• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ducati rood polijsten (geen blanke lak)

RuudRuud

Detailing rookie
20 jul 2011
7
0
Ik heb een Ducati 848 die toe is aan een goede poetsbeurt.. De rode lak zonder blanke lak zit vol met swirls en een poetsbeurt met PB Black Hole en PB carnauba wax zorgde er niet voor dat de swirls weg gingen...

Ik wil de motor met de hand gaan poetsen maar welke spullen heb ik nodig?

Ik kwam na een zoektocht uit op PB SSR2.5 en SSR1. Als pad zou ik een Monello Orange CCS en White CCS willen gebruiken. Handmatig dus!

Kom ik met de volgende stappen op een diepe glans in mijn lak waarbij de swirls zo goed als niet meer zichtbaar/weg zijn?

- Wassen met PB Super Slicks & Suds
- Kleien met Mothers clay kit
- Polijsten met SSR2.5 en oranje pad
- Finish met SSR1 en witte pad
- Voeden met PB BH
- Aftoppen met PB Natty's paste

Het kleien en voeden lijkt me goed maar ik heb nog niet genoeg ervaring welke polish ik nodig heb.

Als je de tijd neemt kan je ook met de hand ver komen.
Maar als de schade het effect is van meerdere jaren dan wordt het wel lastig

Je hebt geen goedkope fiets, dan is een beetje onderhoud ook wat waard
Misschien even iemand in de buurt opzoeken die een DAP heeft
Al is het maar om te proberen hoe het werkt

Hans

Ik zal proberen zsm foto's te maken van de swirls. Fiets staat niet thuis dus moet even kijken wanneer ik tijd vrij kan maken.

Voorstelrondje: https://forum.Carclean.com/cc_postsm226618/RuudRuud-Ducati-848.aspx#post226618

Zover ik weet heeft de 848 ook blanke lak, je stickers op je tank zitten ook onder die blanke lak als het goed is? Gaf de boel rood af? Mijn Monster M750 (1999) had al blanke lak, dus jouw 848 zou het ook moeten hebben. SSR2.5 en SSR1 moeten op jouw lak een goed resultaat krijgen.

Je bent ook welkom bij ons om een paar producten te proberen, dan weet je zeker dat je met de juiste producten naar huis gaat.

De tank zit idd in de blanke lak. De andere delen echter niet. Dit is alleen bij de 1098 en 1198 (misschien de 848 EVO ook?) zo..

Hallo en welkom.

Swirls verwijderen met de hand. Het is mogelijk, maar het wordt waarschijnlijk wel echt een hoop boenwerk. Onderschat het in ieder geval niet en neem er dus zeker de tijd voor. Een uur boenen per paneel is een realistische schatting, uiteraard afhankelijk van de staat van de lak en de hardheid van je lak. Haast je ook niet, want als je na de motorkap en de portieren te moe bent, dan heb je te weinig kracht over om ook een goed resultaat te halen op het dak of ander overgebleven delen. Verheug jezelf er dus niet al automatisch op dat het wel in één dag gaat lukken, maar verspreid het project over meerdere dagen. Op die manier geniet je er (denk ik) ook meer van in plaats van dat het gehaast 'werk' wordt.

Succes in ieder geval, geniet ervan, neem je tijd en we zien de after foto's graag verschijnen 8-)

Volgens mij is het een motor :-d

Maar is het sowieso niet handiger om het met de hand te doen??
Op mijn motor zit geen kuip maar met een DAP is het behoorlijk priegelen:weetniet

Ik heb de monello mezzo en finale net besteld met een oranje en witte pad... Ga het eerst met de hand doen om te kijken of het zin heeft en of het te doen is. Zo nee, dan komt er toch iets elektrisch aan te pas!

Met de hand moet het te doen zijn Ruud, anders kun je eventueel ook nog een powerball of een powercone overwegen in plaats van een DAP. zeker een cone komt ook makkelijk in kleine hoekjes.