• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

donkerblauwe audi A4 met krassen en swirls.... (veel foto's)

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo medeforummers,
Vandaag heb ik m'n eerste audi gedapped. Het betreft een A4 van enkele jaren terug met de nodige swirls en krassen. Hij werd nog nooit gewaxed en steeds gewassen op grootmoeders wijze:-"

De eigenaar had vanmorgen, voor ik terplaatse was, de wagen al gewassen en nat laten staan omdat we toch eerst moesten kleien....

hoe heb ik gewerkt :
-samen met de eigenaar gekleid (megs klei) en als glijmiddel Dodo juice born slippy verdunt 1/10. Dit werkt echt super als glijmiddel :)^
-1e hit met dap met Menzerna power polish (vag-lak) op wit....niks resultaat swirls en krassen bleven terplaatse :(
-2e hit met Menzerna op oranje pad....joepie...swirls verdwenen evenals de meeste krassen....maar toen: hologrammen]-0
-3e hit SSR1 op wit...hologrammen weg en mooie finish:eek:)
-white diamond als glaze op zwart
-collinate 915 wax op golden concorso pad
-trims (zijn er niet veel) met megs ultimate trimdetailer
- bandjes met mothers tire shine
-velgen eerst gereinigd met apc (megs) en wheelwax poorboys)
- ruiten met megs glascleaner (NXT)

de foto's :

IMG_1713.JPG

IMG_1722.JPG

IMG_1724.JPG

IMG_1726.JPG

IMG_1727.JPG

IMG_1753.JPG

IMG_1754.JPG

IMG_1752.JPG

IMG_1742.JPG
 
waarom die foto's ineens zo klein zijn is me een raadsel....op het voorbeeld waren ze allemaal even groot????


IMG_1753.JPG

IMG_1754.JPG

IMG_1752.JPG

IMG_1742.JPG


toch gelukt; de eigenaar was tevreden en ik weet nu hoe hard die VAG-lakken wel zijn:ja
 
Bedankt. Ik heb spijt dat ik geen foto's had van die hologrammen....in de zon waren er allerlei kringen zichtbaar die bij de volgende pas verdwenen???
 
Zeer netjes ! :cool:

Maar zeg tegen de beste eigenaar dat hij die verschrikkelijke nummerplaat houders verwijderd.
 
Menzerna op een oranje pad was blijkbaar een heftige combi voor deze lak. Eindresultaat is prachtig!
 
LB zei:
Menzerna op een oranje pad was blijkbaar een heftige combi voor deze lak. Eindresultaat is prachtig!

Bedankt! Menzerna op wit deed zo goed als niets...ook niet na twee hits. Misschien had ik als tussenstap die Menzerna eens op lichtgroen moeten proberen...:weetniet

Misschien nog even een foto om te verduidelijken wat op sommige plaatsen de beginsituatie was...onderstaande was boven de linkervoordeur....

IMG_1730.JPG
 
Waarom als tussen stap op licht groen?

Mooi resultaat, ik zal eens langskomen met mijn A4, kan je nog wat oefenen. :-"
 
weer een mooi resultaat!:cool:
Maar die hologrammen:confused: wel even schrikken zeker.....
Die Mezerna is dus goed maar je moet blijkbaar toch opletten.
Ik denk dat ik Monello Raffini Inizio Compound ga bestellen om ook harde lakken aan te pakken.
Eens kijken wat dit geeft...met een oranje(of gele)pad
groetjes
 
Euhhhh Focusio,

Monello = Menzerna.

:roll

Ik werk vaak genoeg de Monello en Menzerna produkten op de DAP met diverse pads. Ik heb nog nooit hologrammen gehad....
 
@nicknameless :Dat weet ik ook in tussen maar de Menzerna power polish zie ik niet in het gamma staan:confused:
maar ik zou zoals reeds aangehaald de Monello Raffini Inizio Compound willen gebruiken als eerste stap bij het verwijderen van swirls en krasjes op een Mercedes ML(zwarte lak).
En ik zou dus ook geen hologrammen willen creëren8o .
Kan ik na de Raffini Inizio mijn lak dan nabewerken met de ssr-producten?
Daarvan heb ik de ssr-reeks(3 , 2.5 , 1.5)reeds in huis maar op de harde lakken kom je daar niet ver mee.
suggesties welkom.
 
Nu ik toch bezig ben....de Raffini Mezzo en de Raffini Finale zijn te verkrijgen in 1 liter.
komt de Raffini Inizio ook in 1liter verpakking te koop?
Anders moet ik nog even wachten.
 
Hallo Ronny, ik heb intussen via PM vernomen dat mijn hologrammen waarschijnlijk buffing marks waren....die creer je door een zware combi te gebruiken...ik ben dan ook perfect gefinished met SSr1 op wit. die Bm's zien er soms uit als hololdinges.
Voor die ML kunnen we dus gerust die (menzerna 1l) gebruiken. Die Menzerna is echt een topprodukt....:)^
 
corsawim zei:
hallo Filip, lichtgroen had ik nog kunnen proberen na wit en voor oranje....


:weetniet :weetniet je lichtgoen heeft minder cut dan je witte, dus niet tussen wit en oranje maar na wit.

Oranje > Wit > Lichtgroen als je deze 3 wil gebruiken.

ps. Ik neem aan de je het hebt over en Mercedes ML. Je kan altijd wat Monello Finale van me gebruiken om te testen, vindt deze zelf op Mercedes (E-klasse) beter finishen dan SSR1.
ps2. Ronny, waar koop je de SSR1.5?:bad
 
nicknameless zei:
Resultaat is netjes.

Maar je moet me toch eens uitleggen hoe je in godsnaam hologrammen veroorzaakt met een DAP?

:weetniet
Laats las ik hier op het forum dat je deze kon maken met een doek.....
Dan ken het met een DAP al helemaal geen probleem zijn.
Alhoewel me dat op een Audi absoluut onmogelijk lijkt.
 

Vergelijkbare onderwerpen