• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF doeken en Pads niet schoon na wassen

Bij mij blijven de doeken ook altijd wel een beetje vies (behalve mn wax/polijstmiddel uitpoetsdoeken). Mn witte SSR1 pad is ook nog altijd roze...

btw

Ik deed vroeger alle doekjes op 95 graden:D
 
Tot nu toe heb ik altijd mijn micorvezel doeken en pads gewoon in de wasmachine gedaan bij de rest van de was. Dus gewoon standaard was programma kort op 40 graden met gewoon standaard ariel waspoeder. Het komt er tot nu toe altijd netjes schoon uit de wasmachine daarna leg ik het meteen uit op het wasrek om te laten drogen. Want de doeken zijn al zogoed als droog uit de wasmachine 1600 toeren. :party:

Moet wel zeggen dat ik met de hand was en alleen maar NXT Schampoo, TEchwax 2.0 heb gebruikt.
Misschien moet ik nu een aparte was aan zetten voor mijn poets spullen omdat ik sinds gisteren mijn
Natty's blue wax, black hole, Natural look ,trim restore en Spray&wipe binnen heb gekregen met mijn nieuwe PB
doeken DMT 2x, Mega plush 2x en 1x Ultra mega plush.

Wat raden jullie mij aan als echte kenners ik ben nog maar een beginner.
 
Mmmh, ik gebruik alleen de micro restorer in de wasmachine met een scheutje natuurazijn. Doe MR in een wasbol dat die ong een kwart gevult is, en daarmee krijg ik het zonder wasmiddel toch wel heel erg schoon hoor!
 
Inmiddels de doeken dus 2 keer gewassen op 60 graden (op aanraden van Tim voor dit probleem) en de doeken zijn nu helemaal schoon. En de pads ook, de gele meg pads zijn wel een beetje verkleurd, maar dat is geen probleem.

Ik = Blij :D

Jongens bedankt voor de tips, ze zijn nu zo als ze moeten zijn.
Volgende keer meteen wassen met MF restorer en wasmiddel en dan gewoon weer op 40 graden.

Nogmaals bedankt voor de Tips!!!!!!

Gr.

Sebastiaan
 
Thegame1512 zei:
Bij mij blijven de doeken ook altijd wel een beetje vies (behalve mn wax/polijstmiddel uitpoetsdoeken). Mn witte SSR1 pad is ook nog altijd roze...

btw

Ik deed vroeger alle doekjes op 95 graden:D
Ik heb SSR1 en SSR2 op een witte pad. Die SSR2 krijg ik met wat afwasmiddel schoon, de pad voor SSR1 blijft roze.
 
megane_cc zei:
Formil aktiv van de Lidl.

Deze had ik ook gekocht maar na een paar keer wassen (zowel met als zonder MR) leek het of mijn doeken ruwer werden, en heb een paar keer zonder wasmiddel gewassen.
Of zou het harde water hier daar schuldig aan zijn?

iig ga ik het wasmiddel weer gebruiken.
 
Vandaag hiermee wat geëxperimenteerd:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Echt super!

Alles wat Dash niet wegkreeg, lukte hiermee wel!
 
Ik wilde geen nieuw topic openen, omdat deze al zo goed als compleet is.

Ik wil mijn doeken wassen, maar kunnen deze doeken (en evt pads) bij elkaar tegelijk?
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm

en de lake county pads
 
Als je van oranje houd wel ;)

De delirium Towel geeft oranje af de eerste paar keer. Beter deze even laten weeken of apart wassen.

De poorboys doeken hebben bij mij niet afgegeven.

Er is ergens ook een topic over de delerium towel wassen.. Kan hem zo even niet vinden.

edit:
In dit topic wordt er ook gesproken over het afgeven van de Delirium Drying Towel.

Klikker de klik
 
eerst een nachtje in een emmer laten weken (scheutje azijn erbij)
dan is het meeste oranje er wel af
 
Komt het toverwoord weer ..................................... Dasty.
Insprayen, 5 minuutjes laten intrekken en uitwassen, et voilá.
Oranje doeken apart blijven wassen, geven hééél lang af.
Door een nachtje in het azijn te zetten geven ze wel minder af maar het blijft oppassen met die doeken, verder wel geweldig goeie doeken.
 
Hm, de Delirium een flink aantal keer apart wassen; tegen afgeven helpt altijd een nachtje in een emmer met water en azijn.

Handpads kunnen in de machine, ik zou niet boven de 1000 toeren centrifugeren. Machinepads gaan bij ons met de hand, drupje Dreft (o.d.) en dan eventueel een beetje inmasseren met de knokkels. Ze worden goed schoon, alleen verkleuringen willen wel eens blijven. Hoe sneller na geb ruik je ze schoonmaakt, hoe beter. Ze kunnen eventueel ook een nachtje in een emmer met Quick Clenz/Snappy, dat schijnt ook goed te werken.

Wollen washandschoenen mogen absolutt NIEt gecentrifugeerd worden; als je deze wast, dan òf met de hand òf in de machine met de centrifugeerstand op UIT.

Alleen doeken zonder schuimkern mogen in de droger. Voor de rest niks erin doen.

Alle doeken en handpads gaan hier in de wasmachine, voorwas en "intensief vlekken"-programma aan, als hoofdwasmiddel Ariël poeder en als voorwasmiddel de Microrestorer van Cobra in het voorwasvakje. Gaat prima!