• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een net iets meer dan beginners wax

wernerbr42

Detailing addict
13 apr 2011
81
52
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar iets meer dan een beginners wax. Als deze al bestaan dan.
Ik heb zoveel zitten lezen en zie eigenlijk dat er meestal gesproken wordt over de dure waxen. Daarnaast zie ik nog weleens natty's voorbij komen en mother.

Maar.....

Ik gebruik nu 1.5 jaar Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax echter heb ik het idee dat die alleen lang houdt na een grondige beurt.
Als ik hem tussendoor weleens aanbreng is het effect in mijn ogen snel weg.

Vandaar.....

Ik heb een EGE blauwe peugeot 206 (net zoals nicknameless had)

Ik ben op zoek naar een wax van maximaal €35 (langzaam opbouwen hè), die liever iets langer blijft zitten dan eentje die mooi diep glanst maar binnen paar weken weg is.
Het liefst ga ik voor een vaste wax aangezien vloeibare snel te dik neerleg.

Daarbij gelijk een vraag: hoe krijg ik een vaste wax goed op mijn pad van de dap?

Als ik nog meer eisen weet, of die jullie willen weten post ik ze hier.
 
Collinite 915: https://www.Carclean.com/product/Collinite/Marque_d_Elegance_Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO-915_100812

Collinite 476: https://www.Carclean.com/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_CO-476_100990

Van die twee zou ik gaan voor 476. Hardcore bescherming, dat is wat je wil toch? :)^

Vaste wax op je DAP: met een lepeltje of mesje. Even schrapen en licht uitsmeren. Maar dan zou ik liever Collinite 845 nemen, is vloeibaar en veel makkelijker met de dap te verwerken.
 
PB Natty's zou zeker geen verkeerde keus zijn.

Wellicht bij 'de grondige beurt' PB EX-P sealant gebruiken, en dan aftoppen met PB Natty's.
Dan heb je het voordeel van een lange standtijd, en daarnaast kun je tussendoor ook nog ff lekker waxen voor de finishing touch.

PB EX-P: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/EXP_Pure_Sealant_473ml_PB-EXP16_100728
PB natty's blue: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Nattys_Paste_Wax_Blue_235ml_PB-NPB8_100714

Totaal zit je dan op 39 euro, maar wel een lekkere combi in mijn ogen.

Mocht je wax altijd met een DAP willen doen, zou je ook voor Natty's Liquid Blue kunnen gaan. Dat is de vloeibare variant: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Nattys_Liquid_Blue_473ml_PB-NLB16_101862
Qua standtijd/effect hetzelfde, slechts het aanbrengen is vloeibaar ipv een vaste wax.
 
GMToyota zei:
Collinite 915: https://www.Carclean.com/product/Collinite/Marque_d_Elegance_Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO-915_100812

Collinite 476: https://www.Carclean.com/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_CO-476_100990

Van die twee zou ik gaan voor 476. Hardcore bescherming, dat is wat je wil toch? :)^

Vaste wax op je DAP: met een lepeltje of mesje. Even schrapen en licht uitsmeren. Maar dan zou ik liever Collinite 845 nemen, is vloeibaar en veel makkelijker met de dap te verwerken.


+1 :heart_eyes:
 
Voor de lange standtijd kan je inderdaad een Collinite nemen.
Of de combinatie van sealant en wax zoals DannyL zegt.

Hangt er ook vanaf hoeveel werk je eraan wil besteden natuurlijk.

En de standtijd is sterk afhankelijk van de voorbereiding van de lak.
 
Mijn voorbereiding bij een grote beurt is het stappenplan machinaal. PB EX-P zit er als goed is meestal onder. Ik wil gewoon een stapje meer glans en standtijd. En ben bereidt daar ook wat meer voor te betalen.
 
Ik heb ook een vraag in het verlengde van de topic starter.

Ik gebruikte altijd Meguair's M16 die voor mij een goede standtijd had.
Nu dat niet meer te leveren is, ben ik overgestapt op Natty's paste wax blue.
Maar ik vind de standtijd hiervan beduidend minder als van de M16.

Wat zou een alternatief kunnen zijn?
 
Jammer dat de Dodo waxen net iets boven je budget zitten want dat zijn echte aanraders (merk je ook wel aan de geposte reacties).

Als je puur voor glans en standtijd gaat dan zou ik eerder voor de Collinite 845 gaan dan een Natty's.
Enige 2 nadelen aan die wax is de chemische geur en dat je deze goed moet schudden voor gebruik.
Ook na afloop niet verzuimen om je pads waarmee je de 845 hebt aangebracht goed schoon te maken (anders vallen er na een paar weken gaten in).

Beading en standtijd van die 845 is echt top !
 
Dodo Rainforest Rub of iets in die richting als je je budget iets rekt, lekker universeel en gewoon een pretige wax, die ook goed ruikt.
SN Hybrid, kan ook, zit rond dezelfde prijs, wel minder wax voor je Euro, maar ook meteen een heel andere wax.

Eerdergenoemde Collinites zijn ook qua duurzaamheid ook echt heel goed, gebruik zelf erg vaak de 915 (vast) of de 845 (vloeibaar).
De 845 kan prima met de machine, makkelijk en snel. Voor de lastige hoekjes haal ik aan het eind gewoon ff de pad van de machine en doe die stukjes met de machinepad ff met de hand.
915 vind ik zelf niet zo geweldig voor op de machine, maar dat heb ik met alle vaste waxen.
Veel mensen roepen moord en brand over moeilijke verwerking, maar ik vind dat zat meevallen, dun opzetten, niet overdreven lang laten curen, en niet in de zon verwerken.

Suc6 met je keuze, er is zoooooooveel!:-b
 
De Dodo waxen zijn meer emotie waxen.

Het ruikt vele malen lekkerder, verwerking vind ik prettiger, minder gevoelig voor een wat langere cure-tijd (niet gaan overdrijven), afnemen gaat makkelijker...
Lastig uit te leggen maar een Dodo wax is gewoon.....Dodo :weetniet

Prijstechnisch is het denk ik ook veel aantrekkelijker : met 1 grote pot doe ik met gemak 35 / 40 auto's (heb er nog geen 1 leeg dus is gokken)
 
Aangezien ik een keuze maken lastig vind heb ik het volgende bedacht:

Via het gezocht topic heb ik een oproep staan aan mensen die ongebruikte / laatste resten met wax hebben die niet meer gebruikt worden. Deze ben ik bereidt uiteraard tegen betaling over te nemen. Zo kan ik hopelijk vrij goedkoop toch tot een goede keuze komen.

Want ik denk dat iedereen wel eens wat heeft aangeschaft wat eigenlijk bijna niet gebruikt wordt of toch niet lekker werkt. Hiermee kunnen we elkaar helpen en ervaringen delen. Zeker voor mensen met een beperkt budget zou dit een uitkomst zijn.
 
Ik heb nog wel een wax staan die ik niet meer gebruik, maar erg goedkoop is ie niet hahaha.
Nieuw €300 nu voor €99 ;)
 
Je kan hier gerust eens (met mooi weer) wat Dodojuice wassen komen testen.
Zetten we gewoon wat verschillende wassen op verschillende panelen en dan kan je zelf na verloop van tijd beoordelen welke je zelf het beste vindt.

Ik heb keuze ten over wat dat betreft;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

-
 
Mag ik even zeggen: kwijl:heart_eyes:

Kijk dat wil ik ook langzaam aan gaan verzamelen.
Dus als je nog wat dubbel hebt en kwijt wil?8d
 
Ik heb zelf goede ervaringen met de Pinnacle Signature Series. Mooi kleurje, geur vind ik persoonlijk ook lekker.

Ik heb twee maal een standtijd van drie maanden gehaald met deze wax. Uiteraard zijn de Dodo en Colli waxen ook goed.

De wax is nu in de aanbieding voor 28 euro volgens mij;)