• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Wookie's Fist verhaart?!

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Zojuist mijn Wookie's Fist van Dodo Juice gekamd/geborsteld. Opzich ging het prima maar ik had nogal wat wolverlies, dit ondanks ik supervoorzichtig en met beleid te werk ben gegaan. Trok zelfs een stukje van aanhechting mee. Heb gekamd met een grove hondenkam van de buitenste haren naar binnen toe. Om zo niet tegen enorme klitten aan te komen. Ben wel nieuwschierig of dit meer voorkomt?!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ben je zeker dat je je wookie hebt gekamt en niet je kat?
Deze verliest namelijk nu zijn zomervacht..:lol

Ontopic, ik heb er geen ervaring mee..

Ik heb de Wookie en Short Hair, ook beide gekamd, maar nergens last van, wel iets van losse haren, maar geen hele plukken 8o

3b82fac7.webp

De Short Hair wordt wekelijks gebruikt, die had aardig last van klitten, de Wookie staat eigenlijk in de vitrinekast. Deze slechts 1 keer gebruikt vanwege de nadelen ervan...

Tussen de aanschaf van de Short Hair en het kammen tot op heden heb ik er eerlijk gezegd nooit wat aan gedaan qua onderhoud, wat eigenlijk wel staat in de gebruiksaanwijzing.

Na het wassen spoel ik de mitt af onder water, knijp zoveel mogelijk water eruit en zwier em daarna droog. Bij het opdrogen zitten de haren aan elkaar geplakt, dit is nog wel redelijk makkelijk te kammen, maar dieper (tegen het leer aan) wordt het wat klitachtig.

Ik gebruik onderstaande borstels:

hondenkam-verschillende-diktes.webp
+
c5028k.webp

Mijn 4 finger wool mitt die viel nog erger uit elkaar na een paar keer gebruiken, en ik was er niet eens met een kam in de buurt geweest, sindsdien gebruik ik dergelijke pluizenbollen niet meer.

Mark

@ IbizaSigno,

ik heb al eerste met de korte fijne kam het oppervlak gekamd en daarna met de grove borstel de diepere haren gekamd.
Mijn idee is dat als je eerst met de fijne kam de washmitt kamt, je minder klitten hebt aan het oppervlak.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn washmitts kurk en kurkdroog waren voordat ik ze geborsteld had. Weet niet of ie bij jou droog/vochtig/nat was?

Mijn mitt was ook goed droog voordat ik begon met kammen. Misschien toch te diep aangezet met de kam. Had dir de vorige keren ook al met kammen dat er wat haren loskwamen. Misschien regelmatiger kammen en nat schijnt wel handiger te werken.