• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe drogen jullie?

Ik ken de nanolex niet... maar de mfm is by far de beste droogdoek die ik ooit gebruikt heb
 
Hoeveel droogdoeken heb je nodig ?
Ik heb ooit wel eens een droogdoek gekocht maar dat was echt een onding.
Veel vegen etc etc en kon niets een een half auto doen.
 
Hoeveel droogdoeken heb je nodig ?
Dit ligt helemaal aan de auto en de bescherming die hij heeft. ;) Een onbeschermde auto vind ik een drama om te drogen. Een auto die in een prima wax staat, die kun je al een heel stuk droogtrekken met een vaste straal water. (Gebruik maken van de sheeting) Dan kan je over het algemeen wel uit de weg met 1 droogdoek.

Mijn auto staat momenteel in een coating en daarvan is de sheeting heel goed. In feite kan ik dus 90% van de auto drogen met water. :p Dan volstaat een kleine droogdoek of MF-doek al.

Een drooghulp, zoals de detailerspray ''Spray&Wipe'', scheelt ook enorm. Drogen gaat makkelijker én je loopt de auto meteen na.
 
Het scheelt natuurlijk wel heel erg als je auto goed in de bescherming staat. Ik neem meestal twee doeken mee. heb er vaak wel maar een nodig maar als ik bij de wasboxen was neem ik er een extra mee.
 
Ten eerste hangt er nogal vanaf hoe de staat van de lak van de auto is (schoon, glad) en of deze in een goede bescherming (wax, sealant, coating) staat.
Als dat in orde is kan je nog veel voorwerk doen door de auto met open slang af te spuiten waardoor het meeste water van de auto af loopt (sheeting).
Dan zou je aan 1 goede droogdoek ruim voldoende moeten hebben om een auto te drogen. Ik kan op deze manier met mijn Microfiber Madness Dry Me Crazy doek zelfs wel 2 auto's drogen en dan is die doek nog niet zeiknat of echt iets aan uit te wringen. Dit is dan ook wel een dubbele doek maar niet heel groot (65 x 40)
Een beetje detailspray gebruiken als drooghulp scheelt weer in strepen maar dit kan ook weer te maken hebben met hoe de staat van de lak op voorhand is...
Het kan wel handig zijn om een kleinere doek erbij te hebben voor de onderkant van de auto, deursponningen, achter tankklepje, etc.
Ik zie dat een tweetal mensen mij al voor waren :joy: wordt wel duidelijk zo ;)