• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken plakkerig na wassen met Cobra Micro-Restore Concentrate

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Vandaag voor het eerst de Cobra Micro-Restore Concentrate gebruikt bij het wassen van de pads en doeken. Een 15ml bij het wasproduct gedaan en op 30 graden gewassen zoals altijd. Toen ik de doeken uit de machine haalde alvorens ze te drogen voelden deze plakkerig aan. Toen ik over een doek wreef had ik een plakkerig gevoel op mijn vingers. Is dit normaal en komt dit in orde na het drogen of is dit niet normaal en deed ik iets fout ?

Heb ik in ieder geval niet. 1oz(29.57 ml) voor een kleine was en 2 oz (59.14 ml) voor een grote was. Ik denk dat je te weinig gebruikt heb.

Als je doeken droog zijn en je voelt een hakerig gevoel aan je vingers zijn je doeken in topconditie :ja

+1, maar dat voel je pas als ze droog zijn :roll

Welk wasmiddel heb je gebruikt, zonder wasverzachter hoop ik ...
Wacht even het drogen af, anders opnieuw wassen (mogelijk over-gedoseerd met wasmiddel)

Hans

Doeken zijn perfect uit de droger gekomen, plakken niet meer.

Gewassen met Bonux vloeibaar zonder wasverzachter, beetje wasproduct in een potje, daarbij 15ml Micro-Restore erbij en op de doeken plaatsen.

Was de eerste keer dat ze zo plakkerig waren, wss door die M-R, doeken zijn wel ok na drogen :cool

Mag ik dat product eigenlijk puur gebruiken zonder wasmiddel ? Nu doe ik een 15ml Micro-Restore bij mijn wasmiddel.

Ik gooi de laatste tijd in het wasverzachterbakje een beetje MR ( niet afgemeten, doe altijd nat vingerwerk ) en moet zeggen dat het mij erg goed bevalt.
Gooi de detailinggoodies nooit in de droger, maar aan ouderwets hanggevalletje aan de deur met daarop de pads ( velco omhoog ).
Gisteravond rond 21:00 wasje gedraait .... keek om 11:00 vanochtend .... gewoon schoon en kurkje droog + belangrijker wellicht:
niet hard/stug wat je nogal eens krijgt indien handmatig droogt en niet in de droger gooit.

de doeken vliegen na het wassen altijd in de droger, de pads nooit. Zal eens proberen in dat wasverzachterbakje. Kan dat geen kwaad dat er daar dan nog wat product inzit als 't vrouwke haar andere was gaat doen "met" wasverzachter :-"

Hier degene die de was doet en maak sowieso de bakjes altijd weer schoon na gebruik.
Of het kan / goed is .... dunno .... niks vreemd nog gemerkt tot op heden
( maar zekerheidshalve: is mijn ervaring he )

Juist voor de zekerheid toch even vragen:

Ik heb M.R. nu het is hier de 1st maal en weet niet goed of ik het goed doe ..

1Delirium
7 Micro vezeldoeken

Ik ga er vanuit dat ik dit mag rekenen als een kleine hoeveelheid en dus 1Oz moet toevoegen
Maar hoe is me niet echt duidelijk in het wasverzachter bakje of in een bolleke en zo de wasmachine in ?
Moet er nog wasproduct bij?

Momenteel heb ik het zo gedaan
1Oz in een bolleke en de wasmachine in ... op 30graden zoals ik altijd doe

De machine heeft twee bakjes die meestal in afzonderlijke spoelgangen worden geleegd
Het gewone wasmiddel gaat gelijk mee bij de eerste keer vullen
Het wasverzachterbakje wacht veelal tot na het wassen dus voor of tussen het schoonspoelen door
Bolletjes zijn geintroduceerd om te voorkomen dat het wasmiddel met het eerste water onderin de machine terechtkomt
Het is (vooral bij vloeibaar wasmiddel) van belang dat het middel oplost en direct in de was terecht komt :ja

Je kan de hele hap ook laten weken in MR en dan volgezogen in de machine doen met was wasmiddel erbij

Hans

RedCat zei:
De machine heeft twee bakjes die meestal in afzonderlijke spoelgangen worden geleegd
Het gewone wasmiddel gaat gelijk mee bij de eerste keer vullen
Het wasverzachterbakje wacht veelal tot na het wassen dus voor of tussen het schoonspoelen door
Bolletjes zijn geintroduceerd om te voorkomen dat het wasmiddel met het eerste water onderin de machine terechtkomt
Het is (vooral bij vloeibaar wasmiddel) van belang dat het middel oplost en direct in de was terecht komt :ja

Je kan de hele hap ook laten weken in MR en dan volgezogen in de machine doen met was wasmiddel erbij

Hans

Dus mag ik verder doen met het bolletje?

Dat "plakkerige" bij het uit de wasmachine halen herken ik wel. Na het drogen zijn de doeken echter perfect. MF's worden bij mij op de lijn gedroogd, nooit in de wasdroger.

BlackPassat zei:
Dat "plakkerige" bij het uit de wasmachine halen herken ik wel. Na het drogen zijn de doeken echter perfect. MF's worden bij mij op de lijn gedroogd, nooit in de wasdroger.

idd ze voelen zo een beetje plakkerig aan maar ik voel dat het goed zit
Nu ik HOOP dat de Dellirium nu terug beter water opneemt