• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droom project

opel lover

Detailing addict
5 okt 2013
146
60
57
Hallo mensen,
Zodra het goede weer en de vrije tijd samen vallen mag ik een zeer leuke auto :love de Ferrari 458 Italia van een goede bekende eens goed onder handen nemen. Ik kan al niet wachten !!!.
Zijn er mensen die me al tips kunnen geven om deze Italiaanse dame te laten schitteren 8-())

282na11.webp

Als allereerst wat een wagen! Indd een droom voor elke detailer :ja

Hellaas kan ik je geen tips geven maar ik geloof dat bij de diventa bella show-off's er wel 1 of 2 ferrari's tussen staan ;). Mischien even contact opnemen met de heren van carclean/diventa bella?

Iig succes en we zien de show off wel tegemoed komen :)

Unizwart, dus waarschijnlijk HEEL gevoelig.
Dat wil zeggen, bij het afnemen van polish weer verse krassen trekken.
Ja, het is een mooie wagen, maar of je blij gaat zijn met het lakwerk.....?
Ik ben benieuwd...

Weet waar je aan begint ...

Alles leuk en aardig, maar het is geen boodschappenauto van de buurvrouw
Deze is serieus geld waard en dat vraagt om kennis en ervaring
En dan niet alleen over het goed doen, maar ook over oplossingen bij problemen

Binnen, warm en schoon zijn de eerste vereisten. Naast voldoende tijd en de juiste spullen

Evenzogoed succes en sterkte

Mensen alvast bedank voor jullie reacties, ik zal deze beauty zeker met alle voorzichtigheid behandelen en alles op de gevoelige plaat vastleggen :-)^

Succes en zeker niks doen als je aan het twijfelen gaat, beter even wachten en hier hulp inroepen.

Kleine tip, na het wassen moet je natuurlijk de auto even "droogrijden" .... Wat een gave bak, zeker om te morgen detailen!

je moet de auto wassen in Duitsland, want dan is het droogrijden beter voor je rijbewijs (wel droogrijden op een stuk zonder maximumsnelheid) :)

ivo's;350953 zei:
Unizwart, dus waarschijnlijk HEEL gevoelig.
Ja, het is een mooie wagen, maar of je blij gaat zijn met het lakwerk.....?

RedCat;350957 zei:
Weet waar je aan begint ...

Alles leuk en aardig, maar het is geen boodschappenauto van de buurvrouw
Deze is serieus geld waard en dat vraagt om kennis en ervaring
En dan niet alleen over het goed doen, maar ook over oplossingen bij problemen

Binnen, warm en schoon zijn de eerste vereisten.

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande heren. Dit soort exoten is erg leuk om te mogen doen als autoliefhebber en detailer zijnde.
Wat Ivo en Redcat ook al aangeven is dat dit soort auto's nogal afwijken van de standaard lakken.
Heb zelf ook een aantal maal redelijk exclusieve auto's mogen doen maar dat soort auto's kan je gewoon niet in een dag doen.
Daarnaast zul je mijn inziens ook een redelijke collectie moeten hebben waarop je terug kan vallen met bijvoorbeeld meerdere verschillende machines en polijstmiddelen voor het geval een middel niet aanslaat of je bijvoorbeeld te maken krijgt met een sticky paint oid.

Zeker een uni-zwarte auto kan je voor veel hoofdbrekens zetten omdat het kleinste foutje ervoor kan zorgen dat je lak weer onder de swirls zit.
Ik kan niet inschatten wat je ervaring en kennis op detailgebied is maar dit is absoluut iets totaal anders als een standaard Opel / VW lak.
Op mijn eerste exoot (Aston Martin Vanquish V12) die ik destijds deed heb ik mij enorm verkeken ondanks dat ik daarvoor al een jaar of 2 wekelijks auto's deed.

Daarnaast zou ik ook hele goede afspraken maken voor het geval er schade ontstaat door een pad die eraf vliegt, een combi waarbij je door de lak gaat, een kras die de eigenaar nog niet heeft gezien ed.
Schades aan zulke auto's lopen gelijk enorm in de papieren en kan een grote invloed op de verdere vriendschap hebben, zeker als je dit als prive persoon (zwart) doet.

Juffer1;351086 zei:
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande heren. Dit soort exoten is erg leuk om te mogen doen als autoliefhebber en detailer zijnde.
Wat Ivo en Redcat ook al aangeven is dat dit soort auto's nogal afwijken van de standaard lakken.
Heb zelf ook een aantal maal redelijk exclusieve auto's mogen doen maar dat soort auto's kan je gewoon niet in een dag doen.
Daarnaast zul je mijn inziens ook een redelijke collectie moeten hebben waarop je terug kan vallen met bijvoorbeeld meerdere verschillende machines en polijstmiddelen voor het geval een middel niet aanslaat of je bijvoorbeeld te maken krijgt met een sticky paint oid.

Zeker een uni-zwarte auto kan je voor veel hoofdbrekens zetten omdat het kleinste foutje ervoor kan zorgen dat je lak weer onder de swirls zit.
Ik kan niet inschatten wat je ervaring en kennis op detailgebied is maar dit is absoluut iets totaal anders als een standaard Opel / VW lak.
Op mijn eerste exoot (Aston Martin Vanquish V12) die ik destijds deed heb ik mij enorm verkeken ondanks dat ik daarvoor al een jaar of 2 wekelijks auto's deed.

Daarnaast zou ik ook hele goede afspraken maken voor het geval er schade ontstaat door een pad die eraf vliegt, een combi waarbij je door de lak gaat, een kras die de eigenaar nog niet heeft gezien ed.
Schades aan zulke auto's lopen gelijk enorm in de papieren en kan een grote invloed op de verdere vriendschap hebben, zeker als je dit als prive persoon (zwart) doet.

Dank voor het meedenken :-)^

@Opel lover: ik zou het aanbod van een ervaren detailer als McShine serieus in overweging nemen. Bij zo'n geweldige (dure) auto kan een klein foutje grote gevolgen hebben.
Maar los daarvan, wat een prachtige wagen om te mogen doen. Ik zie het verslag graag tegemoet :-)^

Misschien is dit topic leuk om even door te lezen:https://forum.Carclean.com/threads/the-1st-day-after.6480/

Waar is Havanna (Patrick) overigens gebleven? Z'n website is ook weg.

Overigens is deze ook mooi:https://forum.Carclean.com/threads/de-laatste-loodjes.6504/