• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Om maar even terug te komen op de Wookie @350Z,

Na gebruik kam ik hem en dan berg ik hem op. Maar wel droog. Als die nat of vochtig is kan die gaan schimmelen. Het is niet veel werk hoor, kammen is bij de grote Wookie in 1 min ongeveer gedaan. En waarom gaat die niet lang mee? Mijne klit omdat ik hem waarschijnlijk niet elke keer heb geborsteld. Waarschijnlijk, ik heb er diverse verhalen over gehoord wat mijn reden van klitte is, zoals te warm of te koud water met wassen, te weinig kammen enz. In de beschrijving/diverse sites staat er iets over in. Als je hem zoveel keer gebruikt moet je hem zo vaak kammen o.i.d. Weet dat het niet elke keer hoeft eigenlijk. Maar achteraf gezien was het misschien wel slim geweest.

Daarbij als ik hem kam is die wel weer gewoon super fluffy. Zal het wel eens kammen en een foto maken. Dus versleten is die nog lang niet en heb hem denk ik ook een goede 1,5 tot 2 jaar. Ik wilde nu een andere voor erbij en heb dus de Short Hair gekocht om te proberen. Zou deze er niet geweest zijn had ik terug de normale Wookie gekocht. We zijn tenslotte met detailen bezig en ik vind dit van alles washmitts die ik heb en/of had ver uit nog steeds de winnaar op gebied van soepel over de lak, zachtheid van de mitt, reiniging van hoe die de lak schoonmaakt, en vooral water opname.
 
Hm ja misschien wel goed om dit hier voort te zetten, makkelijker te vinden voor eventuele andere nieuwsgierigen.

Ik had gelezen op enkele UK websites dat je de wookie beter niet kan laten uitdrogen vanwege het uitvallen van haren als de mitt 'hard' wordt en dat je moet rekenen op een levensduur van 6 maanden tot 2 jaar. Maar als ik jouw antwoord en dat van @Jansen zo lees dan is dat misschien meer met dagelijks intensief gebruik en niet met je wekelijkse wasbeurt.

Heb zelf de four finger wool mitt en borstel die ook met de vachtborstel en die doet het nog steeds prima na een jaar. En dan borstel ik niet na elke wasbeurt, maar meer als ik er zin in heb;)

Bedankt voor de antwoorden!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Na het toevallige gesprek vandaag over de echte Mitt's en hoe te onderhouden komt DJ vandaag met een wasmiddel speciaal voor "langharige katten met een groot gat voor je hand" en nog veul meer spulletjes. Goodieheaven. Dit wordt binnenkort een ritje Carclean....
 
Fellow Dodos, lend me your eyes!
We have just launched a range of NEW products onto our webshop. Everything from microfibre wash - Furry Liquid, screen wash concentrate - Spirited Away, foam lance kits, new fragrances to some new additions in the 5 litre range.
Check them all out here: https://www.dodojuice.net/latest
We will be going into detail on some of these new products over the coming days - so keep your notifications on. 8)

Vertaling bekijken
16730195_10154174679931960_6063265642416811412_n.png
 
Dat os toch goed voor de zaken. Daarbij zal ook niet iedereen de 5L kopen denk ik toch. De 1L os toch ook altijd wel op voorraad bij CC. Ik heb Maandag maar weer een 1L fles besteld en binnen gekregen.
 
Mr. Skittles is Casper aan het instrueren.

Wax on, wax off.

WP_20170222_23_09_02_Pro.jpg


Volgende keer de MM Clown op visite voor uitleg
 
Dodo Juice is afgelopen vrijdag met diverse nieuwe producten op de markt gekomen. Ik dacht, de detailende dodo's op dit forum zullen wel willen weten wat dit is en inhoud.

Microvezel Wasmiddel
FURRY LIQUID - MICROFIBRE WASH
Gebruik 50ml (ongeveer één dop) Furry Liquid direct in de trommel van uw wasmachine. Was op 30 graden voor licht vervuilde en super-pluche doeken of op 40 graden voor andere doeken of zwaar vervuilde doeken. Breng onverdund wasmiddel direct aan op sterk vervuilde delen of vlekken voor extra reinigingsresultaten. Gebruik geen wasverzachter. Laat voor een handwas de doeken minimaal 10 minuten inweken in warm water, was ze en spoel grondig na met schoon water. Na het wassen kunnen de doeken op lage temperatuur in de droger om hun pluizigheid te herstellen. Super-pluche stoffen kunnen samenklitten door het wassen. Een fijne metalen kam of borstel kan hiertegen helpen.

Ruitensproeiervloeistof Concentraat

SPIRITED AWAY - SCREENWASH CONCENTRATE
Vul uw reservoir met Spirited Away ruitenwisservloeistof in de gewenste verhouding. Verdun de vloeistof ’s zomers met water in een verhouding van 1:5. ’s Winters gebruikt u een verhouding 1:1 of gebruik de vloeistof puur voor maximale prestaties (bij temperaturen van 40 graden onder 0). Normaliter kunt u uw reservoir voor ruitenwisservloeistof vullen met één fles vloeistof van 500 ml een dit aanvullen met water. Gebruik de vloeistof niet als uw motorkap of dak recent zijn gespoten of als er een SMART reparatie uitgevoerd is. De spray van het pure product kan de lak dof maken. Fles rechtop bewaren op een koele plaats, buiten bereik van kinderen en huisdieren.

Air Freshener Spray's

Sour Power
Strawbapple
Raw Hide Fragrance
Cherry Bomb

En enkele 5 liter verpakkingen van bestaande producten.

Ik heb begrepen dat ze onderweg zijn naar Carclean en dat ze binnenkort in de webshop staan om in grote getale te worden besteld ;)
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah en Kees-sw
Leuke producten, al vind ik de laatste tijd dodo een beetje stilgevallen. Wel benieuwd naar de screenwash, altijd op zoek naar een betere versie van de in de handel verkrijgbare producten.
Klinkt wel als een agressief product, weet niet of ik dat direct wil gebruiken.
 
@rodders

Weet niet wat je zoekt in een screenwash? Ik ben er ook altijd kritisch op geweest maar ben nu drie seizoenen erg tevreden over deze: https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Screenwash_5_liter_102633
 
@tembaco : die gebruik ik tot op heden naar volle tevredenheid. Wist echter niet dat deze in 5l verkrijgbaar is, want de kleine flesjes zijn nogal duur...
@ivo's : idd, al erg lang gebruiker van de autoglym screenwash. Geen idee of ik er destijds een review van heb geschreven, ben nogal lang afwezig geweest op het forum. Überhaupt geen idee of er nog reviews van mij online staan.