• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duurtest: Gyeon Q2 Trim, 5.5 maand nu.

Dat kan wel maar Trim wint het met gemak. Totaal geen eerlijke vergelijking. De een is een coating de ander een dressing. Revive is handig voor rubbers en als een coating niet in je budget past.
 
Dat is misschien wel zo, ik heb ook Revive voor de rubbers, banden en andere ongespoten kunststof delen aan de buitenzijde gekocht een tijd terug op aanraden van jullie als all-round poduct.
Ik vind hem na het aanbrengen echt super, een paar dagen later ook nog, maar na de auto een keer te hebben gewassen is het grotendeels al weer weg.
Voor de banden heb ik nu de Gyeon Tire binnen gekregen, gisteren aangebracht op de banden van 2 auto's, ziet er nu al super uit en ik ben benieuwd na de standtijd.
Voor de kunststoffen toch maar eens de Gyeon Trim overwegen, dit is toch wel een super product zoals ik het zie.
 
Ik weet wat er bij mijn volgde bestelling mee komt!

Wat een top spul zo te zien, leuke test!
 
Ik wil de Gyeon Trim gebruiken om koplampen te beschermen na wetsanden en polijsten.
Dit is een ideaal product hiervoor heb ik begrepen, maar hoe zit het met aanbrengen?
Een doekje om de pad, paar druppels er op en over de koplamp wrijven? en na een 10minuten na wrijven met een MF doek?
Het doekje waar ik het mee aangebracht heb is voor 1malig gebruik? of kan je deze vaker gebruiken?
Is het goed zichtbaar als je het op een koplamp aanbrengt? wat je gehad hebt en wat je nog moet behandelen?
 
Goede kwaliteit wattenschijfjes gaan prima. Aanbrengen en binnen 2 minuten afnemen. Goed ontvetten voor je het aanbrengt.
 
Dibbuz, is de test afgelopen of heb je nog een mooie foto van de koffer op dit moment? We zijn ondertussen alweer een half jaar verder.
 
Oke bedankt! er zitten ook wat doekjes bij de Trim set geloof ik? ik heb nog een nieuw setje in de verpakking hier liggen, mochten deze op zijn kan ik dus wattenschijfjes hier voor gebruiken begrijp ik?
 
Zal eens kijken als het een beetje weer is. Op de bovenkant die natuurlijk veel te lijden heeft is herapplicatie wel nodig, de achterkant ziet er nog prima uit.

Doekjes kan maar wattenschijfjes werken ook prima, hangt een beetje van de structuur af. Hoe gladder hoe makkelijker de schijfjes werken.
 
Je geeft in een eerdere reactie aan dat het 1 jaar / 15.000km zou moeten blijven zitten, ik ben erg benieuwd hoe het zich nu na ruim 20 maanden houdt.

Op mijn huidige bedrijfswagen zit er nu al 2 jaar / > 125.000 km een kunstig coating op en ziet er nog steeds erg goed uit. Er zijn weken dat ik die 15.000 km's in 2 maand erop rijdt dus het moet vooral erg duurzaam zijn. Deze gebruikte coating wordt echter niet meer) door CC verkocht.
Op de nieuwe bedrijfswagen wil ik ook weer een kunstof coating gaan aanbrengen maar die moet dan wel gelijkwaardig zijn met de huidige coating.
 
Mijn koffertje is grotendeels weer grijs al zit er nog steeds iets op gezien de slechte beading die het nog geeft. Vergeet niet, het deel is horizontaal en staat bijna de hele dag buiten en in de zo'n(als die er is). Op goede bumpers die niet grijs zijn zal het die tijd makkelijk vol maken of je moet echt veel gek doen.
 
Ik ben zelf groot fan van de Gyeon Trim. Het mag een leuke duit kosten, maar dan heb je ook wat.

Het enige minpunt wat ik kan bedenken, is dat het op fijn kunststof enorm goed dekt en een lange standtijd heeft, maar op wat grover kunststof kost het bij aanbrengen behoorlijk wat product en is de standtijd aanzienlijk korter.


Zo heb ik als voorbeeld een Ford Transit. (Bus) Deze bus had enorm verweerde bumpers (grijs) en aangezien dit nogal grote bumpers zijn, valt het goed op wanneer deze niet mooi strak zijn. Zij waren een aantal keer met een dressing behandeld en dit resulteerde in een iets donkerder kleur. Helaas was dit binnen no-time weer verdwenen.

Ook zijn de bumpers later nog geföhnd door een Ford Garage. Ook dit resulteerde in een donkerder kleur, maar de bumpers werden hierna met de dag lichter.

Uiteindelijk zijn er nieuwe bumpers besteld en wilde ik deze meteen goed beschermen met Gyeon Trim. Ook heb ik alle andere kunststoffen behandeld. Deze waren allemaal, op de spiegels na, van fijner/gladder kunststof; Stootstrippen, deurklinken, sloten, raamlijsten, plaat onder vooruit/ruitenwissers, grill.
De gehele bus kostte zo'n 3/4 van het flesje, maar alles was dan goed gevoed en beschermd.

Na zo'n 8 maanden zijn de bumpers nog steeds mooi donker, maar aan de beading en sheeting te zien duurt het niet lang meer voordat de gehele bescherming weg is. Echter op het overige kunststof is dit zeker niet het geval. Alle delen zijn nog pikzwart van kleur en de beading en sheeting is nog steeds sterk.


Zo zijn er meerdere gevallen waarbij ik merk dat het op fijner/gladder kunststof enorm goed zijn ding doet en op het grovere kunststof stukken minder.


Greetz
 
Nou moet ik wel zeggen dat de bumpers van Ford zowiezo snel verweren. Heb dit ook eens gehad met een transit. Er zijn maar weinig transit's die nog nette bumpers hebben. Hetzelfde met de Ford ka.
 
Het lijkt me een super product maar wel aan de prijs. Na 2 keer een auto behandelen is het flesje wel leeg vermoed ik?

Focus voorbumper 2008> zit behoorlijk wat ongelakt kunstof op, achterbumper is een stripje en een stuk van 10 cm x 110cm?

Hoe goed werkt cure want ik wil de rubbers ook graag meepakken. Deze beginner weet soms niet wat hij moet.
 
Na 2 keer een auto behandelen is het flesje wel leeg vermoed ik?

Ligt er uiteraard aan hoeveel kunststof je moet behandelen. Als je een gemiddelde auto neemt die stootstrippen heeft op de deuren en bumpers + spiegeladapters + spiegels + voor-achterlip van de bumper, dan gebruik je denk ik een kwart van een flesje.

Rubbers heb ik op mijn BMW ook een keer meegenomen. Echter dacht ik er niet bij na dat dit natuurlijk een coating is die hard word en zal de coating op rubbers DIE BEWEGEN het niet lang uithouden. (ramen/deuren/etc) Echter op rubbers die stationair zijn, die zullen wel beter bescherm blijven.

Verder is dit product vele malen beter als een dressing qua standtijd, dus de prijs vind ik tot zijn recht komen.


Greetz