• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

De mannen van carclean en Monello hebben ook onderzoek gedaan naar allerlei vormen/motieven/vormen in pads. Daar was uitgekomen dat het niets uit maakt t.o.v. de werking. Dat is de reden dat de pro pads van Monello geheel vlak zijn. Zoals op die foto met de rode pad hierboven, zoucdat niet met alle pads zo werken?
 
Ziet er leuk uit op de foto maar de vraag is hoeveel effect je daarvan hebt en waar het polijstmiddel gezeten heeft op de pad.
Ik doe zelf nooit een grote dot maar meerdere kleintjes verspreid over de pad.
Niet te zien en niet bekend hoe er gewerkt is. Als ik een single stage zwarte lak zou doen dan is de hele pad zwarte bij mij en zeker niet alleen in het midden van de pad.
Roterend zouden zulke pad volgens mij veel meer onbalans hebben.

We hadden diverse vormen inderdaad, deze zat er niet tussen.
 
Ik heb er een setje besteld, ik ben erg benieuwd.
Persoonlijk werk ik liever met wafelpads dan met volledig platte. Correctie is toch afhankelijk van het foam maar ik het gevoel dat waffle pads minder snel hitte in het paneel brengen.
 
Dibbuz;312630 zei:
Ziet er leuk uit op de foto maar de vraag is hoeveel effect je daarvan hebt en waar het polijstmiddel gezeten heeft op de pad.
Ik doe zelf nooit een grote dot maar meerdere kleintjes verspreid over de pad.
Niet te zien en niet bekend hoe er gewerkt is. Als ik een single stage zwarte lak zou doen dan is de hele pad zwarte bij mij en zeker niet alleen in het midden van de pad.
Roterend zouden zulke pad volgens mij veel meer onbalans hebben.

We hadden diverse vormen inderdaad, deze zat er niet tussen.

is rode lak op een zwarte pad...
 
Haha, ik dacht eerlijk gezegd echt andersom :)

Blijf nog steeds van mening dat ik geen giga verschil ziet als geheel, zoveel verschil is het naar mijn mening niet.
Dit zal wel roterend geweest zijn want bij alle single stage auto's die ik gedaan heb was dat met een DA en dan was echt de hele pad rood, van de rand tot het centrum door de DA beweging.
 
@Dibbuz: klopt dat het roterend is geweest, PJ of Dom zei ook al dat de grootste winst 'm zat tijdens het gebruik van de rotary.
Pads kunnen uiteraard met een DAP worden gebruikt, maar de achterliggende gedachte was daar niet voor bedoeld
 
Toch maar eens kijken waar ik een setje van beide formaten kan bestellen.
Ben wel benieuwd naar de werking.
 
DSC_9663cut_zpsc085b3fb.jpg

Post ;)
 
De Groene lijkt de meest open structuur te hebben (zijkant blaastest) De Oranje vergelijkend met HEX of CCS lijkt een stuk steviger/dichter. De Zwarte geeft een tussen in idee. Wel is de weerstand vergelijkbaar (indrukken) met CCS/ HEX pads van dezelfde kleur. Ik hoop zaterdag aan de slag te kunnen...
 
Hier zijn de pads vandaag ook binnengekomen, structuur van de pads is anders dan de ccs/kompressor pads, ik ga ze volgende week eens testen.
 
Vanaf nu ook SN Hybrid panelpots verkrijgbaar..

As further celebration of SN Hybrids twin win (DW Wax Product AND Sealant Product of the Year 2012) we have done SN Hybrid in 30ml panel pot size (enough to coat a car 3-4 times), available for sale at 12.95 GBP.

We know the Creation Engine Edition is a bit pricey (albeit a lot cheaper than some less imaginative superwaxes) so here is something far more affordable. A 30ml variant is something we have been asked for at shows and on forums, so your wishes being our to do list, we made it happen!

Best thing is, we have put it up on Here Today Shone Tomorrow for a tenner inc p&p. So get some if you want some!

Here's a pic:

SNHYP30_dw-awards.png


En dan deze special...

SUPERNATURAL HYBRID CREATION ENGINE EDITION (extremely limited edition, charity donation included)

To celebrate the twin win of Supernatural Hybrid at the Detailing World 2012 awards, we are launching a very exclusive ‘extremely limited edition’ Supernatural Hybrid wax jar. This has been created in conjunction with Austrian cyber-craftsman Thomas the ‘Creation Engine’ and iClean.at, our Austrian reseller.

lit-group.png


- The Supernatural Hybrid Creation Engine Edition is a unique aluminium and perspex LED-illuminated airtight wax container, housing approx. 110ml of Supernatural Hybrid wax. Access to the wax is via three hex bolts opened via a special Supernatural hex tool. There will be a refill facility (at additional cost) so that the container does not become redundant once the wax has been used.

lit-single.png


- Twenty Creation Engine edition waxes will be made and sold, available for private purchase at a sum of £295 (UK) or 349 EUR (Europe) including local taxes. 10 containers will be sold by Dodo Juice Ltd and 10 containers will be sold by iClean.at. For every UK purchase, a sum of £100 will be donated by Dodo Juice Ltd to Sebastian’s Action Trust (http://www.sebastiansactiontrust.org) to raise a total sum of £1000. For every Austrian purchase, a sum of 120 EUR will be donated by iClean.at to Stiftung Kindertraum (http://www.kindertraum.at) to raise a total sum of 1200 EUR.

lit-single_underside.png


- A video of the manufacture of the Creation Engine Edition can be found here: https://vimeo.com/60092655

Here it is 'unlit':

unlit-single.png


If you would like to purchase a Supernatural Hybrid Creation Engine, you will need to put your name down below. We have an allocation of SEVEN Creation Engine Editions only, for distribution via Detailing World here.

The price is £295 including VAT and £100 charitable donation. Payment will be by card or paypal within 48 hours of the selection process ending. Putting your name down does not guarantee a Creation Engine Edition. We will let this thread run until midnight on Sunday 24 Feb 2013. If seven or less prospective purchasers are on the list, they will be sold the allocated Creation Engine waxes (payment to be recieved within 48 hours or the pot will be reallocated/resold). If eight or more prospective purchasers are on the list, seven members of the list will be chosen by random.org and invited to purchase the wax.
 
Panel hybrid is super, zo kan je die testen of het je bevalt zonder aan hele pot vast te zitten
€349 voor die andere ..... sla 'm wel over
 
Tis een prachtige pot, maar gewoon te duur. 350€ voor een wax van 40€, het is me net wat te. Oke er gaat nog eens 100€ naar een goed doel, maar daar koop ik geen wax voor.