• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

E90 Leder interieur reinigen

FabianGTI

Detailing rookie
10 apr 2015
13
0
35
Sinds kort ben ik eigenaar geworden van een hele nette BMW 325i E90 uit 2005 met maar 90K km gereden
Het leren interieur is nog in hele nette staat maar toch wil ik het nog wel een keer reinigen

Er hangt in de auto als hij even stilstaat een beetje een muffe en rooklucht, hopelijk krijg ik dat met een goede reiniging eruit
Ik heb pas geleden het interieur proberen te reinigen met een pakket van BMW (hadden we nog liggen), maar het schoonmaak middel (in schuim vorm) maakt het interieur niet echt goed schoon

Nou is mijn vraag welke middelen ik het beste kan kopen voor het leer te reinigen?
En welke middelen kan ik het beste kopen om de plastic delen schoon te maken?

Hierbij 2 foto's van het interieur, uiteraard is het interieur inmiddels helemaal uit geveegd en met dat leerpakket van BMW behandelt
8C6864A6-0E0C-4CBD-8E93-35CEC8F6A7C0_zpstf2anlsq.webp

09AB4F9F-B343-44CE-B423-A76EE50E47C6_zpsxfebeecl.webp

Voor plastic delen gebruik ik een 1:10 APC oplossing van Meguiar's met mf doeken en eventueel een kwastje voor sterk vervuilde delen. Daarna gebruik ik 303 Aerospace protectant om het te beschermen en er mooier uit te laten zien.
Ik heb de leerset van Mothers gebruikt en die bevalt erg goed. Zie ook deze review https://forum.Carclean.com/#handlei...athertech-foaming-wash-cleaner-moisture-cream

+1 voor de Leathertech set van Mothers echt superspul ,1 tip als het goed is heb jij ook boxen in je deur zitten plak daar ff de randjes van af dan kan er ook geen crème in komen te zitten. Gebruik de crème spaarzaam bij pakken kan altijd nog.
ik gebruik ook APC voor de plastic delen alleen dan van Poor boys en 1:20 (vuil of vlekken? Dan 1:15) tis maar wat voor merk je voorkeur heeft.
Als dressing gebruik ik Poor boys Natural Look en die verdun ik 2 delen dressing 1 deel demi water en ook hier geld tis maar wat voor merk jouw voorkeur heeft.
Ik zou als ik jou was eens kijken of je een extractor kan lenen/huren om (ook met APC) de stoffen delen van je interieur en je matjes bv te behandelen ik denk dat dat ook een hoop rookgeur zal schelen.

Alvast bedankt voor de reacties

Ik wil het juist eerst proberen met reinigen voordat ik een extractor moet huren, vooral omdat die lucht alleen er hangt wanneer ik in de auto stap, na 5 minuten rijden is de muffe lucht alweer verdwenen
Mocht het echt niet lukken zal ik wel even informeren voor een extractor

APC heb ik gelukkig al liggen, die van Poorboys, dus daarmee maar het dashboard schoonmaken
Alleen heeft APC niet echt een frisse lucht zegmaar;-p

Ik heb overigens ook nog een stoomcleaner thuis staan, het principe is hetzelfde als een extractor, stoom blazen en meteen weer opzuigen, of zijn het toch totaal verschillende dingen? (Misschien te warm?)

Jansen, mooi resultaat gehaald met die leerset van Mothers!

Nog even contact gehad met Carclean HQ, en hun raden mij ook de leerset van Mothers aan
Lijkt me duidelijk zat dus zojuist meteen besteld

Inderdaad een goede die van Mothers. Gebruik deze in de auto van de vrouw en het bankstel in de woonkamer. Easy on easy off!

Even een kleine update, afgelopen weekend het interieur behandelt met de set van Mothers
Inderdaad een prima set!

Heb nog 2 crappy foto's van het interieur (alleen na de behandeling), auto staat nu bij de poetser voor het exterieur, zodra die terug is zullen er betere foto's volgen:

08A39F54-192F-41F0-BC4B-C5B025718888_zpsjwssjxd4.webp

F6476A4D-B5BC-4721-90F5-E450D08B2971_zpsjlu4aexp.webp

Ziet er toch goed uit voor een 10 jaar oud interieur :)

Toevallig. Ik heb onze E90 behandeld met dezelfde leather set op aanbevelen van CC HQ (Steven). Het leer was zeker niet smerig, en ik zie geen verschil, maar het voelt wel soepeler aan.

Voor het kunstof heb ik de PB natural look gebruikt. Werkt ook prima en wordt er niet TE glimmend van. Daar hou ik totaal niet van.

Hoevele lagen conditioner heb je gedaan? Ik heb op de voorstoelen 2 lagen. Achterin 1 laag, omdat daar vrijwel niemand zit. Onze zoon zit in ze eigen stoel.

Apart model en ook apart interieur.
Afgelopen weekend nog de binnenkant van een New Beetle gedaan (duurste uitvoering) incl de lederen bekleding.
"ik krijg de vlekken er niet uit" nou dit had ik nog nooit gezien de auto was gebruikt als vrachtwagen.
Met APC schoongekregen en PB NL look als conditioner gebruikt nou dat viel niet tegen!
Best een allround product die Natural Look!