• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Ik heb hier ook nog oude verpakkingen Dodo Juiche klei.
De fine, en de medium.
Mijn vraag, is de fine voor zachte laksoorten, en de medium voor hardere lakken?
Of hoe werkt dat?
 
@Dirk Post mijn auto heeft harde lak maar veelal weinig vervuiling dus ik gebruik de Ddj sn fine clay. Ikzelf zou eerder kijken naar de mate van vervuiling/achterstallig onderhoud van een type lak ipv de vermoedelijke hardheid.
Dat gezegd hebbende heb ik nog nooit een grovere clay nodig gehad zwaarder dan medium ook al was de lak wat zwaarder vervuild.
Zo kijk ik er tegenaan.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb hier ook nog oude verpakkingen Dodo Juiche klei.
De fine, en de medium.
Mijn vraag, is de fine voor zachte laksoorten, en de medium voor hardere lakken?
Of hoe werkt dat?
Ik gebruik al jaren de medium.
Maar gebruik deze meestal op duitsers vooral Bmw..
Perfecte klei daarvoor
 
@Brad ik gebruik de Dark Matter trim nu een poosje. De banden houden het ongeveer 2-3 weken vol. De zwarte kunststof van de auto makkelijk 2 maand volledig zwart. Wel merk ik dat het met aanraking eraf slijt. Deuren dus niet meer bij het kunststof dichttrekken/duwen
 
  • Leuk
Reactions: Brad
@Brad ik vermoed van niet, maar mijn auto ziet dan ook weinig regen. Als ik mijn BTBM shampoo erop gebruik, merk ik niet dat het doffer/minder zwart wordt. Het lijkt mij dus dat het ook goed water afstotend werkt aangezien er zowel op de trim als op de banden ook beading ontstaat.
 
Ik maak gebruik van de ruitensproeiervloeistof van Dodo Spirited Away naar volle tevredenheid ik vind echter de 500 mL te klein en ben op zoek naar een 1L fles. @Dibbuz maakt Dodo die en zouden ze die anders kunnen maken? Ik vind de 5L jerrycan van Autoglym weer te veel maar als ik een 1L fles zoek is de keuze nogal beperkt in het Carclean assortiment. Dodo Juice heeft van andere producten ook 1L flessen dus de equipment voor afvullen etc zou aanwezig moeten zijn. Daarnaast verwacht ik dat de 1L variant ook voor een wat concurrerende prijs in de markt gezet kan worden. Ik zou graag willen weten of dat mogelijk is.
 
@Marcel1973 AG is zeker een goede ruitensproeiervloeistof en op dit moment econmoisch gezien de betere keuze. Merk toch dat ik Dodo gewoon fijn vind en op CC kan ik voor deze twee merken allleen een halve of vijf liter kopen. Een tussenstap van 1 L zou een welkome aanvulling zijn, zodoende ;)
 
Ik maak gebruik van de ruitensproeiervloeistof van Dodo Spirited Away naar volle tevredenheid ik vind echter de 500 mL te klein en ben op zoek naar een 1L fles. @Dibbuz maakt Dodo die en zouden ze die anders kunnen maken? Ik vind de 5L jerrycan van Autoglym weer te veel maar als ik een 1L fles zoek is de keuze nogal beperkt in het Carclean assortiment. Dodo Juice heeft van andere producten ook 1L flessen dus de equipment voor afvullen etc zou aanwezig moeten zijn. Daarnaast verwacht ik dat de 1L variant ook voor een wat concurrerende prijs in de markt gezet kan worden. Ik zou graag willen weten of dat mogelijk is.
@Tim of @Dibbuz kunnen jullie vertellen of dit mogelijk is voor Dodo?
 
Nee ze hadden deze wel maar na de Refresh is de 5L eruit gehaald. Uiteraard zal het mogelijk zijn maar er was kennelijk destijds ook geen vraag naar. We gaan het aanvragen maar ik zou er niet te snel op rekenen.
Edit: @Timon Ze gaan het intern bespreken maar ik weet niet of het gaat lukken. Ze geven dat je eigenlijk nooit meer nodig hebt dan 500ml. Dat maakt 3.5L en dat is gemakkelijker in gebruik dan afmeten omdat je anders teveel product hebt.
 
Laatst bewerkt: