• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF doeken en Pads niet schoon na wassen

Sebastiaan Weekend

Detailing rookie
16 jun 2009
21
0
Hallo allemaal,

Vanavond wilde ik al mijn MF doeken en Pads wassen.
Dus ik het hele spul in de wasmachine (Miele :cool: ) en dan 20 ml Cobra Micro-Restore Concentrate - 3780ml in het wasvakje voor de hoofdwas.

Wilde het eerst gister avond doen, maar dat werd met centrifiguren wat laat, dus had de boel in een emmer met dezelfde hoeveelheid Cobra gezet.

Vanavond dus in de machine op 40 graden, maar ze zijn gewoon niet schoon, de natty's zit nog op de pad, en de Bumper Care van AG zit ook nog op de pad van Megs.

Ook is me Megs (gele pad) helemaal verkleurd.

Is er iemand die een idee heeft, heb het idee dat ik me doeken gewoon zo kan weggooien...........}:)w }:)w }:)w

Gr.

Sebastiaan
 
Spoel je pads en doeken eerst goed uit in de badkuip met de douche. Dat doe ik altijd voordat ik ze in de wasmachine doe.
 
Doeken niet weggooien, gewoon voor hetzelfde gebruiken waarvoor je ze nu gebruikt hebt idem voor de pads.

eerst uitspoelen wil ook wel eens helpen.

Zelf doe ik altijd bij iedere wasbeurt 2 OZ= ongeveer 50ml erbij en worden alleen de doeken voor het vuilere werk (velgen) niet helemaal schoon meer. (nee doe ze niet bij de doeken voor de auto)
Heb zelfs dickie dick doeken die helemaal groen/zwart waren weer oranje gekregen (2 wasbeurten)

deze dus
P1000814.jpg
 
Sebastiaan Weekend zei:
Dus ik het hele spul in de wasmachine (Miele :cool: ) en dan 20 ml Cobra Micro-Restore Concentrate - 3780ml in het wasvakje voor de hoofdwas.

Heb je er wel een wasmiddel bij in gedaan?
 
Zelf was ik de doeken eerst in de wasmachine met vloeibaar wasmiddel op 40° en nadien (niet elke keer, maar als de doeken stug aanvoelen) was ik ze nog eens na met cobra micro restorer op een kort wasmachineprogramma. Werkt toppie en dan komen je doeken er wel netjes uit want de reinigingskracht van de cobra micro restorer is ver te zoeken.
 
Als de doeken erg vies zijn:
Doeken van te voren even goed uitspoelen/wringen onder een warme kraan en een paar spraytjes Dasty, daarna in een emmer warm water + scheutje MF-restorer laten weken een uurtje, weer goed uitspoelen/wringen, en in de wasmachine op 40 graden+vlekkenprogramma+extra spoelen+lage toeren centrifugeren (als het er natuurlijk opzit bij jou...) met een scheut Microrestore en vloeibaar wasmiddel.
In de droger, maar NIET kurkdroog! 20 minuutjes en een beetje klam eruit halen en zo verder laten drogen.

Als de doeken niet zo vies zijn:
zie bovenstaande, behalve het voorweken en alleen een scheutje Microrestore.
 
Euhh ik had inderdaad geen wasmiddel gebruikt........

Ga ze morgen maar weer eens opnieuw in de wasmachine doen en dan 40 graden met wasmiddel (zonder wasverwachter) en dan scheutje microspul erbij.
Zal ze morgen eerst even in het water zetten met wat Dasty ofzo.....
Baalde echt als een stekker dat ik het zag.
Zal jullie op de hoogte houden, en alvast bedankt!!

Gr.

Sebastiaan
 
Gewoon voor de hoofdwas je normale wasmiddel gebruiken, wij gebruiken de microrestorer als voorwas ernaast en die combi werkt uitstekend, maar 20ml Micro Restorer is ook wat aan de matige kant. Wij gebruiken zelf ongeveer 50ml voor een volle was, maar onze wassen zijn ook aardig vol :-D
 
lekker laten weken in de snappy's, en daarna met de hand zo ver mogelijk uitspoelen/knijpen/masseren/wringen/slingeren whatever, en daarna zoals hierboven beschreven in de wasmachine
 
Oke, morgen dan maar wat meer, stoppen jullie dat spul dan gewoon vloeibaar in het voorwasmiddelvakje (scrabbel :D )

Ben wel benieuwd of het nu lukt, was ff bang dat ik de hele zooi zo kon weggooien........
 
Welk wasmiddel gebruiken jullie?

Ik heb nogal wat flessen wasmiddel vastgehad, maar kan op geen van allen vinden of er wel of niet wasverzachter in zit, ik was ze op het moment dus alleen in de microrestorer
 
Omo Color. Zit in elk geval geen bleekmiddel in, maar er staat niet duidelijk op de verpakking of er wel/geen wasverzachter inzit :weetniet

Ik zit nog te wachten op mijn litertje Micro Restorer. Deze wordt zo te zien wel op verschillende manieren gebruikt: als voorwas, gelijk bij het hoofdwasmiddel, in het wasverzachterbakje of apart in een emmer voor danwel na het wassen in de machine. Ik zou eigenlijk verwachten dat je de MR pas gebruikt na de machinewas. Dan is het vuil eruit en kan de MR doen waarvoor deze gemaakt is: het herstellen van de vezels. Klopt deze redenering?
Toch maar eens kijken wat nu een goed resultaat oplevert.
 
Soepergrover zei:
OIk zou eigenlijk verwachten dat je de MR pas gebruikt na de machinewas. Dan is het vuil eruit en kan de MR doen waarvoor deze gemaakt is: het herstellen van de vezels. Klopt deze redenering?
.
Yep, volgens mij is dat de enige correcte manier!
 
MF-restorer herstelt niet alleen de vezels; het reinigt juist ECHT goed (aldus de beschrijving).

Dus niet alleen voor na de was; kan wel... :party:
 
Ik heb ooit de restorer aangeschaft, een liter om te kijken of het wat was. Ik deed mijn schone in de machine gewassen doeken in een emmer en deed er een kopje restorer bij, ik wist niet wat ik zag... het water werd grijs en grauw 8-()) paar uurtjes laten staan en de doeken uitgespoeld en in de machine nogmaals gewassen met normaal wasmiddel, de doeken waren nog schoner en weer zachter dan ze daarvoor waren. Echt een aanrader! :)^
 
Inmiddels de doeken 1 keer gewassen op 60 graden met waspoeder en Micro vezel restorer. Na deze wasbeurt waren ze wel schoner maar nog niet helemaal zuiver.

Ze zitten inmiddels voor de tweede keer in de wasmachine en ik hoop dat ze er nu helemaal schoon uitkomen.
Zijn jullie pads trouwens echt ook gewoon weer Wit Wit, of zijn wel een beetje ''grauwer'' geworden?

In afwachting van de wasmachine.....

Gr.

Sebastiaan
 
NOOIT op 60 graden wassen en ook liever met vloeibaar middel. Vlekken haal ik er ook nooit 100% uit, zolang alle viezigheid er maar uit is, is het voor mij prima!