• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dutchbase en Vectra GTS

dutchbase

Detailing rookie
10 jul 2009
20
0
Hallo,

Ik stel mij even voor: Mijn naam is Patrick, ik rijd in een Opel Vectra GTS uit 2003. Hiervoor heb ik 2 "gezinsbakken" gereden (Zafira en Vectra B Station) en wilde wel weer eens iets sportievers. Een aantal mensen hebben mij al aangestoken in de zin van het aanschaffen van wat accessoires. Zo heb ik de volgende modificaties gedaan:

* 19" velgen met 235/35/19 banden (8.5J)
* Xenon verlichting
* Irmscher grill
* Donkere achterlichten (OPC)
* Irmscher iRS achterspoiler
* Chrome deurgrepen
* Einddemper vervangen (DNX)
* Verlagingsveren
* Signum mistlampcovers
* Bee sting antenne (kort)
* Remklauwen gekleurd (rood)
* Getinte ramen
* Carbon dak

Enkele foto's:

Met oude velgen, close-up:
1851.jpg


Met de nieuwe Tomasons:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Met de donkere achterlichten:
virtueelopclichten.jpg


Overzichtfoto met carbon dak, zwarte achterlichten en zwarte zij-richtingaanwijzers:
modsj.jpg



Ja, ik weet het: het lijstje is al "leuk", maar ben mij (nu pas) een beetje aan het oriënteren op het gebied van de carrosserie. Meer hierover in een topic wat ik zal plaatsen als "oproep". Ik ben op het gebied van lak-onderhoud een eche beginneling, was de auto met Meguiar's NXT shampoo, heb een washmitt, maar daar houdt het ook wel een beetje op.

Ga dus veel lezen hier omdat het aanbod groot is en jullie bereid zijn om mensen verder op weg te helpen, fora verschillen hier onderling erg veel in, maar hierbij dus een dikke pluim !!!

Groeten, Patrick
 
Mooi bak hoor, heb dezelfde gts gehad (dit is ook een 2.2?) en vond het een fijne auto.
Alleen was het olieverbruik bij mij enorm (zo'n 1 liter per 2500 dkm), heb jij dit ook??

De auto had ik overigens voordat ik dit forum kende en heb deze voorzien van veel fijne krasjes door lekker met de wasborstel in de wasbox te schuren op de lak :weetniet
 
Nice! Ben blij dat je die lelijke lexuslook achterlichten vervangen hebt :)^
Over het olieverbruik, Diesels verbruiken olie, dat is normaal, zeker bij Opels, bij de benzine motoren is het ook redelijk normaal bij bepaalde types. zolang het niet 1 liter op 1000km is, dan is het volgende opel normaal 8o
 
Thanks all !

Ik zit op diverse fora en heb er altijd een bloedhekel aan als iemand meteen zijn auto te koop aanbiedt (overigens vaak zonder vraagprijs) zonder zich eerst fatsoenlijk in tekst en beeld voor te stellen.

Wel is het zo dat ik tussen jullie enthousiaste berichtgevingen een belangrijke vraag heb (hoop na de invulling ervan uiteraard actief te blijven) er zit een aanstekelijke werking in fora wanneer je veel feedback ontvangt, dan raak je vanzelf in bepaalde mate "verslaafd": hartstikke bedankt daarvoor :)

dit is het betreffende topic:

Over het olie-verbruik: ik heb mijn middendemper er tussenuit en vanaf dat moment is de GTS wel iets meer olie gaan verbruiken maar ik rijd niet rond met een olie-aanhanger... valt vooralsnog mee (scheelt wellicht ook bij welke kilometerstand dit optreedt, boven de 100.000 km lijkt mij dit een logischer gevolg dan wanneer het bij 30.000 km optreedt). ik denk dat ik iedere 4.000 km wat olie bijvul.

@Lievens: ja het is een 2.2 16v
 
Heerlijke auto om te zien zeg! En het zal ook best een powerhouse zijn onder de kap ;)
Succes met het strak maken van het lakwerk! Het is in ieder geval een kleur die veel voldoening van je werk zal geven.
 
Hoi Patrick,

Welkom op het altijd gezellige CC forum :)^
Hele nette GTS hoor, heb hem nog niet eerder op een meeting gezien ?
Wellicht in Sevenum of bij een treffen van OCZ een keertje ?

Veel plezier op het forum !

Gr. Arjan
 
@Juffer1: ja, de OCZ meeting is één van de meetings waar ik naar verwijs in het andere topic. Ik ga vermoedelijk ook naar maasmechelen op (enkel) 25 juli. Ik zie je dan vanzelf wel in Goes, ik ben daar op 15 augustus.
 
dutchbase zei:
Thanks all !

Over het olie-verbruik: ik heb mijn middendemper er tussenuit en vanaf dat moment is de GTS wel iets meer olie gaan verbruiken maar ik rijd niet rond met een olie-aanhanger... valt vooralsnog mee (scheelt wellicht ook bij welke kilometerstand dit optreedt, boven de 100.000 km lijkt mij dit een logischer gevolg dan wanneer het bij 30.000 km optreedt). ik denk dat ik iedere 4.000 km wat olie bijvul.

@Lievens: ja het is een 2.2 16v

Wat voor olie gebruik je? Ik ververs mijn olie om de 30.000km en hoef tussentijds nooit bij te vullen. (GTS diesel)
 
Geweldig mooi Vectra GTS Zwart. :cool:

@Olie verbruik :-" voor een benzine vind ik het best veel. Ik rij zelf een Opel Astra 2.0 16V DI (diesel) Bouwjaar 2000 met meer dan 250.000KM op de teller inmiddels staan maar verbruikt per 15.000KM minder dan 1 liter olie. Hoef tot nu toe nooit tussen de beurten door bij te vullen. :grinning:
 
sfr zei:
Hoe ervaar je het rijden met 235/35/19?

Ikzelf vind het heerlijk rijden. Ik rijd niet zo heel veel kilometers met de auto, veelal op de snelweg en dan is het goed te doen. Maar als je er (bijvoorbeeld) dagelijks mee naar je werk zou rijden en je woont/werkt in een gebied met de nodige drempels en kuilen, dan zou het vermoedelijk minder plezierig zijn.

Verlagen en grote wielen monteren doe je meestal als je van een sportieve rijstijl houdt en niet woonachtig bent op een woonwerf. In die situatie verkeer ik dus zelf. Aan de andere kant zijn er ook veel autobezitters die juist een Franse auto kochten/kopen vanwege de soepele vering... 19" staat mooi op een auto en bande die de auto goed laten "plakken" is ook niet verkeerd...