• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Échte bescherming nodig!

Camiel

Detailing rookie
8 jan 2013
420
0
Goeiedag!

Ik ga volgende week een week op vakantie en zal mijn auto daarom bij Schiphol buiten moeten parkeren.

Nou rijd ik normaal gesproken dagelijks met de auto, wordt hij elke 3 dagen gewassen en elke keer als er vogelkak op zit dan ga ik er gelijk achteraan met Meg's QD spray en een doekje.

Volgende week echter, zal de auto 'ergens' buiten komen te staan, of dat nu onder een boom is weet ik niet, en met die kerosine/uitlaatgassen in de buurt van Schiphol... Wat nou als er een vogel op kakt op de eerste dag dat ik weg ben en dat er vervolgens 8 dagen in gaat bakken?

Ik wil dus graag van tevoren even een laagje bescherming erop leggen, standtijd is nu dus even niet relevant. Het gaat er puur om om het die vogelsch*t zo moeilijk mogelijk te maken in de tussentijd.

De auto staat op dit moment in een anderhalve week oud laagje Colli 915.

Het assortiment waar ik uit kan kiezen:

Colli 915
Colli 845
Meg's liquid NXT tech 2.0
Natty's liquid blue
Dodo Rainforest Rub
Dodo Supernatural
SmartWax
Eventueel de EX-P maar ik heb geen tijd om hem 24 uur te laten curen voor het aanbrengen van wax...

Welke te kiezen?

Da's geen optie want dan kom ik niet meer thuis :-b landen rond 00:30-01:00, anders moet ik tot 06:00 gaan zitten wachten op de trein.

Maar 2x 845, dan doe ik gewoon lekker de 845 erop!

er staan auto's 24/7 buiten. Het is nu niet meteen 40° C, zo erg gaat het nu ook niet worden op 8 dagen tijd, me dunkt ?

845 is echter je beste gemoedsrust ;)

True, maar je hoeft er maar een vogel te treffen die Polonium voor ontbijt heeft gehad :lol

De auto staat inmiddels in 2 laagjes 845, dank voor de adviezen!

Auto neer zetten in Amstelveen bij 123parking.
Wordt je gebracht met de auto naar Schiphol.
Je eigen auto staat lekker droog in een parkeergarage.
Doe dit elk jaar en maak me weinig zorgen.
Behalve om mafkezen die parkeerdeuken maken leuk vinden. :-/

Heb hem een keer ergens overdekt gezet, maar toen kreeg ik hem dus alsnog onder de vogelschijt terug, met 25km extra op de teller? ]-0 Waarschijnlijk door de medewerkers gebruikt om een frietje te gaan halen...

Vorig jaar ook bij deze gedaan, zelf een plek kiezen (lekker ruim neerzetten uiteraard ivm openzwaaiende deuren, liefst niet onder een boom) en sleutels zélf meenemen zodat er niemand met je wagen aan de haal gaat, vervolgens gehaald en gebracht naar het vliegveld, en ook nog 'ns voor aanzienlijk minder dan bij een andere. Ben nu voor 10 dagen nog geen €5 per dag kwijt. Dus wat dat betreft :-)^

Nou, ik ben weer terug en de lak heeft het overleefd :-b

Gister de auto weer even gewassen en de beading was nog gewoon goed aanwezige. Er zat één stuk vogelstront op de auto maar die klodder heeft mijn spoiler nét gemist en is op het achterraam terecht gekomen :lol