Goed, ook van deze kant even een kleine review, deze is wel zonder foto's dit omdat we ons echt wouden concentreren op de shampoos. De reviewers van dienst zijn uwer Bartr123 en Rodders (aka klote smurf).
Als eerste hebben we sample A getest op mijn Ford focus, deze staat deels in de wax, maar het voorfront was wax vrij. Dit door een recent bezoekje aan de carrosier.
We zijn beide keren als volgt te werk gegaan, emmer gevuld met 10 liter warm water, daarbij de shampoo gevoegd (1:400) en dan de grit guard emmer afgevuld met koud water om zo een emmer met lauw waswater te bekomen.
Als eerste merkten we op dat de shampoo niet al te goed oploste in het water, hiervoor was echt de kracht van de HD-spuit nodig, dit leverde dan ook voldoende schuim op. Dan zijn we begonnen met wassen, het waswater voelde niet echt vettig of ook niet super glijdend aan. In mijn ogen zelfs wat schraal. Tijdens het wassen vond ik the bone ook niet echt super over het lakwerk glijden. Zeker niet zo goed als de born to be mild. Tijdens het afpsoelen was er ook niet veel te merken van extra sheeting of ook maar iets dat het drogen zou vergemakkelijken. Wel hebben we een uurtje na het wassen en na een fikse regenbui opgemerkt dat er een mooie beading te zien was op mijn motorkap. Beading die dus door de shampoo moet veroorzaakt zijn aangezien er niks van andere bescherming opzat.
Sample B hebben we getest op Bart zin Antara en dit op gelijke manier, dus 10 liter warm water, shampoo erin, afvullen en opschudden. Ook hier weer weinig schuim dus dan maar even de hd-spuit erdoor en daar kwam het schuim, deze keer wel minder dik dan bij Sample A. Ook na het wassen waren er geen shampoo resten te vinden, ook hebben we niks opgemerkt van extra sheeting al leek het iets sneller te gaan dan bij Sample B. De beading na de regen was hier iets minder dan bij sample A.
Dan maar even de samples vergelijke:
Sample A:
- Schuimfactor:mooi dik schuim dat ook lang op de emmer blijft staan, op de wagen viel dat dan weer tegen.
- Gladheid: shampoo voelt minder glad dan bijvoorbeeld de Born To Be Mild.
- Shampoo restanten: geen, maar is met dit weer moeilijk te testen.
- Beading: Deze was na het wassen super, zeker voor op een ongewaxed deel van de wagen.
- Glansreflectie: ik had na het wassen het gevoel dat deze glans iets anders was, precies of er een klein tintje over de wagen lag.
Sample B:
- Schuimfactor:Iets minder vast dan sample A.
- Gladheid: schraal, niet glad genoeg voor mij.
- Shampoo restanten:geen, maar dat is met dit weer moeilijk te testen.
- Beading:Niet slecht, maar prefereer toch sample A.
- Glansreflectie:geen merkbaar verschil met vooraf.
Conclusie:
Voorlopig vind ik beide samples niet bijzonder, eerder wat aan de schrale kant. Ze zijn voor mijn smaak niet schuimend genoeg en laten de mit niet genoeg over het lakwerk glijden. Er is dus nog wat werk aan, misschien dat met de toevoeging van een leuke geur/kleur en wat extra glijmiddel deze shampoo's toch nog wat gaan worden. Het doel van deze test was de favoriet uit de twee te kiezen en dat moet voor mij dan sample A worden. Ik ben in ieder geval benieuwd wat Dodo ermee gaat doen en wat het uiteindelijke product gaat worden.
Bedankt voor het lezen
Bart en Jan