• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe lak motorkap

Sparhawk

Detailing rookie
22 mrt 2013
13
0
Een collega van mij heeft het probleem dat de motorkap van zijn VW Polo helemaal dof is (rest van de auto is gewoon goed kwa kleur)
Nu heeft hij mij gevraagd of ik hier wat mee kan maar ik twijfel of ik het nog weer mooi kan krijgen en zo ja hoe?
Ik heb overigens de beschikking over een dap500

Hierbij foto's van het probleem:
IMAG0027.webp

IMAG0028.webp

IMAG0029.webp

Ik denk wel dat je dit weer strak kunt krijgen. De auto hier onder is nog met een vrij lichte combi gedaan wat ik mij kan herinneren. Succes!

2012-04-21-181.webp

2012-04-21-182.webp

2012-04-21-183.webp

2012-04-21-192.webp

2012-04-21-193.webp

Wow die ziet er weer top uit!
Waarmee heb je de auto hierboven behandelt?
En is dit resultaat nu lang blijvend of is het 2 weken na het oppoetsen weer dof?

Resultaat is sowieso blijvend; als je het juist doet, that is. Polijstmiddelen hebben geen vullers of andere gekke eigenschappen erin, dus what you see is what you get, na afnemen met Eraser/IPA. Kijk, als je nu Autoglym SRP gaat gebruiken lijkt het misschien opgeknapt maar verberg je van alles. Zodra je fysiek het polijststappenplan doorloopt en na elke stap inspecteert of je al ver genoeg bent, dan is het een heel ander verhaal.

Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat de motorkap zo slecht is en de rest niet? Ik zou voorzichtig zijn bij de testspot, misschien dat deze motorkap is overgespoten met een slechte lak ofzo.

Het is al een aardige tijd geleden dat ik die auto heb gedaan. Maar het enige waar ik toen beschikking toe had waren een machine, monello en meguiars polijst middelen. En die klant heb ik eigenlijk niet meer terug gezien/gehoord, dus ik ga er vanuit dat het er nog steeds prima uitziet.

Ok mooi om te horen dat er misschien toch wel wat aan te doen is, nu maar wachten op een weekend met beetje droog weer want ik heb helaas niet de beschikking over een overkapping of garage

@Camiel: Eraser/IPA is dus echt wel een must in dit geval om zeker te weten dat het goed gegaan is? IPA kon ik trouwens niet vinden in de webshop...

Ik heb een DAP500 met de monello producten (inizio forza, mezzo en finale)
en de volgende pads:
Wool
Geel
Oranje
Groen (heavy polishing)
Wit
Zwart
Goud

Met combinatie van deze producten zou het dus wel moeten lukken? eventueel dan eraser/IPA er nog even bij bestellen

Gewoon beginnen met finale op wit en dan opbouwen als dat niet genoeg is of maar meteen hoger beginnen omdat het anders toch niet genoeg is?

Ik heb de eigenaar vandaag nog even gevraagd of hij een idee had hoe het gekomen is zo en hij wist het niet alleen wel dat het steeds erger geworden was, de auto is voorheen van zijn broer geweest en toen was hij nog aardig netjes maar is niet overgespoten voor zover hij wist
Hij vertelde mij ook dat als hij door de wasstraat gaat de motorkap daarna helemaal wit uit slaat maar als hij door een "goede" wasstraat gaat met ook een wax laag er op enz dat het er dan wel weer redelijk goed uit ziet