• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: diepe en lange kras wegwerken (auto gekey-ed)

Dank je voor je respons.
Had wel zo'n vermoeden maar er gingen al wat detailer-trukendoos-beelden door m'n hoofd HAHA
 
Geweldig Tinus!! Je geeft me weer hoop.
Zit nu nog even in dubio om de krassen op mijn wagen over te laten spijten, maar dit is natuurlijk een mooi alternatief.


Denk je dat vergelijkbaar resultaat met een dap te behalen is?
 
Met Menzerna en lang doorwerken vanaf een zware pad tot een lichte pad zal je met een DAP een heel eind komen, maar je mist de power van de rotary eigenlijk zodat je niet direct een vergelijkbaar resultaat zult halen.

Belangrijkste is hoe fijn je het wetsanden afrond (met welke korrel), en in mijn geval met een korrel 2000 machinaal en dat levert een heel fijn en egaal oppervlak op welke eenvoudiger is te polijsten tot hoogglans.
 
tinus zei:
Belangrijkste is hoe fijn je het wetsanden afrond (met welke korrel), en in mijn geval met een korrel 2000 machinaal en dat levert een heel fijn en egaal oppervlak op welke eenvoudiger is te polijsten tot hoogglans.

Is het ook mogelijk om machinaal te schuren met een DAP of kan dat alleen met een rotary?

Jaap
 
Wat ik me nu afvraag is dat hoeveel tijd je dit gekost heeft tegen over het opnieuw laten spuiten.

Nu zit ik in een redelijke makelijke positie dat een vriend van mij spuiter is maar als ik het zo hoor ben je ook erg lang bezig geweest als je daar een uurprijs tegen zou zetten ben je dan nog steeds goedkoper?
 
cool0 zei:
Wat ik me nu afvraag is dat hoeveel tijd je dit gekost heeft


Dat staat in een van mijn posts:
per laag ca. 30 minuten werk; ca. 6 lagen = 3 uur opvullen v.d kras
wetsanden+polijsten van dat deel: 3 uur

in totaal ca. 6 uur verdeeld over een aantal dagen euh.. weken

Voor jezelf heb je geen uurprijs, en voor iemand anders reken ik 15 euro per uur. Voor 9 tientjes+11 euro voor een lakstiftje is iemand rond...

Doet die maat van je dit ook volledig overspuiten voor een meier?
 
Dat is een mooi resultaat Tinus, proficiat !
enneh, bedankt voor de How To !
Mooi om te zien dat zelfs zo'n 'schade' tot bepaalde hoogte zelf te repareren is.
 
idd, nou heeft tinus wel het 'geluk' dat het een donkere lak betrof.
op lichtere lakken is deze manier van kras'verwijderen' echt wel te zien.
heb al vele krasjes op deze manier behandeld maar op de donkerste lakken werkt het gewoon het best.
 
Harold, deze auto betrof overigens die van de buren vd bekraste auto met de letters K * T op de motorkap waarmee jij mij hebt geholpen. KLIK

Een hele serie auto's die op deze manier op 1 nacht zijn bekrast :|~*

Maar Harold heeft wel gelijk; donkere kleuren werk je dit beter weg. Overigens is deze lak 'metallic' en dan is dat weer een stuk moeilijker weg te werken dan een unikleur.
 
Geweldig! Ik heb een klein krasje achterop die op deze manier dus wel aardig weg te krijgen is. het is maar een krasje van nog geen cm, maar het stoort wel...:D...Top How to Tinus! Alleen zal ik het wel met het handje doen...wetsanden op een rotary gaat me ff te ver...Ik ben nog niet eens toe aan het polijsten met een rotary...:D
 
Wauw ik lees dit nu pas maar een upje is dit zeker waard, wat je allemaal kan behalen met de juiste produkten, jolly good en een dikke duim voor het werk :)^
 
Behoorlijke tijd geleden is er ook bij mij één of andere idioot met z'n sleutel even langs de hele zijkant van de auto gelopen. Nu kost het me behoorlijk wat eurootjes om het te laten overspuiten.
Nu las ik deze how to laatst en dacht ik van hey... das interessant. Nu ben ik wel al bezig om laagjes lak aan te brengen, maar ik vroeg mij af of dit allemaal ook zonder rotary of DAP kan.
Of krijg je dan niet het gewenste resultaat...
Aangezien ik totaal geen ervaring heb met wetsanden en polijsten leek mij dit toch verstandig om eens te vragen...
 
Beste axel,

het is volgens mij niet te doen zonder dap!
heb vandeweek toevallig nog nat geschuurd met p1200 en dat kreeg ik alleen met 2 hits oranje met de dap weg!

groetjes,,
 
@ I-roy,

Zeker weten?

Wij moeten "grof" geschut zoals een woolpad + monello inizio forza gebruiken om schuurplekken van korrel 2000 en 3000 weg te polijsten met de rotary.

:roll

Machinaal wetsanden

Handmatig wetsanden
 
De ene lak gaat het ook veel makkelijker dan de ander maar grit 1200 krassen met een DAP vind ik ook knap!
Dat zijn best diepe krasjes die je zelfs met een rotary lastig volledig weg krijgt

Denk dat als je GOED eindigt met 3000 grit dat je met een DAP900 en een zware combinatie een heel eind komt.
 
maar makkelijk is het zeker niet, het is altijd oppassen en goed in de gaten houden hoeveel lak je aan het verwijderen bent en tijdig stoppen met sanden.
Vergeet niet: je moet daarna nog met een woolpad en zware compound aan de gang dus er gaat nog iets vanaf.
 
Ja,is wel een must zo'n lakdikte meter bij deze klusjes,Welk type is de festool trouwens henb dr ook eentje vandaar!