Hoi Forumleden,
Ik heb tot enige tijd geleden naar tevredenheid M16 getopt over NXT wax. Ik ben vervolgens omdat ik de duurzaamheid van deze combo beperkt vond, overgetapt naar collinite 915 over NXT wax. De eerste maal heb ik onlangs na wassen kleien en behandelen van de motorkap met de DAP500 en een orange pad met SSR2.5 de motorkap behandeld met NXT en daarna met de Collinite.
Ook een aantal andere lelijke plekken heb ik behandeld met het genoemde maar niet alles. De tijd vliegt voorbij. Het dak ben ik niet aan toe gekomen. Maar de rest wel en het dient gezegd dat de lak echt super glad en sliperdeslip aanvoelde.
Twee weken later en een paar regenbuien kan ik echt stellen dat de beading ongelovelijk is en veel beter dan vroeger met M16 over NXT. Ook als ik nu mijn vingers over de lak haal voel ik wel vuil, maar ik voel ook dat het totaal niet hecht en je het zo weg kan vrijven. at waas vroeger niet zo.
De conclusie zo ik zo maar maken, dat de collinite veel beter is MAAR is dat wel een eerlijke vergelijking?
Ik heb verleden heb ik de auto slechts gewassen en dan hoppa de NXT erover en daarna de M16. Mijn padje werd dan altijd harstikke vuil.Dus je kan stellen dat ik de wax altijd over een laag vuil aanbracht en dat geeft niet bepald een ideale basis, nog voor de wax nog voor in dit geval een vergelijking tussen M16 en Collinite 915.
De vraag die dan bij mij blijft hangen is: als ik de voorbereiding die ik bij de collinite915 over NXT heb gedaan met wassen kleien en polischen ook had gedaan bij de combo M16 over NXT....zou de duurzaamheid en beading en gladheid dan vergelijkbaar zijn geweest? Of zijn het slecht vergelijkbare producten?
Als het namelijk niet beter is dan weet ik van mijzelf dat ik toch blijf hangen bij die Collinite en dan blijf ik zitten met die M16. En dan geef ik de M16 (die ik in principe ook heel goed vind) misschien niet de eer die hij zou verdienen, als ik de voorbereiding hetzelfde zou doen.
Oh en tot slot, ik weet dat ik eigenlijk na de orange pad met ssr 2.5 eerst beter nog met de witte pad met ssr1 had moeten behandelen voor het beste resultaat. Maar ik had helaas geen tijd meer. Het resultaat is echter nu reeds goed te zien. Een hoop kleine krasjes zijn weg en de glans is nu al veel beter. En dat geld al helemaal op de motorkap. Ik heb niet zoveel ervaring maar ik zou bijna denken waarom nog met de ssr1 en de witte pad erover?
Maar dat laatste is niet de echte vraag in dit topic.
Ik hoor graag van jullie,
GdV42
Ik heb tot enige tijd geleden naar tevredenheid M16 getopt over NXT wax. Ik ben vervolgens omdat ik de duurzaamheid van deze combo beperkt vond, overgetapt naar collinite 915 over NXT wax. De eerste maal heb ik onlangs na wassen kleien en behandelen van de motorkap met de DAP500 en een orange pad met SSR2.5 de motorkap behandeld met NXT en daarna met de Collinite.
Ook een aantal andere lelijke plekken heb ik behandeld met het genoemde maar niet alles. De tijd vliegt voorbij. Het dak ben ik niet aan toe gekomen. Maar de rest wel en het dient gezegd dat de lak echt super glad en sliperdeslip aanvoelde.
Twee weken later en een paar regenbuien kan ik echt stellen dat de beading ongelovelijk is en veel beter dan vroeger met M16 over NXT. Ook als ik nu mijn vingers over de lak haal voel ik wel vuil, maar ik voel ook dat het totaal niet hecht en je het zo weg kan vrijven. at waas vroeger niet zo.
De conclusie zo ik zo maar maken, dat de collinite veel beter is MAAR is dat wel een eerlijke vergelijking?
Ik heb verleden heb ik de auto slechts gewassen en dan hoppa de NXT erover en daarna de M16. Mijn padje werd dan altijd harstikke vuil.Dus je kan stellen dat ik de wax altijd over een laag vuil aanbracht en dat geeft niet bepald een ideale basis, nog voor de wax nog voor in dit geval een vergelijking tussen M16 en Collinite 915.
De vraag die dan bij mij blijft hangen is: als ik de voorbereiding die ik bij de collinite915 over NXT heb gedaan met wassen kleien en polischen ook had gedaan bij de combo M16 over NXT....zou de duurzaamheid en beading en gladheid dan vergelijkbaar zijn geweest? Of zijn het slecht vergelijkbare producten?
Als het namelijk niet beter is dan weet ik van mijzelf dat ik toch blijf hangen bij die Collinite en dan blijf ik zitten met die M16. En dan geef ik de M16 (die ik in principe ook heel goed vind) misschien niet de eer die hij zou verdienen, als ik de voorbereiding hetzelfde zou doen.
Oh en tot slot, ik weet dat ik eigenlijk na de orange pad met ssr 2.5 eerst beter nog met de witte pad met ssr1 had moeten behandelen voor het beste resultaat. Maar ik had helaas geen tijd meer. Het resultaat is echter nu reeds goed te zien. Een hoop kleine krasjes zijn weg en de glans is nu al veel beter. En dat geld al helemaal op de motorkap. Ik heb niet zoveel ervaring maar ik zou bijna denken waarom nog met de ssr1 en de witte pad erover?
Maar dat laatste is niet de echte vraag in dit topic.
Ik hoor graag van jullie,
GdV42