• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duurtest: Gyeon Q2 Trim, 5.5 maand nu.

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Introductie

Begin december (6-12) heb ik mijn koffertje achterop die achterop de scooter zit behandeld met Gyeon Q2 Trim.
De scooter staat vrijwel de hele dag in de zon aan de zijkant van het pand en dat is te zien aan het koffertje: grijs, grauw en futloos.

Natuurlijk kan er een dressing op maar dat is tijdelijk en vaak met druipers dat zou dus met een product als Gyeon Q2 Trim niet moeten gebeuren, in ieder geval zou het een heel stuk langer uit moeten houden dan een traditionele dressing. Om een goede duurzaamheid te kunnen ontdekken heb ik alleen de linkerkant behandeld met het product om goed te kunnen zien wanneer het effect weg is.

Alle foto's zijn en worden gemaakt met mijn telefoon (Nexus 4), de kleur komt soms niet helemaal tot zijn recht helaas.

Het product Gyeon Q2 TRIM is het meest technisch geavanceerde product om uw sierlijsten, rubbers en kunststof onderdelen te beschermen. Het doet wonderen op gerenoveerde koplampen en voorkomt oxidatie en verlies van helderheid.
Trim Q2 is een mengsel van SiO2 en een bindmiddel speciaal ontworpen voor kunststof. Het herstelt sierlijsten permanent en zorgt voor een uitstekende bescherming. Het belangrijkste doel is de bescherming tegen UV-straling en oxidatie. Het zorgt ervoor dat de sierlijsten heel lang die bijzondere ‘net uit de fabriek’ uitstraling behouden.



Voorbereiding

Het koffertje is schoon gemaakt met meerdere malen ontvet met Gyeon Q²M Prep, het is zeer belangrijk om de ondergrond zo schoon en vetvrij mogelijk te maken voordat je het product aanbrengt.
Zo is de hechting van de coating optimaal en haal je de maximale duurzaamheid.

Behandeling

Staat van het koffertje voor de test, de verwering is egaal en overal. Er zitten diverse vlekken in maar links niet meer dan rechts.
IMG_20131206_112200Medium.jpg



Tape om een mooie 50-50 te krijgen

IMG_20131206_112325Medium.jpg


IMG_20131206_112335Medium.jpg



Behandelt met Q² Trim, de satijnen glans verdwijnt na een aantal dagen waarna de "factory look" te voorschijn komt.

IMG_20131206_112614Medium.jpg


IMG_20131206_112651Medium.jpg



IMG_20131206_112704Medium.jpg


IMG_20131206_112713Medium.jpg



18-12-2013
Na flink wat regen is er een duidelijk verschil, de Gyeon coating houdt het kunststof een stuk schoner en geen vlekken.
Het verschil is groter dan de foto aangeeft, de 2e foto zonder coating geeft het meest realistische beeld.

Zonder coating

IMG_20131218_085244Medium.jpg


IMG_20131218_085253Medium.jpg


Met coating
IMG_20131218_085258Medium.jpg


14-01-2014
Mooie beading nog steeds. Er is niets aan het koffertje gedaan. Niet schoon gemaakt o.i.d.

IMG_20140114_180533Medium.jpg


17-01-2014
Het verschil is nog steeds enorm, er is geen krimp in afname te zien

IMG_20140117_085528Medium.jpg


IMG_20140117_085541Medium.jpg


13-02-2014
Nog steeds fraaie beading, na dik 2 maanden zonder enige vorm van reiniging

IMG_20140213_180451Medium.jpg


Tot op heden zeer tevreden over het resultaat. Het oppervlak blijft zonder en er nog geen vermindering te zien van de coating.

Wordt vervolgd!
 
Super mooi om te zien!
Ben benieuwd hoe de duurtest zich verder gaat ontwikkelen!
Komen er trouwens nog meer duurtesten van Gyeon aan? ;)
 
Hele mooie test. Misschien toch maar eens overstappen, er zit genoeg kunststof aan de buitenkant van de MINI ;)
 
Beste Dibbuz, heb je bij de voorbereiding de hele koffer schoongemaaktmet de Gyeon Prep of alleen de behandelde helft? Dit vraag ik niet omdat ik aan de test twijfel, maar ik kan me voorstellen dat een goed ontvet en verder niet beschermt gedeelte gevoeliger is voor de weersinvloeden.
 
Top review - ga dit met interesse volgen. Als mijn trim revive op is ook maar eens de trims + gril van de auto hiermee doen.
 
Martind8b;n387502 zei:
Beste Dibbuz, heb je bij de voorbereiding de hele koffer schoongemaaktmet de Gyeon Prep of alleen de behandelde helft? Dit vraag ik niet omdat ik aan de test twijfel, maar ik kan me voorstellen dat een goed ontvet en verder niet beschermt gedeelte gevoeliger is voor de weersinvloeden.
De hele koffer is gedaan, hoeveel bescherming denk je dat het koffertje had? :) De andere kant is tot nu toe ook niet echt slechter geworden dan dat het al was. Tegen de tijd dat de zomerzon er weer op komt zit er al weer een vuillaagje op. Juist de sterke zomerzon zorgt voor de verwering dus zo spannend is het niet dat hij compleet ontvet is.
 
Van de week weer eens foto's maken, ziet er nog erg goed uit!
 
We zijn nu 5.5 maand verder. Het verschil is nog bijzonder goed. Er is werkelijk niets mee gedaan anders dan af en toe een droog doekje erover, verder niets. Hier en daar zie je wat lichtere vlekken komen maar aan de onbehandelde zijde worden sommige vlekken zelfs wit en begint al zijn kleur te verliezen. De scooter staat de hele dag buiten in de zon (als deze schijnt).
conv_596.jpg
conv_597.jpg
conv_598.jpg
 
Mooi resultaat. Heb net de hele handel aan wax etc binnen gekregen enkele weken geleden. Maar dit is toch ook wel erg fijn spul. Hoef je een stuk minder vaak te detailen. Zeker met de andere |Gyeon producten erbij.
 
Is er ook een mogelijkheid om dit product eens te vergelijken met bijvoorbeeld een Auto Finesse Revive? dat die 2 producten getest worden? ik gebruik namelijk nu nog de Revive voor kunststof delen aan de buitenzijde van de auto, maar als ik de Gyeon Trim zo zie is het wel een groot verschil, maar ik zou de producten graag eerst eens in een vergelijk zien voor ik het aan ga schaffen.