• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: diepe en lange kras wegwerken (auto gekey-ed)

Ik heb een paar vragen want ik werk als auto spuiter en zie dit wel eens vaker. Maar vaak zie je dat dit terug komt naar een tijdje geen last van ?
En waarom zet je die laagjes kleur lak niet achter elkaar door? En werk je het niet af met een laagje blanke lak ? Denk dat dat dit minder werk is en beter effect heeft?

Wel mooi uit gelegd.
 
Ik heb een kras weg proberen te werken met lakstift, poetsdoek met licht polijstmiddel. Daarna blanke lak. Je ziet m minder maar nog best goed. Zou het opnieuw willen doen met meerder laklaagjes zoals hier beschreven.
1. Kan dat denken jullie door de blanke laklaag weg te polijsten en dan nieuwe laklaagjes aan te gaan brengen?
2. Dat wetsanden klinkt als één van de betere oplossingen maar twijfel over de investering van het apparaat. Tips?
3. Het is op een parkeerplaats gebeurd. Tips voor goede niet te dure "bewakingscameraatjes/dashcams?
 
Ik heb een kras weg proberen te werken met lakstift, poetsdoek met licht polijstmiddel. Daarna blanke lak. Je ziet m minder maar nog best goed. Zou het opnieuw willen doen met meerder laklaagjes zoals hier beschreven.
1. Kan dat denken jullie door de blanke laklaag weg te polijsten en dan nieuwe laklaagjes aan te gaan brengen?
2. Dat wetsanden klinkt als één van de betere oplossingen maar twijfel over de investering van het apparaat. Tips?
3. Het is op een parkeerplaats gebeurd. Tips voor goede niet te dure "bewakingscameraatjes/dashcams?

ik heb altijd een simpel wetsand setje gebruikt... bereik je uiteraard minder mee dan met machinaal maar werkt alsnog prima!
https://www.carclean.com/nl/finesse-it-hand-schuurblokje-32mm.html
https://www.carclean.com/nl/finesse-it-micro-polijstschijfje-9-micron-2000grit-10st.html
 
(1) Je hebt een kras gevuld met een lakstift (kleurlak) en vervolgs dit weer afgetopped met blanke lak. Normaliter zorg je er dan voor dat je de kleurlak niet boven de omliggende lak uit komt. Vervolgens vul je de rest op met blanke lak en zorg je er voor dat je net iets boven de omliggende lak uit komt. (Zodat je het overtollige vlak kan schuren aan de omliggende lak)

Heb je het ook op deze manier gedaan?

(2) Welk apparaat? Wetsanden doe ik bij voorkeur met de hand omdat het machinaal behoorlijk snel kan gaan.

(3) Hier zou ik even voor Googlen. :) Er zijn vast mensen die je wat namen kunnen vertellen, maar het word dan al snel een Dashcam-topic. ;) Trouwens, die zijn er volgens mij al. Gebruik de zoekfunctie anders even voor deze vraag.