• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een hele lange kras Update!!

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Ook ik mag mij vandaag aansluiten bij diegene die zijn gekeyed. Ook op de Alfa zit een lange (4,20m) kras van het voorspadbord tot aan het achterspadbord.

Een beetje mazzel (misschien) is dat ie nergens wit of voelbaar is. het lijkt een soort van schaduw in de lak maar dan wel lang.

Iemand een idee hoe dit aan te pakken? Wetsanden lijkt me te rigoreus maar aan de andere kant heb ik vandaag aan een auto gewerkt met een zelfde soort beschadiging en dat ging er met oranje pad en SSR 2,5 niet uit.

Alle raad is welkom de ervaring is nog vrij dun hier

het zal tog niet................:( :(

als hij niet door de kleur is, zou het nog op te lossen kunnen zijn...

al geprobeerd met inizio en je gele of rode woolpad??

ander's op die van tinus klikken..

vrees alleen dat er weinig te vullen valt.. aangezien je nog gewoon kleur hebt!

@Jeroen Bedankt...

@Tinus. Gelukkig is ie veel minder diep dan de kras in jou voorbbeld. voor zover ik heb kunnen zien is ie nergens wit of voelbaar. misschien is de Dap al voldoende.

@Aron. Door de lak is ie zo te zien en te voelen nergens. Het lijkt meer op een soort schaduw die over de lak loopt (wat donkerder en glansloos).
Monello heb ik nog niet in huis maar komt wel asap.

Centoquarantasette zei:
@Jeroen Bedankt...

@Tinus. Gelukkig is ie veel minder diep dan de kras in jou voorbbeld. voor zover ik heb kunnen zien is ie nergens wit of voelbaar. misschien is de Dap al voldoende.

@Aron. Door de lak is ie zo te zien en te voelen nergens. Het lijkt meer op een soort schaduw die over de lak loopt (wat donkerder en glansloos).
Monello heb ik nog niet in huis maar komt wel asap.

mocht je in amstelveen of ergens in de buurt van a'dam zijn.. kan je die van mij wel lenen... no problem..

of we fixen het samen

Ik woon in Mijdrecht en werk in Amstelveen grens Aalsmeer dus altijd wel in de buurt van Amsterdam.

Monllo staat al op mijn verlanglijst bij Carclean. Zal binnenkort daar weer eens langsgaan voor wat kleine dingen dat kan ik de Monello lijn meteen meeneme.

Bedankt voor het aanbod. Neem het graag aan maar zit nu even wat krap in de tijd. Ik kom er zeker op terug.

uhhhh...testspot al gemaakt met de beschikbare producten en pads?
voor hetzelfde geld verdwijnt de kras als sneeuw voor de zon

Verzekeringswerk wordt het zeker niet... Dan kom je terecht in het schade herstel circuit en dan ben je aan weet ik veel wie met een slijptol overgeverd.

Dan geef ik nog liever uit eigen zak een bedrag uit aan een van mijn collega detailers alhier.

Maar zoals harold zegt... eerst zelf proberen

Ik wil het wel graag zelf doen ( of proberen te doen) liefst onder deskundige leiding/toezicht.

Ben de komende week nogal druk en veel onderweg dus komt er nu niet direkt van.

maar ik houd de mogelijkheid graag open

ach jan , je hebt spullen zat!! ik weet zeker dat je het er uit krijgt!
gewoon niet bang zijn! en gaan met die banaan!

Zo te lezen kan deze lakimperfectie er met een excenter en een witte pad er zo uit. Wel het juiste polijstmiddel SSR2 of Mezzo enz. en eventjes nabewerken. Zou de Rotary hier niet eens voor gebruiken !

scenic zei:
Zo te lezen kan deze lakimperfectie er met een excenter en een witte pad er zo uit. Wel het juiste polijstmiddel SSR2 of Mezzo enz. en eventjes nabewerken. Zou de Rotary hier niet eens voor gebruiken !

waarom niet ? (niet om eigenwijs te zijn ofzo, maar puur uit interesse)

ik gebruik de excenter eigenlijk niet meer, alleen de rotary

Ik ga de kras sowiezo eerst met de excenter te lijf. Diep is ie niet dus zat ik ook te denken aan de witte pad met een SSR. Lukt dat niet dan kan ik altijd nog zwaarder geschut uit de kast halen.

Ik heb even op een oud paneel een zelfde soort kras gemaakt met een stuk struik. In dit voorbeeld is ie (denk ik) zelfs nog iets ernstiger en breder dan de echte kras is.

Te lijf gegaan met

PB SSR 1 op wit pad redelijk resultaat maar de diepere delen blijven zichtbaar
PB SSR 2.5 op wit pad goed resuultaat na 2 passes zijn ook de diepere delen verdwenen
PB SSR 1 op groen pad nabewerken
PB PP op zwart extra nabewerking

Dit zijn de voor foto´s (Let op dit is niet de echte kras maar een imitatie op een oud paneel. (klikklik voor full size)

[URL]http://img147.imagevenue.com/loc99/th_34310_kras-voorbeeld-FS_122_99lo.jpg

De na foto kan ik helaas niet tonen. de kras en de swirls natuurlijk zijn wel helemaal weg maar ik krijg er geen scherpe foto van getrokken