• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een oranje auto, hoe haal ik hier het maximale uit?

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
zoals in mijn voorstel topic staat ben ik in het bezit van een Oranje Focus ST.

De auto heeft een moeilijke kleur, en is ook nog een tri-coat / parelmoer lak (dat is toch het zelfde?)

Nu wil ik volgende maand de DAP500 aan gaan schaffen met het starters pakket. En de auto helemaal gaan doen.

Maar hoe kan ik het beste uit de lak halen? Ik heb thuis al wel het een en ander staan van smartwax. Maar betere opties hoor ik graag!

Daarbij, in hoeverre is het safe om met een apparaat aan de gang te gaan op deze lak, en zeker voor een leek?

Mvg Dennis

Ik ga even gemakshalve vanuit dat er ook op deze een blanke laklaag zit, dus zou je gewoon kunnen behandelen als elk ander met het DAP-pakket

Wat is je ervaring met detaillen? Heb je bijvoorbeeld weleens met klei gewerkt?

Je kan al tot een heel goed resultaat komen als je goed wast, klei, en dan wax. Zelf pas mijn auto gedaan, ik werk graag met foam, eerst foamen, dan afspoelen, dan foam ik nog een keer maar dan met een scheutje APC, dan afspoelen, dan wassen met washmit en 2 emmermethode, en dan kleien. Na het kleinen foam ik nogeens met snowfoam en scheutje APC en dan met de washmitt en 2 emmermethoder invrijven om het residu weg te halen. Dan is de Wax en eventueel trim resorer op de kunststof delen en hij is al super mooi.

Natuurlijk geeft polijsten afhankelijk van je lak een mooier resultaat, maar bij bovenstaand stappenplan had ik een deel van de auto gepolijst, je ziet geen verschil tussen de 2 delen, zeker niets als een een wax gebruikt waar een ietswat vullend middel in zit.

Wat de beste weg is zal niemand je kunnen vertellen, elke lak is anders. Kwestie van proberen.
Ik wil niet aangeven dat niet geen DAP nodig hebt, maar wel dat je rustig aan op kunt bouwen en zelf moet gaan uitvinden wat het mooiste resultaat geeft op je lak. Je kam met een simpel (niet machinaal) stappenplan al heel veel resultaat berijken.

Ik denk dat je, wanneer je al het voorgaande gedaan hebt, je auto van twee laagjes DJ Orange Crush voorziet zul je een levensgroot verschil ziet.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Orange_Crush_soft_wax_250ml__101034

+ 1 voor de Dodo Juice Orange Crush.

Maak eventueel een afspraak bij CC, kan je gericht spullen uitzoeken en aankopen.
Met zo'n auto mag je wel voorrijden denk ik ;)

Hans

eventueel een laagje red machine glaze van clearkote/poorboys blackhole glaze en dan toppen met de dodo juice orange crush wax(lekkah appelsientjes)ook verktijgbaar in een potje van 30ml(goed voor 3 a 4 keer je auto te waxen)

Thanx voor de tips :)

Normale poets ervaring heb ik in ieder geval genoeg. Mijn fiesta werd denk ik iedere 2 weken wel met klei behandeld. Dat is allemaal geen probleem. Maar dat was op een zwarte auto. En dat vind ik allemaal wat makkelijker.

Ik zal bij het bestellen iig eens een potje dj orange crush erbij nemen om te proberen :)

Ik heb ook de smartwax concourswax staan. Weet niet of die er ook goed geschikt voor is? Op mijn zwarte lak vond ik die een beetje tegen vallen qua resultaat, mijn zwart leek veel minder zwart.

Groeten Dennis

SN of Fuzion is helemaal toppie... maar weet niet wat je budget is. Maar de DJ OC is ook zeer goed. Maar dat zijn alle waxen van DJ. Moet nog een slechte tegenkomen.

Ik denk dat een Orange Crush, Supernatural of Fuzion het zeker goed gaat doen op zo'n mooie Electric Orange lak,
maar ook je Smartwax Concours zal vast niet misstaan. Alhoewel me dit meer een fijn 'zomerwaxje' lijkt wat je gebruikt
om de boel nog eens lekker te toppen.

Mocht je eens een motorkapje willen proberen: ik heb hier alle 8 mainstream Dodo waxen (Rainforest Rub & Hard Candy
in grote-mensen-potten; de rest als panelpotje) en ik zit niet zo vreselijk ver van Tilburg af.
Mocht je nog wat willen spelen met een DAP, dan kan dat ook.

Ik heb deze lak al eens in de showroom goed staan bekijken. Het parelmoer effect geeft erg veel diepte aan de lak. Ik zou de behandeling zo puur mogelijk houden met bijvoorbeeld de Supernatural van Dodo Juice met als pre-wax de Lime prime.

De DAP is een excentrische polijstmachine en is veilig voor iedereen (enkele uitzonderingen daar gelaten). Onderstaand een lijstje van de meest veilige manier van polijsten naar de minst veilige manier.
- Meest veilig - Handmatig
- Veilig - Excentrisch
- Oppassen - Rotary

:-" voor de winter een zo schraal mogelijke lak creeren is mijn verteld voor een zolang mogelijke standtijd van je wax/sealant in de winter:ja

Mooie kleur dit oranje! Een meer premium wax zoals de Supernatural zal denk ik erg mooi uitkomen op deze kleur (als je aangeeft dat je daar best je budget naar wilt vormen). Een panelpotje Orange Crush is echter ook al een bovengemiddeld begin :-)^
Je kunt experimenteren met een glaze, al weet ik niet of dat voor de winter ideaal is ivm een effect op je standtijd. Wat betreft de Smartwax: +1 wat Soepergrover zegt. Verders is werken met de DAP kinderspel, maar daar is al genoeg informatie over te vinden op het forum denk ik zo.

ps. Elke 2 weken kleien op de Fiësta is wel een aardig hoge frequentie.. staat de auto op een plek met veel vervuiling o.i.d.? (naast een treinstation, industrieel gebied, in een bos?).

Zoals mijn voorgangers al zeggen is de voorbereiding erg belangrijk. Orange Crush of bijv super natural zullen het goed doen op de kleur...maar iedere 2 weken kleien is echt overdreven. Ik zelf doe het 2x per jaar.

Je kan eender welke wax kopen en ik betwijfel of je enig verschil zal zien. Afgaande van de titel van het topic, maximale resultaat zit gewoon in het polijstwerk.
Ik kan je mss beter aanraden om eens een afspraak te maken bij carclean, daar kunnen ze direct kijken welke producten optimaal werken voor jouw lak.

Ik klei ook twee keer per jaar: na de zomer en na de winter. En zelfs dan is de klei nagenoeg schoon. En als voorbereiding van de waslaag gebruik ik de Lime Prime, zwarte pad en DAP. Goede voorbereiding is het allerbelangrijkste!

Heb bijna 2 jaar naast een spoorweg gezeten ;) Dus dat wilde ik wel goed bij houden. Daarbij gebruikte ik de klei ook om de beestjes van de lak te halen :) misschien niet de beste manier.. maar goed.. Maar moet wel zeggen dat dit vooral in de lente/zomer en najaar op deze frequentie zat. En vooral als ik richting een meeting ging met de fiesta.

Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van :) maar sta ik nu tegen de rand van tilburg aan een groot drassis weiland :P Maar zal t iig lang niet zo veel meer doen. Wss gewoon met de seizoens wisselingen.

Ik zal bij de dap500 ook maar een test potje orange crush of supernatural bestellen :) Denk dat dat als ik t zo lees wel een goeie keuze is.

Verder word het gewoon kijken voor mij, een keer op en neer naar carclean zal ik ook maar eens doen, maar wss word dat pas loop volgend jaar.

Ik zal iig flink gaan rondlezen hier, en tegen de tijd dat ik aan de gang ga met de auto eens rustig wat foto's maken :)

alvast bedankt voor jullie uitleg en hulp!

Groeten dennis