• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

En de oplossing daarvoor is ? Minder product, minder lang laten curen, korter inwerken ?
 
Liefst machinaal aanbrengen en zo gelijk mogelijk verdelen. Niet laten curen, gelijk afnemen.
 
Mag ik vragen waarom je LPL na Pro Polish gebruikt?
Pro Polish is ansich al een geweldige finisher als je het mij vraagt...
BTW, waarom niet gelijk de SuperNatural Micro Prime genomen..?
 
Goede vraag Ivo, eigenlijk is het dubbelop : i know.

Voordeel van de prof polish vindt ik dat de metallic zo lekker naar boven komt - iets wat mijn inziens minder gebeurd met de LP -, maar de lak wordt lang niet zo lekker glad als met de LP. Omdat ik dus geen "correctie" nodig had (vanwege de hitervoor met PP) heb ik ditmaal gekozen voor de LPL over de PP.
 
Duidelijk verhaal, maar de gladheid van de lak doet niets voor je beschermlaag verder ;)
Bewijst eens te meer dat de LP flink wat olie aan boord heeft...
 
Hetgeen dan weer minder goed is voor de hechting van sealant of wax (zoek bevestiging..? )
 
Op de motorkap van de CC bus was geen verschil te merken in beading/sheeting tussen Ibrido alleen, LP+Ibrido en Black Hole+Ibrido.
Wil niet zeggen dat het altijd het geval hoeft te zijn maar een glaze beinvloed lang niet altijd de standtijd.
 
Eens met Dennis, hoeft niets te doen met hechting of standtijd, maar het KAN wel.
Oliën zullen meer verhullen dan je in eerste instantie zou denken.
 
Ik hoef de lp / lpl niet te gebruiken om dingen te verbergen, de lak is gewoon strak.
Reden dat ik het gebruik is (was) vooral om de metallic meer tot leven te laten komen en de lak gladder te laten aanvoelen.
Wat ik nu een beetje opmaak uit jullie reacties is dat ik het net zo goed bij alleen de prof polish kan houden, gevolgd door de wax.
 
Een nieuw panelpotje van de Dodo:

DJMillenniumheadon.jpg


:D

Hebbehebbe

(voor het verhaal: check de website van Dodo Juice: http://forum.dodojuice.com/viewtopic.php?f=1&p=23490#p23490)
 
Kosten om de pot te maken:

Multi-layered carnauba waxes - £5000
F1 CAD design - £1500
Engineering materials - £2250
Millennium - PRICELESS

Alleen al aan materiaal +/- 11.000 euro :eyes: