• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drogen jullie de auto nog af na het wassen met een droogdoek?

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Zoals de vraag al aangeeft: drogen jullie na het wassen de auto nog af met een droogdoek tijdens de gewone wasbeurten? Als ik ga kleien droog ik de auto meestal niet af (tenzij de auto in de zon staat). Maar de laatste tijd dorog ik de auto ook nauwelijks meer af met een droogdoek na de gewone wasbeurten. Ik spoel de auto af met een straal langs de lak (waarbij de auto al grotendeels vanzelf droogtrekt) en laat de auto verder drogen. Na een 'rondje interieur + ramen' pak ik een detailer (in mijn geval QD+ of Spray&Wipe van Poorboys) en loop de hele auto na. Resultaat: droge, glimmende, strakke lak en minder kans op swirls (want minder wrijvingen over de lak).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

@moderators: ik enige tijd afwezig geweest op het forum (veel te druk gehad met andere zaken), dus mocht er al een gelijksoortig topic zijn, dan mag dit topic verwijderd worden ;)
 
Ik heb 'soms' aangegeven.
Waarom?
Meestal droog ik de auto na het 'droogspoelen'.
Ik wacht na het spoelen zo'n 5 minuutjes en droog 'm dan na met 1 van de droogdoeken.
Dit doe ik echter niet altijd. Om de wasbeurt spray ik de wagen in met Reload en daarbij hoeft de wagen niet geheel droog te zijn.
Als ik ga kleien droog ik de wagen zeker niet en na het kleien spoel ik de wagen meestal nog eventjes af en maak 'm dan pas droog.
Verder maak ik momenteel veel gebruik van de Airforce Blaster Side-kick, alleen is deze niet krachtig (en handig) genoeg om een hele wagen te drogen.
Daarom komt er binnenkort een echte Blaster om zodoende met lucht de wagen te kunnen drogen om zodoende de kans op 'swirls' nog meer te verkleinen.

Grtz. Rob
 
Ik droog hem altijd, meestal m.b.v. een detailer (Spray & Wipe in mijn geval) dus dan heb je al minder wrijving.
 
Ik droog mijn wagen altijd af na het wassen : ff insprayen met een weinig s&w 1/1 en in sneltempo over heel de wagen vliegen van boven naar onder toe.

Daarna komt de s&w er terug aan te pas (op een mf-padje) samen met een megatowel.

Als er tijd genoeg is zet ik er ook nog een qd+ op of wax/sealant.(ook padje en megatowel )

Ik doe dit vooral om kalkplekken te vermijden , omdat ik niet altijd met regenwater(en gieter) kan afspoelen , maar er wordt dus altijd een droogdoek gebruikt.

Op het werk hebben we een poetsvrouw en die heeft 2 auto's (ford k's , eentje toe , eentje cabrio ) en die droogt nooit haar auto's af , ze heeft wel een waterdarm met regenwater.......
Ik wou haar nooit geloven , maar als je de wagens bekijkt staan er idd geen strepen/vlekken op en zo'n K is nu ook niet direct groot , maar wel heel BOL .

Mijn dak is nogal vlak en groot en er blijft ondanks schuin zetten toch nog genoeg water op staan , geef mij dus maar "drogen" . :ja
 
Ik droog de wagen altijd af, tegenwoordig wel met hulp van de Dodo Time to Dry en twee doeken. Ook met kleien droog ik de wagen, dit omdat ik binnen werk en ik niet graag heb dat de auto daar alles staat onder te druppen.
 
Dibbuz zei:
Ik droog hem altijd, meestal m.b.v. een detailer (Spray & Wipe in mijn geval) dus dan heb je al minder wrijving.

Die methode heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt vooral omdat ik de droogdoek links laat ligeen en de auto dan verder naloop met 2 gewone mf-doeken. Ik ga je methode volgende eens proberen. Top! :)^
 
Spoel hem altijd af met de tuinslang zonder sproeikop, drogen met een waterstraal gebruikmakend van de sheeting. Staat ook ergens een video hier op het forum.

Daarna insprayen met S&W en de restanten water afdeppen. Alleen als ik moet kleien droog ik de wagen niet.
 
Uhhm die 1e nee is van mij maar dat moest een ja zijn... Zat op m'n telefoon te priegelen en tikte net de verkeerde aan...:schaam
Hier gaan de auto's gewoon met het doekje !
 
Als je droogt met QD+ of iets dergelijks, verminder je het effect niet omdat er nog water op de auto zit?

Best is idd met tuinslang, maar hoe te doen bijv in een wasbox waar de straal redelijk hard is, dan maar wachten?
 
Na het wassen even 5min het water laten wegtrekken, daarna drogen met de droogdoek(en). Na het drogen detailerspray op een MF-pad en per paneel inwrijven en uitwrijven met een Mega Towel.
 
Fredjuh84 zei:
Als je droogt met QD+ of iets dergelijks, verminder je het effect niet omdat er nog water op de auto zit?

Best is idd met tuinslang, maar hoe te doen bijv in een wasbox waar de straal redelijk hard is, dan maar wachten?

Wat beteft je eerste vraag:
de auto moet inderdaad niet te nat zijn, anders lijkt er minder hechting te zijn (is mijn ervaring). Wat is dan te nat? Kwestie van uitproberen.

Wat betreft je tweede vraag:
Probeer te sprayen langs de lak van de auto. Door de grote hoeveelheid nevel spoelt de auto vanzelf schoon (ondanks dat je het idee hebt in het luchtledige te spuiten). Al zal de auto minder makkelijk drooog trekken uit zichzelf