• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droog doek

Expje87

Detailing guru
8 jun 2020
376
128
36
Beste cleaners,
Ik heb als droogdoek de monello sensa aqua, ik merk dat als ik de natte auto ga drogen dat er behoorlijk wat witte vezels achterblijven op de lak, dit word minder naarmate hij natter word, hij gaat ook stroef als hij nog droog is.
Is dit normaal gedrag en kan ik beter een spray&wipe er eerst opspuiten?

Ik heb vandaag maar verschillende vochtige microvezel doeken gebruikt om te drogen wat een stuk makkelijker ging maar ik denk dat ik iets fout doe met de droogdoek
 
Ik heb de Senza Aqua al sinds 2015 (Eerste droogdoek) en heb geen gepluis. Was je de doek(en) regelmatig met het juiste wasmiddel?

Ik heb toevallig gisteren een lading witte doeken (Bianco's / Bordi's) in 4L natuurazijn, wat MF-wasmiddel en warm water gelegd om te weken, vandaag zó de wasmachine in gegooid en op een snel programma gezet van zo'n 35 minuten. 800 toeren centrifugeren, elke doek uitslaan en te drogen gehangen.

Dit doe ik al een tijdje en mijn eerste doeken zijn nog steeds lekker fluffy.
 
  • Leuk
Reactions: Expje87
Ik was ze na elke droogbeurt op kort programma en sla ze inderdaad uit. Gebruik alleen nog een eco wasmiddel zonder toevoegingen, toch maar eens de microviber variant gaan halen dan.

ik vond alleen raar dat al mijn doeken over de lak heen vliegen behalve deze
 
@Quantoxx Ik heb de droogdoek eens lekker gewassen en daarna op lage temperatuur in de droger gedaan en flink uitgeklopt. Dat in combinatie met de spray&wipe werkt de droogdoek zoals het hoort! Lekker glad over de lak zonder vezels die achterblijven.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik was m’n droog niet vaak, wordt alleen nat en niet vies. Mijn vrouw wast hem En m’n andere doeken (dacht ik) op het sport programma.