• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Vind de prijs voor een Supernatural Hybrid 100ml potje ook nog wel meevallen, t.o.v de Supernatural 2.0 wax.
Omgerekend dan natuurlijk, en als de standtijd nog beter is.
Ga deze zeker proberen,vind de Supernatural 2.0 wax ook al een erg fijne wax. :heart_eyes:
En dat aluminium potje frees ik zelf wel. w^^w
 
Met de panelpotjes kun je zeker wel een keer of 4-5 (al dan niet vaker, afhankelijk van het formaat auto) je auto waxen.
 
tof ik zal ze eens bekijken!
welke kun je aanraden voor zwarte wagens? ik zou namelijk wel eens een wax willen proberen, heb nu enkel ervaring met sealants
 
dodojuice.png



FAQ Dodo Juice zei:
Question: What is colour-charging and why are some of your waxes different colours?
answer: When we created the first Dodo Juice recipe, we realised that wax ingredients could be classed into 'light', 'warm' and 'dark'. For example, you can get white, yellow and dark beeswax. And coconut oil is light, whereas orange oil is, well, orange, and montan wax is jet black (they use it in shoe polish). We therefore made colour-charged versions of our main recipe, tweaking the ingredients to suit. To make them easy to tell apart, we threw in some colours and fragrances - and these coloured oils taint the wax layer very, very slightly. Some would claim they make no difference at all, but we took some shots of Blue Velvet on a red test panel here. You can see the difference - or lack of it - for yourself.

Question: Can you use a colour-charged wax on any coloured car?
Answer: Absolutely. There are no hard and fast rules. We just made some light, warm and dark waxes and suggest they suit light, warm and dark cars. You may get a good result from Purple Haze on silver, and the light waxes will obviously work on any coloured car.

En voor het geval iemand wil weten wat het verschil is tussen een harde en zachte wax:

FAQ Dodo Juice zei:
Question: Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?
Answer: Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.

;)
 
De Blue Velvet of Purple Haze zijn goede kandidaten voor een zwarte donkere lak.

Wil je nou het beste van 2 werelden, dan kun je ook kijken naar de Bleu Velvet PRO of Purple Haze PRO versie, dit is een combinatie van meer carnaubawax en ingredienten uit Red Mist (sealant)

Er zijn ook panelpots te verkrijgen van bovenstaande waxen, zo kun je proberen wat je het fijnst vindt werken.
 
bedankt voor de mooie uitleg,

zal eens panelpots van
Purple Haze,
Blue Velvet
en Rain Forest Rub proberen.

Mijn ouders hebben een kakigroene 407, is dit dan een donkere kleur?
En m'n broer een appelblauwzeegroene 106 :p das dan wss een lichte kleur?
 
lekker smeren, eender welke wax...
Ja, het doet wel wat qua kleur boost, maar je kunt met purple haze ook gewoon een witte auto waxen bijvoorbeeld ;)
 
Zou ipv de Purple Haze de Orange Crush nemen, dan heb je de 3 types ( donker / warm / licht ) en met de Blue Velvet de harde variant ( om verschil soft- vs hardwax uit te proberen ).
Daarbij vind ik de OC nog steeds onwijs fijn werken en geeft mooi resultaat ( ook zeer zeker op zwarte lak ! )
 
zijn ze hier bij carclean beschikbaar? ofwel kijk ik erover :s

welke pads zou je aanraden?

mijn wagen heeft enkel swrils?
mijn vriendin 6 jaar onbehandd, zware swirls en wat diepere krasjes maar niet door de lak.
 
welke wax raden jullie aan voor zwarte metallic lak?
ik lees net bij Autofinesse dat wax die beeswax bevat de metallic flake pop bedekt.

Maar ik zie nergens in de tabel echt wax staan die voor metalllic is.
Ik heb Rainforest Rub, Blue Velvet Pro en Orange Crush besteld.
Welke van de drie zou het beste zijn (ik denk orange crush het minst :) )
 
De blue velvet pro, en de super natural van dodo vind ik allebij een heel mooi resultaat geven op een zwart metallic lak.
Maar een black hole met ex-p, geeft ook een heel mooi resultaat.
Maar zijn natuurlijk geen waxen.
 
Bestaat er soms een samenvatting van alle DJ waxen?

Ik gebruik zelf de Orange Crush, Banana Armour en de SN Hybrid.

Ik zou ook graag een all-round wax hebben bijvoorbeeld, Hard Candy, Rainforest Rub of de Rubbish Boy JE.

Maar ik zie niet direct een groot verschil tussen deze 3 waxen behalve dat de één een harde wax is en de andere een zachte wax.