sproeier, losse slang) loopt het water bijna niet weg en is er nagenoeg geen beading.

tinus zei:
Tip van Tinus: 2 laagjes Fuzion :love :jippie

Dat is normaal ook wel de gebruikelijke manier hier.....

Maar wou de DJ proberen, vandaar dat deze er onder zijn gebruikt. Overigens wel met een mooie kleuropleving tot gevolg.

Alleen ben ik bang dat de Fuzion hierdoor gewoon niet goed houdt.....

Carnauba op een sealant is normaal geen probleem nee.

Maar ergens gaan ze dus niet over elkaar.

Wou even vragen of iemand hier ditzelfde "luxeprobleem" herkende. :lol

In ieder geval bedankt voor het meedenken en na de toekomstige poetsbeurt horen jullie het resultaat!

Enig idee wat de stand tijd is van de Fuzion?

Zelf heb ik hem over de col 845 gedaan, maar als ik dit nu zo lees is het beter van gewoon 2 laagjes Fuzion te doen

De fuzion is een hybride wax, een carnauba wax met polymeren, the best of both worlds eigenlijk. Dus eigenlijk te gebruiken als "standalone" wax/sealant. Als ik ´m zelf zou hebben zou ik deze als eerste wax gebruiken als ik deze zou toppen, maar gezien de eigenschappen van de wax, zou ik ´m niet eens toppen.

Ik doe zelf alleen de Fuzion, geen andere wax meer. Wel 2 laagjes voor de beste dekkingsgraad.

Ik heb niet langer getest dan mijn review te zien was. Ik wax gewoon te vaak hahaha

Geloof me ,aanbrengen is zo makkelijk dat je het echt niet erg vindt (zelfs leuk) om vaak een extra laagje te zetten.