• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dotz Shurikens opknappen

Loots

Detailing rookie
15 mrt 2015
18
0
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met me Dotz Shuriken velgen op te knappen.
Het vervelende is alleen dat het een 2 kleuren velg is.
Het zilveren gedeelte ga ik polijsten en het zwarte spuiten.

Mijn plan is om de velg eerst te schuren met korrel120 om de blanke lak eraf te halen. Ik schuur met een mouse.
Vervolgens fijner te gaan schuren tot korrel 1200.
Dan het zilveren gedeelte te polijsten met polijstpasta.

Het gedeelte dat zwart moet worden eerst met primer bespuiten, dan 3 lagen zwarte lak en dan blanke lak erover heen.

Mijn vraag is of dit een goed plan is om te doen, of dat jullie het anders zouden doen?
conv_1620.webp

Mvg,
Loots

Wouw.... Ik zal het heel knap vinden als je dat voor elkaar gaat krijgen... Ik heb een hoop velgen op geknapt en gespoten..... zelfs wel een met 2 kleuren.... Maar dit loopt wel heel moeilijk door elkaar!

Welke verfafbijt raad je aan? Ik las dat er veel afbijt soorten mileu vriendelijker zijn geworden en dus minder goed.

Verfafbijt gebruikte ik vroeger die van het Gamma merk maar inderdaad niet de milieuvriendelijke want dat werkt voor geen meter dus de andere variant nemen. Dat zal je al veel schuurwerk besparen :D en dan inderdaad schuren, voor het mooiste resultaat kan je best nat schuren (water met zeepsop) tot korrel 2500 of hoger. En dan polijsten. Je hebt van die poliersets met een paar van die lamellen schijven en van die polijstblokken :D (kan je voor een paar tientjes van ebay plukken). Daarna wel nog eens nagaan met Megs AMP of Mothers Alu polish / Mothers Billet, voor nog wat extra glans!

Ik zal morgen dan eens even langs de gamma gaan om te kijken voor verfafbijt. Als ik de velg eerst een beetje bespuit met een plantenspuit dan werkt de schuurpapier niet meer:no vrij gek, omdat ik van meerdere mensne gehoord had, zowel van een forum gelezen dat ik nat moet schuren. Of heeft het pas zin na een hogere korrel?
Van mijn schoonvader heb ik een polijst setje gehad, met polijst pasta en 2 opset stukken voor op de boormachine om de pasta mee uit te wrijven.

Hierbij een paar foto's van voor het schuren en daarna.
conv_1641.webp

conv_1642.webp

Als die nog bestaat want het is al een tijdje geleden dat ik verfafbijt heb gekocht, misschien is het vervangen door de milieuvriendelijke versie. Zeker kijken dat je schuurpapier hebt om nat te schuren en niet om droog te schuren want dan werkt het niet. Dat zal wel zo een setje zijn als ik ook bedoelde :-)^

Vandaag heb ik even afbijt gehaald... Maar helaas werkt het niet. Als ik het erop smeer rn vervolgens er 10 min later weer vanaf haal is alleen licht te zien waar de afbijt gezeten heeft maar voor de rest niet echt iets denderends... Dan maar weer gaan schuren