• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Lime Prime

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Wat ik me nou afvraag over Dodo Juice Lime Prime: heeft het nut om na excentrisch met M80/SSR1 of 2 nog deze te gebruiken? Wat is de toegevoegde waarde hiervan...
 
Dibbuz zei:
Wat ik me nou afvraag over Dodo Juice Lime Prime: heeft het nut om na excentrisch met M80/SSR1 of 2 nog deze te gebruiken? Wat is de toegevoegde waarde hiervan...

Geen idee eigenlijk8o maar ik zou zeggen probeer het eens :)
Ik heb het tot nu toe alleen nog maar als enige product voor het waxen gebruikt.....:weetniet

Bas?? :d die zou het mss wel kunnen vertellen:idee
 
Ik kan me voorstellen als je niet polijst dat het nodig is. Maar ik zie diverse mensen na excentrisch M80 ook nog Lime Prime eroverheen doen. Lijkt mij sterk dat het dan ineens zoveel beter ervan wordt. Aangezien het toch een duur spulletje is vind ik het geen onbelangrijke vraag...
 
Ik heb gemerkt dat M80 (en de SSR1) veelal niet fijn genoeg kan finishen en kleine buffermarks achter laat. Denk aan de GTI van Dana die moest daarna nog met een polish gedaan worden. Ook de Almera kon na de SSR1 nog fijner afgewerkt worden.

Qua Abrasives is de Lime Prime veel fijner dan de M80 en de olieen zijn rijker zover ik heb begrepen (nog niet zelf getest). Je moet dus fijner kunnen finishen.

Uiteraard zal je het minder zien op lichtere kleuren.
 
Hmmm toch maar eens aanschaffen dan of is het echt bedoeld om daarna Dodo wax te gebruiken?
 
Met de golf van Dana was het zeer lastig om geen hologrammen te krijgen zelfs met de excenter. Zeer gevoelige lak!
 
Die problemen kan je ook met een excenter hebben! Veel mensen geven de schuld aan de 'harde' lak, en dat ze daarom de laatste swirls er niet uit krijgen, terwijl het eigenlijk de schuld is van te grof finishen. Je trekt dan met een te grove combo nieuwe swirls erin! Als je dan maar keer op keer met die combo blijft proberen om de swirls eruit te krijgen lukt dat dus niet! Je moet dus fijner eindigen. Ook op een excenter!

Op de Golf van Dana hadden we, uit mijn hoofd, de M80 op de excenter gedaan (op groene pad) en die werkte dus nog te grof af. Daarna zijn we er met de finishing polish (ook op groen) overheen gegaan en toen zag hij er een stuk strakker uit. Gisteren en vandaag heb ik opgemerkt dat Finishing Polish + zwarte pad een nog strakker resultaat geeft, maar je ziet dit dus alleen op de meest kritische kleuren.
 
Vandaar ook dat het detailen is hehehe. Die moet er toch maar eens komen dan...
 
Ik denk van niet Sven, want de lite variant heeft helemaal geen schurende werking alleen een voedende. Dat is wat ik van de DJ website haal.

Ik ga van het weekend eens krijken wat de Lime Prime doet, als het een beetje mee zit met het weer ;)
 
Naja, Cleaner/glaze, dus het reinigt wel... En die combinatie is m.i. wel goed om swirls te reinigen en te vullen. De 'gewone' Lime Prime' zal weer beter zijn om ze echt te verwijderen. Heb het zelf nog niet gebruikt, ben wel benieuwd naar een praktijktest. :)

Van de website

Dodo Juice Lime Prime Lite Cleaner Glaze is gebaseerd op Lime Prime, maar dan zonder micro abrasives. Zoals met elke polish kan er bij onoordeelkundig gebruik op zachte lakken mogelijk schade ontstaan tijdens het aanbrengen. Hoewel Lime Prime uitstekend is ontvangen en een zeer succesvol product is, zag Dodo Juice de noodzaak een ‘mildere’ variant uit te brengen welke ook de meest terughoudende gebruiker zou aanspreken.

Bovendien is Lime Prime Lite zeer geschikt na het machinaal polijsten, wanneer geen ‘cutting’ actie meer is vereist.

Effectief is Lime Prime Lite een ‘cleaner glaze’, die de de toplaag van de lak eerst reinigt alvorens een dunne laag glazing oliën aan te brengen. Dit verhoogt de glans en biedt een uitstekende basis voor de wax.

Bij onafhankelijke tests op Detailing World is een glansmeter gebruikt om de glans te vergelijken van een machinaal gepolijst paneel vóór en na gebruik van Lime Prime Lite, waarbij een aanmerkelijke verbetering is gemeten. De gemeten verbetering was overigens het dubbele van hetgeen een zekere chocoladekleurige (en –geurende) concurrent wist te bereiken.

• Eenvoudig aan te brengen en verwijderen
• Geeft een excellente deep gloss finish
• De perfecte voorbereiding voor elke wax, speciaal geschikt voor Dodo Juice carnauba wax
• Samengesteld met dezelfde hoge eisen als de Dodo juice waxes
• Geschikt voor poetsmachines en applicatie met de hand
• Zeer economisch in gebruik - spaarzaam aanbrengen volstaat