• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice waxoverzicht

daar ben ik het volkomen mee eens.

daarom heb ik ook en dj wax aangeschaft desondanks ik goed tevreden ben over mijn fles collinite 845

Dodo Juice Hard Candy. het is een harde wax die goed zuinig aan te brengen is en ook zeer goed uit te poetsen is.
maar wilde toch een vergelijking maken met de 845.
hoe kan je dat dan beter doen dan de linker helft in de 845 te zetten en de rechter helft vd auto in de dj hc te zetten.

dat dus maar gedaan met de nodige voorbereidingen aan voorafgaand natuurijk.
wassen 2x
20160408_154150.jpg


kleien
polijsten met dap 500
1x oranje monello pad + Scholl S30+
20160408_172051.jpg


2x witte monello pad + Scholl S30+
20160408_174957.jpg


Glaze Blackmax Britemaxx op zwarte pad
20160408_184739.jpg


bestuurderskant met handpad Collinite 845
bijrijderskant met hand pad Dodo Juice Hard Candy
20160408_184758.jpg


sorry voor de dwarse foto's ik krijg ze niet goed recht maar zal zo nog even een foto maken va het eindresutaat
zal kijken of ik nog een goede spuitfles kan vinden om het verschil in beading te kunnen laten zien.
 
Dan vraag ik mij af: Hoe kun je verschillende waxen testen op bijv. verschil in kleur of glans, als je er een glaze onder hebt?

Ik zou dan geen glaze gebruiken, wat meestal toch geen meerwaarde heeft op goed gepolijste lak, en de oliën van de wax zelf de lak eventueel laten voeden.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
ik gebruik na polijsten altijd een glaze eigenlijk.
dit omdat mij verteld is dat het polijsten de lak helemaal open ligt en die weer moet voeden met een glaze om in goede staat te houden.
dus vandaar
maar na vandaag mn dak afgemaakt te hebben toch even getest op beading en sheeting.
erg leuk om te zien dat er veel verschil in zit.
heb er een foto van gemaakt natuurlijk

Dit is de motorkap na al het werk zeg maar
20160408_172055.jpg


Dit is de foto vanmiddag gemaakt na het benatten van de motorkap
20160411_154529.jpg


beetje slechte foto maar het is wel duidelijk te zien.
de sheeting van de collinite 845 is beter dan die van dodo juice hard candy
maar ik vind de beading van de dodo juice weer veel mooier
niet alleen kwa hoeveelheid beadings maar ook hoe ze erop liggen zeggen maar

zal kijken of ik binnenkort een betere foto kan maken
dat zal dan van het dak zijn want daar zit ook de scheiding op
maar is er iemand die de fotos rechtop kan zetten dan is het wat duidelijker en mooier
 
nou ik heb de auto gewassen en moet zeggen dat ten opzichte van de collinite de hrd candy beetje vind tegenvallen kwa standtijd.

lijkt wel of er bijna niks meer aanwezig is van de dodo juice

even snel een foto hier zal ook even een project gaan maken want wil dit vaker doen

360.jpg
 
Eerste keer dat ik deze wax van dodo juice uit probeer
Ik heb het gevoel dat ik veel te veel heb gebruikt. Is een 30ml sample potje.
Maar je ziet amper waar je bent geweest op een witte auto en hoeveel je aanbrengt.

Moet wel zeggen dat het een super effect heeft tegen over mijn heel oude meguiars nxt van +5jaar oud (verliest een wax zijn werken met ouderdom?)
48c881f00e324b917f8ece23ae5fe069.jpg
 
Een wax verliest niet zozeer zijn werking maar de oliën en oplosmiddelen die erin zitten om het smeerbaar te maken. Ik heb een potje Hybrid staan die best oud is, het kan nog gebruikt worden maar vereist iets meer ellebogenwerk. ;)

En... De houdbaarheid verschilt erg van wax en verpakking. Echter 5 jaar is makkelijk haalbaar
 
  • Leuk
Reactions: Manny4pacman
Ik ben al in heb bezit van Purple Haze en Blue Velvet door mijn vorige echt donkerblauwe auto. De huidige auto is wat lichter blauw en geen Metallic lak.
Zou ik deze kleuren ook met deze waxen kunnen behandelen? I natuurlijk kan het maar geeft het meerwaarde of kan ik beter naar een andere kleur wax uitzien?

WhatsApp Image 2024-02-09 at 13.35.54.jpeg
 
De kleur van de wax geeft zo’n minuscuul effect dat het echt niet uitmaakt of je Purple haze of blue velvet pakt.
Al smeer je orange Crush dat verschil ga je niet zien.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
+1 voor Ric en RedCat

Ik meen te herinneren dat Dodo Juice een testpaneel had gemaakt waarbij hun verschillende waxen werden aangebracht. Dit betrof een witte lak en pas na vele applicaties begon er een duidelijk verschil in kleurtint te ontstaan.

Tijdens mijn eigen testjes was merkte ik echter wel op dat het de kleurtint of eigenlijk type glans ietsjes veranderde. Bijvoorbeeld op mijn donkerblauwe kleur (profielfoto) werd de lak met een koude glans ietsjes doffer door de Purple Haze. Op een uni-witte Fiesta kreeg de lak toch wel iets mee van de pigmenten in bijv. Orange Crush / Banana Armor / etc. (De kleur ging iets van het superwitte af, wat ik juist erg lelijk vond)
 
Dit zegt Dodo Juice op hun website: Of course, you can use any colour wax on any colour car, but our dye testing has shown a 2-4% increase in colour enhancement when you 50/50 a white panel with a coloured wax.