• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Lime Prime - SSR1/Raffini Finale

erikvr

Detailing rookie
12 jan 2010
81
0
De topictitel zegt het wellicht al. Een van mijn eerste bestellingen hier was de SSR serie van PB, afgaande van de positieve berichten hierover.
Heb van carclean als een extratje een Monello Mezzo mee gekregen bij een bestelling. Hierna vond ik dat de set compleet moest zijn, dus Inizio en Finale zijn langzaamaan ook meegekomen (gezien er vermeld word dat deze zeer geschikt is voor harde lakken)

Vorige week kwam bij mijn laatste giga bestelling een Lime Prime mee.

Wat ik me nu afvraag, SSR1 en Mezzo komen qua functie in mijn ogen vrij overeen.
Lime Prime heeft ook een korrel erin, dus ook een lichte polijstfunctie. De glans van de lak word hiermee verbeterd, aldus de beschrijving
Zijn deze producten dan in wezen met elkaar te vergelijken?
Lime Prime word namelijk specifiek een 'pre-wax cleaner genoemd', en er zitten 'oliën in om de lak te laten glanzen'
Of moet ik LP dan zien als een combo van SSR1/Finale icm een lichte glaze?

Wil ik een auto helemaal aanpakken dan lijkt de SSR/Raffini set de logische keuze, daarna gevolgd door een glaze (heb black hole en white diamond), daarna een Sealant of wax (of beiden)
Wil ik deze zelfde auto na een paar maanden opnieuw in de wax zetten, dus eerst wassen en kleien, zou lime prime dan anders werken dan de combo ssr1/finale gevolgd door een glaze?
Of anders gezegd, zou LP de voorkeur dan hebben, en voegt een glaze dan alsnog iets toe?

de lime prime heeft maar een HEEEEEEEEL lichte slijpgraad...!
wanneer met de hand verwerkt zelfs nihil (heb ik vernomen hier op forum)
of glaze nog iets toevoegd? zou het niet durven zeggen...

limeprime OF blackhole/white diamond nemen..

niet en/en..

ik zou zelf doen:

monello finale (eventueel mezzo er voor uiteraard)
limeprime op light green (en de dap)
en daarna gewoon waxen met een goede wax/sealant.

in plaats van limeprime kan je ook whitediamond van pb nemen

Wat ik eventueel zou doen,is eerst SSR1 of de Finale en dan de Lime Prime.Heb je gelijk afgebouwd,en als laatste je glaze gelijk erop ;)Bij me zelf had ik Black Hole aangebracht na de Lime Prime(wel met de hand nog:schaam) maar ik zag tog wel iets verschil,aangezien de black hole ook een beetje masked ;)

Word me al duidelijker.

Een SSR is een pure slijper, een Black hole een pure glaze

Lime prime een combo van bovenstaande?
Lime Prime Lite dan alleen een glaze?

Denk ik zo goed?

Ik ga er vanuit dat black hole een meer maskerende functie heeft dan lime prime, waardoor Dagobert verschil ziet, maar reageren deze twee wel goed op elkaar, zou dit geen nadelige invloed kunnen hebben op de standtijd van de wax.

En, lime prime is universeel bruikbaar voor alle sealants/waxen? Kan ik er naast de dodo's ook Collinite (845, 915) of PB EX-P of nattys overheen zetten? Ga ik wel vanuit.

Ik had er geen problemen mee iig.Ik had de E-XP met Dodo Blue Valvet en Purple Haze.
Staat er nog steeds wel netjes voor,maar gaat wel richting einde.Maar is tog alweer 4 maanden geleden.